Gå til innhold

Mener kristne at de som ikke tror går til helvete?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjør de det? Jeg hører mange påpeke det. Men jeg har bare hørt ateister fortelle det. 
Så er det noen kristne her som virkelig mener det? 

Anonymkode: 608fe...505

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør de det? Jeg hører mange påpeke det. Men jeg har bare hørt ateister fortelle det. 
Så er det noen kristne her som virkelig mener det? 

Anonymkode: 608fe...505

Ja, fordi Jesus og bibelen forteller det! Jeg tror på Jesus og bibelen!

Anonymkode: 5a3c2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg har ikke såå mye greie på det, selv om jeg er kristen, men Gud skjønner jo selvfølgelig situasjonen til de som er født inn i en muslimsk familie osv. Da betyr måten du har levd livet ditt (om du dreper, stjeler osv og ikke angrer) og om du har vært snill mot kristne. Bare å ha tilbydd en kristen person hjelp, vil bli tatt med i rekning.

Jeg tror at dersom f.eks. Hitler hadde genuint angret på alt han hadde gjort og tatt til seg Jesus før han døde, så kunne han komt til himmelen. Det virker slik, utifra hva jeg har lest.

Anonymkode: 9afa7...d79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi Jesus og bibelen forteller det! Jeg tror på Jesus og bibelen!

Anonymkode: 5a3c2...496

Jeg tror Jesus levde. Men tviler på at han sa det, da er jo gud slem 😕 

Anonymkode: 608fe...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dommen 
11 Og jeg så en stor, hvit trone og ham som satt på den. Jord og himmel flyktet bort fra hans ansikt og var ikke lenger til. 12 Og jeg så de døde, både store og små: De sto foran tronen, og bøker ble åpnet. Så ble en annen bok åpnet, livets bok. Og de døde ble dømt etter det som sto skrevet i bøkene, etter sine gjerninger. 13 Havet ga fra seg de døde som var der, og døden og dødsriket ga fra seg de døde som var i dem, og enhver ble dømt etter sine gjerninger. 14 Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen. Og ildsjøen, det er den annen død. 15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen. - Joh.Åp. 20

Anonymkode: 5a3c2...496

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. 17 Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. 18 Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. 19 Og dette er dommen: Lyset er kommet til verden, men menneskene elsket mørket høyere enn lyset fordi deres gjerninger var onde. 20 For den som gjør det onde, hater lyset og kommer ikke til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. 21 Men den som følger sannheten, kommer til lyset, så det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.» - Joh. 3

Anonymkode: 5a3c2...496

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dommen 
11 Og jeg så en stor, hvit trone og ham som satt på den. Jord og himmel flyktet bort fra hans ansikt og var ikke lenger til. 12 Og jeg så de døde, både store og små: De sto foran tronen, og bøker ble åpnet. Så ble en annen bok åpnet, livets bok. Og de døde ble dømt etter det som sto skrevet i bøkene, etter sine gjerninger. 13 Havet ga fra seg de døde som var der, og døden og dødsriket ga fra seg de døde som var i dem, og enhver ble dømt etter sine gjerninger. 14 Så ble døden og dødsriket kastet i ildsjøen. Og ildsjøen, det er den annen død. 15 Og om noen ikke var skrevet inn i livets bok, ble han kastet i ildsjøen. - Joh.Åp. 20

Anonymkode: 5a3c2...496

Gjerninger ja. Det er ikke det samme som å MÅ tro på jesu.

Anonymkode: 608fe...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjerninger ja. Det er ikke det samme som å MÅ tro på jesu.

Anonymkode: 608fe...505

Det står mer 😉

Anonymkode: 5a3c2...496

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som sier ja i tråden, uansett spiller det ikke noen rolle hva kristne mener når det står noen annet i skriftene eller hva som har blitt fortalt av profetene.

Anbefaler å lese/høre talene til Profet Br. William Branham (vekkelsen)

Anonymkode: 9afa7...d79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det står mer 😉

Anonymkode: 5a3c2...496

Gjerninger er viktig min venn😉 Men ingen kan bestemme at man Må tro på noe fordi man er redd for helvete. Det er bare tull min sønn.

Anonymkode: 608fe...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gjerninger er viktig min venn😉 Men ingen kan bestemme at man Må tro på noe fordi man er redd for helvete. Det er bare tull min sønn.

Anonymkode: 608fe...505

Tror hvertfall på det Jesus og bibelen sier 🙂

Anonymkode: 5a3c2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det finnes forskjellig kristene, jeg selv kaller meg kristen, og vet ikke om jeg tror på helvete, og jeg tror ikke jeg er den eneste. Jeg tenker at mange ganger bruker man metaforer og sånt, og mye leser jeg på den måten. Vet at noen tar det veldig bokstavelig også.

Anonymkode: f1234...d23

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror helvete er en metafôr på det å ikke tro på Gud, og tror ikke at noen havner i et rent helvete bokstavelig talt. 

Blir sint når noen kan si direkte til de som ikke tror at de kommer til å havne i helvete. Det er skremselspropaganda.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Heartgirl skrev:

Jeg tror helvete er en metafôr på det å ikke tro på Gud, og tror ikke at noen havner i et rent helvete bokstavelig talt. 

Blir sint når noen kan si direkte til de som ikke tror at de kommer til å havne i helvete. Det er skremselspropaganda.

Er ikke jeg som sier det men Jesus og bibelen!

Anonymkode: 5a3c2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør de det? Jeg hører mange påpeke det. Men jeg har bare hørt ateister fortelle det. 
Så er det noen kristne her som virkelig mener det? 

Anonymkode: 608fe...505

Hør her les deg opp! Les Bibelen så ser du hva den kristne tro sier om dette, det er ikke de kristne som sier dette, det er Bibelen som er over 2000 år gammel, altså NT og GT over 4000 år gammelt. Ja de som fornekter troen på Jesus Kristus går fortapt. Så enkelt og så vanskelig og ville forstå.  Fortapelsen(helvete) er et sted som ikke er et veldig godt sted å være. Det er total fravær av Gud der altså ingen godhet, og all ondskap vil bli samlet der. Bibelen forteller ikke mye om selve dimensjonen. I historien om Jesus og den rike mannen fortelles det om det. Skremmende? Du kan jo ta det rette valget TS! Eller så mener du at det bare er tull alt sammen, men da er det vel ikke noe problem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke jeg som sier det men Jesus og bibelen!

Anonymkode: 5a3c2...496

Nei du er et troll

Anonymkode: 608fe...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei du er et troll

Anonymkode: 608fe...505

😉

Anonymkode: 5a3c2...496

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kristen og tror at de som ikke tror bare blir borte når man dør. Det blir helt svart også finnes de ikke mer.

Anonymkode: a0a64...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er kristen og tror at de som ikke tror bare blir borte når man dør. Det blir helt svart også finnes de ikke mer.

Anonymkode: a0a64...182

Wtf? XD

Anonymkode: 608fe...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...