Gå til innhold

Ansatte smitter de eldre på sykehjem slik at de dør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å lovfeste reglene, så må sykehjemmene etterleve dem. Det blir ikke mange pleiere igjen i dag heller, dersom de fleste må sone straff for uaktsomme drap.

Anonymkode: 5e635...bd0

Er du utdannet helsepersonell selv?

Anonymkode: 75b95...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sier det?

Anonymkode: 75b95...8bf

Det er de som styrer landet som har bestemt det. Jeg jobber i helsevernet og vi er nødt til å jobbe selv om vi får corona. Fordi vi kan ikke slutte å jobbe. Da får ikke de eldre medisinene sine de får ikke gått på do osv... og hvis ikke de får medisinene sine, da dør ho mange av dem. Så derfor må vi jobbe uansett. Men selvsagt så har vi på oss masse utstyr. Frakker, munnbind osv...

Endret av Villa123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden pasienter på sykehjem i disse tider ikke får spesielt med besøk av familie er det nærliggende å tenke at de blir smittet av personalet på institusjonen. Men det er riktig nok ikke slik at alle på et sykehjem har vært der hele tiden. Noen er der gjerne bare en kort periode fordi de er på rehabiliterings opphold. Andre er der gjerne bare et par uker for å gi litt avlastning til familien. Smitten kan derfor like godt komme med nye pasienter. Pasienter er også til behandling osv når de er på institusjonen, så de kan også ha blitt smittet når de har vært på behandling. 

 

Når det er sagt er det en del folk som kan ha smitte uten å være klar over det selv. Derfor kan pleiere gå på jobb og ikke vite at de er syk. Personlig erfaring er at de ikke tester alle som er syke hvis de har for milde symptomer. Det kan være katastrofalt for de som jobber på et slikt sted. 

Anonymkode: 4d954...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Villa123 skrev:

Det er de som styrer landet som har bestemt det. Jeg jobber i helsevernet og vi er nødt til å jobbe selv om vi får corona. Fordi vi kan ikke slutte å jobbe. Da får ikke de eldre medisinene sine de får ikke gått på do osv... og hvis ikke de får medisinene sine, da dør ho mange av dem. Så derfor må vi jobbe uansett. Men selvsagt så har vi på oss masse utstyr. Frakker, munnbind osv...

Men hvor står det? Jeg leser fortsatt de samme beskjedene overalt - at vi skal holde oss hjemme ved symptomer på korona. Er også helsepersonell og jobber i helsevesenet. Har ikke fått en slik beskjed. Skjønner selvsagt at uten personell, klarer ikke eldre pleietrengende mennesker seg. Jobber ikke med eldre mennesker selv.

Anonymkode: 75b95...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å lovfeste reglene, så må sykehjemmene etterleve dem. Det blir ikke mange pleiere igjen i dag heller, dersom de fleste må sone straff for uaktsomme drap.

Anonymkode: 5e635...bd0

Hvilke regler er det du sikter til?  

Anonymkode: e0618...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor står det? Jeg leser fortsatt de samme beskjedene overalt - at vi skal holde oss hjemme ved symptomer på korona. Er også helsepersonell og jobber i helsevesenet. Har ikke fått en slik beskjed. Skjønner selvsagt at uten personell, klarer ikke eldre pleietrengende mennesker seg. Jobber ikke med eldre mennesker selv.

Anonymkode: 75b95...8bf

Det er kanskje ikke like mange som har fått corona der du bor ennå og da tar de ikke inn slike harde tiltak ennå. Selvsagt skal vi ikke på jobb om vi er kjempe syke, men om vi er lett syke, blir vi tvunget til det. Men dette er noe vi har fått Mail om personlig fra jobben vår, så vet ikke om dette er noe du kan finne på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Villa123 skrev:

Dessverre så hjelper det ikke å teste helsepersonell for corona, siden de er nødt til å gå på jobb selv om de er syke nå. Det blir for få folk på jobb, så nå har de bestemt at selv om de er syke så må de på jobb. For de mener det er viktigere at de eldre får medisinene sine, får hjelp til å gå på do osv...

Tull. 

Anonymkode: e0618...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tull. 

Anonymkode: e0618...e57

Nei det er ikke tull. Jobber i helsevesenet selv. Hvis det blir så ille at mange blir syke, så er vi nødt til å gå på jobb. Ellers er det ikke nok folk til å passe på alle de gamle og gi dem medisiner osv... hvis de ikke får medisinene sine kan de jo dø av det. Selvsagt skal vi ikke på jobb om vi er veldig syke, men om vi er lett syke blir vi tvunget til det. Siden det er nødt til å være nok folk på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Villa123 skrev:

Det er kanskje ikke like mange som har fått corona der du bor ennå og da tar de ikke inn slike harde tiltak ennå. Selvsagt skal vi ikke på jobb om vi er kjempe syke, men om vi er lett syke, blir vi tvunget til det. Men dette er noe vi har fått Mail om personlig fra jobben vår, så vet ikke om dette er noe du kan finne på nett.

