Gå til innhold

Mener kristne at de som ikke tror går til helvete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror Jesus levde. Men tviler på at han sa det, da er jo gud slem 😕 

Anonymkode: 608fe...505

Gud ER slem. Bibelen har en hel rekke eksempler på at gud er særdeles slem, både i handling og ved hvordan han har sagt at vi skal straffes for både det ene og det andre. Det er en rekke synder vi kan begå, og det er mye straff som følge av det. Blant det som verre er, så skal kvinner voldtaes og mer til.

Og joda, det er et soleklart budskap i bibelen at vi som ikke tror, kommer til et evig helvete.

Anonymkode: a11e0...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Wtf? XD

Anonymkode: 608fe...505

Hvorfor er det så WTF? Like mye WTF som at man kommer til himmelen og lever i gater av gull. 

Anonymkode: a0a64...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler det finnes forskjellig kristene, jeg selv kaller meg kristen, og vet ikke om jeg tror på helvete, og jeg tror ikke jeg er den eneste. Jeg tenker at mange ganger bruker man metaforer og sånt, og mye leser jeg på den måten. Vet at noen tar det veldig bokstavelig også.

Anonymkode: f1234...d23

Jesus døde på korset for at du skal slippe fortapelsen. Det finnes ikke forskjellige kristne! Enten er du kristen og da tror du Bibelen, eller så forkaster du budskapet og da er du ikke kristen. Bare det at du tenker tanken på at du ikke tror på fortapelsen, bør være et varsel for at du bør justere deg inn! Hvorfor skulle Jesus ofret seg på korset, om det ikke var fordi at han skulle frelse deg fra akkurat denne dimensjonen fortapelsen? Du kan ikke plukke litt her og der fra Biblelen og velge hva du skal tro på, så sentrale ting som dette er faktisk en helt eksistensiell del av den kristne tro, fornekte dette er det samme som å fornekte Jesus! For har er ordet står det skrevet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud ER slem. Bibelen har en hel rekke eksempler på at gud er særdeles slem

Du har ikke lest Bibelen det ser jeg på måten du skriver. Gud er streng! Han er ikke noen snill barnehageonkel! Han er også rettferdig, så når mennesker gir blaffen i hva Gud sier er best for oss, får dette konsekvenser. I handlinger ovenfor andre mennesker gjort av mennesker. Ofte ondskap og lidelse, og når Gud straffer dette er han "slem". Joda det er din rett å mene, men når du dømmer Gud så må jeg si du virker litt patetisk. Direkte pinlig måtte det være å skue dette når du står der når livets bok skal åpnes og du freser mot Gud. Det kommer ikke til å skje! Du kommer da til å stå der lammet av skrekk og æresfrykt! Så tenker du "hvordan kunne jeg ta så feil, være så forbannet dum" så lukker dimensjonen fortapelsen seg rundt deg og der vil man være i all evighet. Om du ikke tror på det? Hvorfor kommentere Gud i det hele tatt? Det finnes ikke en ekte ateist er min påstand. Innerst inne er de usikre og redde, for hva om "jeg" tar feil. Derfor er de også ofte med i slike diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Antiviruset skrev:

Du har ikke lest Bibelen det ser jeg på måten du skriver. Gud er streng! Han er ikke noen snill barnehageonkel! Han er også rettferdig, så når mennesker gir blaffen i hva Gud sier er best for oss, får dette konsekvenser. I handlinger ovenfor andre mennesker gjort av mennesker. Ofte ondskap og lidelse, og når Gud straffer dette er han "slem". Joda det er din rett å mene, men når du dømmer Gud så må jeg si du virker litt patetisk. Direkte pinlig måtte det være å skue dette når du står der når livets bok skal åpnes og du freser mot Gud. Det kommer ikke til å skje! Du kommer da til å stå der lammet av skrekk og æresfrykt! Så tenker du "hvordan kunne jeg ta så feil, være så forbannet dum" så lukker dimensjonen fortapelsen seg rundt deg og der vil man være i all evighet. Om du ikke tror på det? Hvorfor kommentere Gud i det hele tatt? Det finnes ikke en ekte ateist er min påstand. Innerst inne er de usikre og redde, for hva om "jeg" tar feil. Derfor er de også ofte med i slike diskusjoner.

Oi XD hvis dette er sant. Ja da hadde gud visst seg. For de som ikke tror har jo ikke fått bevist noe som helst. Da kan man ikke bare «tro» på en bok plutselig. Skal man bare»tro» på en bok bare pga dette? Det kan ikke være meningen med livet. Nei vet du hva. 
 

Jeg tror på gud. Men ikke det der.

