Jump to content
Sign in to follow this  
IdaSal

Fikk bot tidlig på morgen. HJELP!

Recommended Posts

AnonymBruker

Jeg er også sjokkert over at du lar en 7-åring og en 2-åring være alene hjemme😯 Om du er alene med dem og måå ut i butikken eller noe annet, så setter du barna i bilen og tar de med deg. Som nødløsning kan du la barna bli sittende i bilen hvis du bare skal springe inn og kjøpe kanel, gjerne med telefonkontakt til barna inni bilen. Man kjører ikke fra to små barn hjemme! 

Anonymkode: 8e48e...10e

Fortsetter under...

AnonymBruker

I Norge får du nok BV raskt etter deg om du forlater barn i den alderen alene hjemme. Det var på 80 og 90-tallet at slikt gikk ubemerket av. Men i dag er det kun jallaballa land som lar barn bli voksne før dem er 10 år.

Anonymkode: e1905...387

AnonymBruker
6 timer siden, IdaSal skrev:

Hørt om Corona? 

Man lar jo ikke en toåring være hjemme alene...!? 

Anonymkode: d938d...ae7

Teatrica

Hva er det jeg ikke skjønner her?

Du har ikke fulgt retningslinjene for parkering, og klager på at du fikk en bot du ikke urettferdig har fått utskrevet?

Og jeg skal ikke engang kommentere dette med barna dine...

AnonymBruker
På 9.4.2020 den 10.43, IdaSal skrev:

Hørt om Corona? 

Ja, men har ikke hørt at Coronasituasjonen har gjort at omsorgssvikt er greit.

Anonymkode: 101b0...8d5

AnonymBruker

Her fikk du mye tyn. Jeg vil bare si at jeg kjenner til ansvarlige 7-åringer som kunne vært alene med en 2-åring i 10 min. Men jeg vet også om noen som ikke burde det. 

Anonymkode: 56650...ba3

Annonse

AnonymBruker

Det er nok bare å betale. 300 var jo ganske lite, her i byen må du ut med 600. 

Anonymkode: e32c5...7d3

911
På 8.4.2020 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Kjenner jetg stusser mer på at en en 7-åring får ansvaret for en toåring alene hjemme 

Anonymkode: b7c23...9e3

Reagerer på det samme. TS kunne jo blitt utsatt for en trafikkulykke eller noe annet kunne skjedd slik at ungene ble værende alene hjemme. Håper hun hadde en backup-avtale eller at ungene visste hvor de skulle ringe om hun ikke kom tilbake.
Boten er det ingenting å gjøre noe med. Hun har brutt parkeringsbetingelsene og må bare ta følgene.

poli10
På 12.4.2020 den 18.53, AnonymBruker skrev:

Her fikk du mye tyn. Jeg vil bare si at jeg kjenner til ansvarlige 7-åringer som kunne vært alene med en 2-åring i 10 min. Men jeg vet også om noen som ikke burde det. 

Anonymkode: 56650...ba3

Du kjenner ansvarlige 7-åringer? Da vet du ikke hva ansvarlighet er 🙂 

AnonymBruker

Til pass! Kunne godt vært dobbelt så dyrt for deg også.

Anonymkode: acc40...c3f

AnonymBruker

Hvorfor gidder folk å kommentere denne tråden i det hele tatt? Helt tydelig at dette kun er skrevet for å provosere, tror ikke på historien for fem flate øre. Skaff deg en hobby, ts!

Anonymkode: 2f345...e16

loveli
På 9.4.2020 den 10.58, AnonymBruker skrev:

Avsporinger er visstnok ikke lov her på forumet, men det virker ikke som akkurat den regelen håndheves.

Kjedelig med bot, men du må nok bare svelge den der. Husk at hvis du skulle finne på å klage, så betal boten likevel, så du slipper tilleggsgebyrer.

Anonymkode: 47fba...432

Det kommer helt an på hvem som bryter forumreglene om man får lov eller ikke.

Til saken, det er ingenting du får gjort med dette TS. Det er fryktelig kjedelig å bli straffet for ting man ikke med vilje har gjort feil, spesielt kjipt er det selvfølgelig at det ikke er spesielt vits å trekke kølapp når parkeringsplassene står nærmest tomme i disse dager. Men dessverre er det ikke noe du får gjort. Betal og vær glad du ikke sto et sted med adskillig høyere sats på bøtene.

AnonymBruker

Egentlig utrolig at mammapolitiet har anledning til å vikariere som koronapoliti, nå som de burde ha fullt opp med å være perfekte på hjemmebane 😅 Men kanskje naturlig at frustrasjonen må få utløp noe sted. 

Anonymkode: a3d07...095

Annonse

AnonymBruker

Det er selvfølgelig helt trygt å ha med en toåring i butikken for å kjøpe kanel. Ha ungen på armen, gå rett inn, ta et glass med kanel, betal og gå ut. 

Anonymkode: c36c2...1e6

got2go

Gidder du virkelig å lage en sak ut av 300 kr? Betal og gå videre i livet.

AnonymBruker

Hahaha Kvinneguiden på sin beste? 😂 1) Dessverre ingenting å gjøre med bot. Kjempe kjipe sånne bøter, der parkering er gratis men man må ha en slapp. Tror det er Oslo-felle for de innflyttende, for i Oslo er alle parkeringer sånn.

2) La nå være diskutere nødvendighet av kanel og tilkallelse av barnevernet fordi TS har forlot 2 og 7 åring alene i 10 minutt. Det gikk jo tydeligvis bra? De var også inne i en leilighet. Sikkert klistret til TV og beveget seg ikke en meter.

Anonymkode: 88703...a5a

poli10
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2) La nå være diskutere nødvendighet av kanel og tilkallelse av barnevernet fordi TS har forlot 2 og 7 åring alene i 10 minutt. Det gikk jo tydeligvis bra? De var også inne i en leilighet. Sikkert klistret til TV og beveget seg ikke en meter.

Gikk jo bra med alle de som overlevde tiden før setebelte var påbudt også🤦‍♂️