FHI anbefaler alle med symptomer å holde seg hjemme. Selv om man ikke har noen bekreftede smittet i området, så kan det være der! Helt hårreisende. Dere skal jo få teste dere.

For flere uker siden, før det var noen smittede i kommunen min, hadde jeg et lite ubehag bak i halsen og minimalt med hoste, og jeg tok egenmelding. Og jeg arbeider på butikk. Jeg håper og tror at de i helsevesenet er mye mer nøye enn meg!

Anonymkode: 4e8d8...de9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Villa123 skrev:

Det er de som styrer landet som har bestemt det. Jeg jobber i helsevernet og vi er nødt til å jobbe selv om vi får corona. Fordi vi kan ikke slutte å jobbe. Da får ikke de eldre medisinene sine de får ikke gått på do osv... og hvis ikke de får medisinene sine, da dør ho mange av dem. Så derfor må vi jobbe uansett. Men selvsagt så har vi på oss masse utstyr. Frakker, munnbind osv...

Da er dere drillet i  20-30 stegs prosedyre for av og påkledning og dere har triplet bemanningen?  

Anonymkode: e0618...e57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FHI anbefaler alle med symptomer å holde seg hjemme. Selv om man ikke har noen bekreftede smittet i området, så kan det være der! Helt hårreisende. Dere skal jo få teste dere.

For flere uker siden, før det var noen smittede i kommunen min, hadde jeg et lite ubehag bak i halsen og minimalt med hoste, og jeg tok egenmelding. Og jeg arbeider på butikk. Jeg håper og tror at de i helsevesenet er mye mer nøye enn meg!

Anonymkode: 4e8d8...de9

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GerKG/helsepersonell-blir-bedt-om-aa-komme-paa-jobb-selv-om-de-har-forkjoelelsessymptomer Hei. Orker ikke å forklare så mye mer om det. Les det som står her. Dette innlegget ble skrevet for ca.20 dager siden, så nå må man gå på jobb hvis man har blitt smittet av corona men bare er lett syk. (Hvis man jobber i helsevesenet og det mangler befolkning på jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull. 

Anonymkode: e0618...e57

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GerKG/helsepersonell-blir-bedt-om-aa-komme-paa-jobb-selv-om-de-har-forkjoelelsessymptomer Hei. Orker ikke å forklare så mye mer om det. Les det som står her. Dette innlegget ble skrevet for ca.20 dager siden, så nå må man gå på jobb hvis man har blitt smittet av corona men bare er lett syk. (Hvis man jobber i helsevesenet og det mangler befolkning på jobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvor står det? Jeg leser fortsatt de samme beskjedene overalt - at vi skal holde oss hjemme ved symptomer på korona. Er også helsepersonell og jobber i helsevesenet. Har ikke fått en slik beskjed. Skjønner selvsagt at uten personell, klarer ikke eldre pleietrengende mennesker seg. Jobber ikke med eldre mennesker selv.

Anonymkode: 75b95...8bf

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GerKG/helsepersonell-blir-bedt-om-aa-komme-paa-jobb-selv-om-de-har-forkjoelelsessymptomer hei. Orker ikke å forklare så mye mer om det. Les det som står her. Dette innlegget ble skrevet for ca. 20 dager siden, så nå må man gå på jobb hvis man har blitt smittet av corona, men bare er lett syk. (Hvis man jobber i helsevesenet og det mangler befolkning på jobb).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

4 minutter siden, Villa123 skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GerKG/helsepersonell-blir-bedt-om-aa-komme-paa-jobb-selv-om-de-har-forkjoelelsessymptomer hei. Orker ikke å forklare så mye mer om det. Les det som står her. Dette innlegget ble skrevet for ca. 20 dager siden, så nå må man gå på jobb hvis man har blitt smittet av corona, men bare er lett syk. (Hvis man jobber i helsevesenet og det mangler befolkning på jobb).

Er det mulig? Den som tok denne beslutningen bør dømmes for uaktsomt drap om noen ble smittet

Anonymkode: 4e8d8...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Er det mulig? Den som tok denne beslutningen bør dømmes for uaktsomt drap om noen ble smittet

Anonymkode: 4e8d8...de9

Ja, men det er selvsagt bare hvis det blir for få folk på jobb og det skjer nok ikke med det første. Men tenk på at hvis ikke folk jobber, da får jo ikke de gamle medisinene sine og etterhvert kan jo noen dø av det. Og hvis noen som har corona skal jobbe er det kun hvis de er lett smittet. Og de har på fylt utstyr, frakker, maske, hanske og de bytter klær hele tiden osv...