Anonymkode: 608fe...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bohrman
23 minutter siden, Antiviruset said:

Jesus døde på korset for at du skal slippe fortapelsen. Det finnes ikke forskjellige kristne! Enten er du kristen og da tror du Bibelen, eller så forkaster du budskapet og da er du ikke kristen. Bare det at du tenker tanken på at du ikke tror på fortapelsen, bør være et varsel for at du bør justere deg inn! Hvorfor skulle Jesus ofret seg på korset, om det ikke var fordi at han skulle frelse deg fra akkurat denne dimensjonen fortapelsen? Du kan ikke plukke litt her og der fra Biblelen og velge hva du skal tro på, så sentrale ting som dette er faktisk en helt eksistensiell del av den kristne tro, fornekte dette er det samme som å fornekte Jesus! For har er ordet står det skrevet! 

Hvis Jesus døde på korset for våre synder, hva har det da å si? Betyr ikke det at vi alle er tilgitt på forhånd, også vi som ikke tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Antiviruset said:

Du har ikke lest Bibelen det ser jeg på måten du skriver. Gud er streng! Han er ikke noen snill barnehageonkel! Han er også rettferdig, så når mennesker gir blaffen i hva Gud sier er best for oss, får dette konsekvenser. I handlinger ovenfor andre mennesker gjort av mennesker. Ofte ondskap og lidelse, og når Gud straffer dette er han "slem". Joda det er din rett å mene, men når du dømmer Gud så må jeg si du virker litt patetisk. Direkte pinlig måtte det være å skue dette når du står der når livets bok skal åpnes og du freser mot Gud. Det kommer ikke til å skje! Du kommer da til å stå der lammet av skrekk og æresfrykt! Så tenker du "hvordan kunne jeg ta så feil, være så forbannet dum" så lukker dimensjonen fortapelsen seg rundt deg og der vil man være i all evighet. Om du ikke tror på det? Hvorfor kommentere Gud i det hele tatt? Det finnes ikke en ekte ateist er min påstand. Innerst inne er de usikre og redde, for hva om "jeg" tar feil. Derfor er de også ofte med i slike diskusjoner.

Does not compute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bohrman skrev:

Hvis Jesus døde på korset for våre synder, hva har det da å si? Betyr ikke det at vi alle er tilgitt på forhånd, også vi som ikke tror?

Jesus døde for alle sine synder, men kun de som tror på Jesus som Guds sønn kommer til himmelen. 

Anonymkode: a0a64...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bohrman
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jesus døde for alle sine synder, men kun de som tror på Jesus som Guds sønn kommer til himmelen. 

Anonymkode: a0a64...182

Men hvordan kan vi både være tilgitt, og samtidig måtte brenne i helvete til evig tid? Det høres jo ikke så veldig "tilgitt" ut i mine ører i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Gud skjønner jo selvfølgelig situasjonen til de som er født inn i en muslimsk familie osv.

muslimer kan ikke gå til himmelen, det er definitivt utelukket! 

de får bare velge mellom helvete og reinkarnasjon og prøve igjen...

andel kristne i himmelen: 100%. 

nå er det kø. pga virusutbruddet, grensen til himmelen ble stengt, så det er bare karantene og venteliste...

alle som kvalifiseres til helvete, kan gå, grensen til helvete er ikke stengt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Antiviruset skrev:

Du har ikke lest Bibelen det ser jeg på måten du skriver. Gud er streng! Han er ikke noen snill barnehageonkel! Han er også rettferdig, så når mennesker gir blaffen i hva Gud sier er best for oss, får dette konsekvenser. I handlinger ovenfor andre mennesker gjort av mennesker. Ofte ondskap og lidelse, og når Gud straffer dette er han "slem". Joda det er din rett å mene, men når du dømmer Gud så må jeg si du virker litt patetisk. Direkte pinlig måtte det være å skue dette når du står der når livets bok skal åpnes og du freser mot Gud. Det kommer ikke til å skje! Du kommer da til å stå der lammet av skrekk og æresfrykt! Så tenker du "hvordan kunne jeg ta så feil, være så forbannet dum" så lukker dimensjonen fortapelsen seg rundt deg og der vil man være i all evighet. Om du ikke tror på det? Hvorfor kommentere Gud i det hele tatt? Det finnes ikke en ekte ateist er min påstand. Innerst inne er de usikre og redde, for hva om "jeg" tar feil. Derfor er de også ofte med i slike diskusjoner.