Endret av Villa123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Villa123 skrev:

Ja, men det er selvsagt bare hvis det blir for få folk på jobb og det skjer nok ikke med det første. Men tenk på at hvis ikke folk jobber, da får jo ikke de gamle medisinene sine og etterhvert kan jo noen dø av det. Og hvis noen som har corona skal jobbe er det kun hvis de er lett smittet. Og de har på fylt utstyr, frakker, maske, hanske og de bytter klær hele tiden osv...

Lett smittet? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 4/10/2020 at 1:21 AM, AnonymBruker said:

Lungebetennelsen man får ifølge korona er visst mye værre enn vanlig lungebetennelse (det er tråder er på KG der folk som i utganspunktet har vært friske som har fått det), de sier det er det VÆRSTE de har opplevd og hadde ikke unna sin værste fiende det en gang. Disse har vært innlagt på sykehus, så jeg regner med at de har fått det som er av smertestillende. Alikevel har disse i utganspunket friske menneskene hatt store smerter. 
Så det er nok værre for våre stakkars svake eldre å få korona enn f.eks vanlig lungebetennelse. 
 

Og jeg syns det er litt skremmende at folk som ikke har hatt korona uttaler seg om at det ikke er værre å dø av korona enn av andre sykdommer... Det vet man ikke.. 

Anonymkode: 2ab25...e24

For det første, det virker som om mange friske oppegående folk i dette landet aldri har vært syk før i sitt liv siden tydeligvis corona er det værste man kan oppleve. Det andre er at den smertebehandling friske folk med corona vil motta vil aldri kunne sammenlignes med den dødende vil motta. I den siste gruppen vil det ikke spares på sedativa. Det er ingenting som tilsier at corona døden skal være den verste. Uansett, døden spør ikke, den bare kommer, til alle. 

Anonymkode: a97ca...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 21.21, AnonymBruker skrev:

Men å si at de eldre ikke er like mye verdt!!! 
Der er jo det samme som å si: drit i de eldre, de kan klare seg selv- de dævvær jo snart alikevel.. 

At der er mye sykdom hos eldre er jo ikke noe nytt, men nei! Helt sjokkert over hva enkelte lirer av seg her inne 😕 

Anonymkode: 2ab25...e24

Konsekvensen for en 85 åring som får forkortet livet med noen år, vs en ung person er jo ganske forskjellige konsekvenser? Jeg ville glatt valgt konsekvensen for (den demente) 85-åringen. 

Anonymkode: b7287...ee0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Villa123 skrev:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2GerKG/helsepersonell-blir-bedt-om-aa-komme-paa-jobb-selv-om-de-har-forkjoelelsessymptomer Hei. Orker ikke å forklare så mye mer om det. Les det som står her. Dette innlegget ble skrevet for ca.20 dager siden, så nå må man gå på jobb hvis man har blitt smittet av corona men bare er lett syk. (Hvis man jobber i helsevesenet og det mangler befolkning på jobb)

Nei, det står ikke at man skal komme på jobb med korona, men at man skal komme på jobb dersom man bare har lette symptomer på forkjølelse. Rett skal være rett.  Jeg synes likevel det er rart da jeg er helsepersonell selv, og her skal vi holde oss hjemme uansett hva slags symptomer vi har...

Anonymkode: 5d1b9...141

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Villa123 skrev:

Det er kanskje ikke like mange som har fått corona der du bor ennå og da tar de ikke inn slike harde tiltak ennå. Selvsagt skal vi ikke på jobb om vi er kjempe syke, men om vi er lett syke, blir vi tvunget til det. Men dette er noe vi har fått Mail om personlig fra jobben vår, så vet ikke om dette er noe du kan finne på nett.

Jeg holder til i en av Norges større byer, mangler ikke på smittede her. Jeg leste det som sto i den linken, og jeg husker at jeg har lest det før - og ble sjokkert! Uprofesjonelt. Og det er ikke praksis ut fra retningslinjene, tvert om. Det var en nødløsning som flere reagerte kraftig på.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OpALzA/fagforbundet-sier-de-faar-varsler-om-at-sykehjemsansatte-maa-moete-paa-jobb-med-symptomer-paa-forkjoelelse

Her står det at generell forkjølelse, ikke bare koronavirus, hos den ansatte kan føre til at den ansatte kan bli lettere smittet av koronaviruset. Og pasienter trenger heller ikke flere virusinfeksjoner enn nødvendig.

Anonymkode: 75b95...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...