Rettferdighet er ikke et ord jeg ville brukt om den guden i Bibelen akkurat. Han er jo bare hevngjerrig. De som ikke tror på han skal lide og dø, hva er rettferdig med det. De som ble offer i syndefloden eller andre ting Gud kastet på jorda fordi han så at menneskene ikke gjorde som han ville, ser ikke jeg på som noe rettferdig. 

Gud er en sånn far som stryker med ene hånda og slår med den andre. Ikke veldig rettferdig eller snilt. Står at Gud elsker skaperverket sitt og snakker om ubetinget kjærlighet - for meg så er den guden i Bibelen en som elsker betinget. Han elsker bare når de små menneskene han skapte, elsker han tilbake og tilber han og følger hans regler. 

Jeg tror på Gud, men jeg tror ikke på Bibelens gud. 

Anonymkode: 2d714...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus foretrakk barmhjertige samaritaner over uvennlige prester.

Så lenge du er en bra person går det greit, uavhengig av tro. Kristne som er bra personer går greit med. Kristne som ikke er bare gode, men angrer oppriktig, blir tilgitt. Kristne som bare tror men oppfører seg dritt havner med andre som ikke er bra personer.

Anonymkode: 3421f...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror Jesus levde. Men tviler på at han sa det, da er jo gud slem 😕 

Anonymkode: 608fe...505

Gud er god, men det betyr ikke at han godtar alt. Gud ønsker ikke synden i himmelen. Han har åpnet for at alle som tar imot Jesus som sin frelser og omvender seg kommer til himmelen. 

Anonymkode: 12787...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud er god, men det betyr ikke at han godtar alt. Gud ønsker ikke synden i himmelen. Han har åpnet for at alle som tar imot Jesus som sin frelser og omvender seg kommer til himmelen. 

Anonymkode: 12787...0f9

Ok? Så hvis jeg gjør det dagen før jeg dør. Da kommer jeg til himmelen? 🤣

Anonymkode: 608fe...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør de det? Jeg hører mange påpeke det. Men jeg har bare hørt ateister fortelle det. 
Så er det noen kristne her som virkelig mener det? 

Anonymkode: 608fe...505

Ja, vi kristne tror at man må ta imot Jesus, angre og be om tilgivelse for sine synder for å komme til himmelen. De som aldri har hørt om Jesus dømmes etter om de lever etter sin samvittighet. Barn kommer rett til himmelen.

Fornekter man Jesus, eller velger å leve som en synder her på jorden, så tjener man jo Satan.. Kristne snakker om fortapelsen, eller å gå fortapt, men det er selvsagt helvete man mener.. Men ingen liker å snakke om det, det er jo uhyggelig å tenke på! Vil heller løfte blikket og se mot himmelen, og være et lys for de rundt meg! 

Jesus er sannheten, veien og livet - og veien til Himmelen er smal, tornet, bratt og ofte vond å gå på. Men med Jesus blir det lett og godt - og man har alltid en beste venn! 

Anonymkode: 12787...0f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uten helvete og dommedag så faller grunnlaget til kristendommen sammen.

Kristne er veldig ivrig på å omvende andre mennesker og spre budskapet, kristne misjonærer har gjort veldig mye grusomt mot andre mennesker oppigjennom årene. Når de har møtt mennesker som ikke har hørt om Gud eller Jesus så prøver de så godt de kan å misjonere og etterpå skremme med evig pine og fortapelse i helvete, dette er selvfølgelig for få kontroll de stakkars menneskene og ta fra de jord og eiendom.

Kristendommen i likhet med andre religioner er bare et verktøy for å utøve kontroll over samfunnet, hvis man ikke gjør som kirken sier så ryker man rett til helvete.  

Anonymkode: 879e5...86f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok? Så hvis jeg gjør det dagen før jeg dør. Da kommer jeg til himmelen? 🤣

Anonymkode: 608fe...505

Det eneste som Gud aldri tilgir er å spotte Den Hellige Ånd. Ellers tilgir han alt hvis man ber om det oppriktig. 
 

Anonymkode: 12787...0f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bohrman
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Det eneste som Gud aldri tilgir er å spotte Den Hellige Ånd. Ellers tilgir han alt hvis man ber om det oppriktig. 
 

Anonymkode: 12787...0f9

Da jeg var liten syntes jeg det var veldig morsomt å si "Den Hellige Ånde". Så da er det altså ikke noe poeng i at jeg blir Kristen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Bohrman skrev:

Da jeg var liten syntes jeg det var veldig morsomt å si "Den Hellige Ånde". Så da er det altså ikke noe poeng i at jeg blir Kristen nå?

Det er nok ikke det som menes med å spotte den hellige ånd.. ☺️

Anonymkode: 12787...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...