Gå til innhold

Hvorfor vil så mange mennesker gå fortapt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror på gud. Men det er ingen som «går fortapt» av å tro verken det ene eller det andre. Men å tro at man MÅ følge Jesus for å bli frelst, ja det er jeg ikke enig i.

Anonymkode: 581b3...159

Hvorfor?

Anonymkode: a548d...e70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi frelsen ikke er troverdig. Hele historien virker bare tullete, og argumentene for den er knapt på barneskolenivå. Det hjelper heller ikke at det er hundre forskjellige kristne sekter som er uenige om en hel masse ting, to andre konkurrende abrahamsreligioner, og hundre andre religion med helt andre frelsere, som er like skråsikre på som du er på din.

Og tenk om Gud finnes, men testen som avgjør hvorvidt du kommer til himmelen eller ikke, er om du faller for den teite Jesus-historien eller ikke? Kanskje han bare vil ha skeptikerne.

Anonymkode: d0309...2a2

Hvorfor tror du det?

Anonymkode: a548d...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, SoWhat? skrev:

Hvem "folk i dag"? Du vet, det fins flere land i Europa som fremdeles holder ved religionen sin, som går i kirken og tror. Også i USA står religion ganske sterkt i flere stater. Pluss land andre steder. Det er jo ikke sånn at mennesker i disse landene er mindre intelligente eller opplyste enn nordmenn akkurat 🙂

Tja intelligent og intelligente .. I USA er det noen stater som feks forbyr evolusjonslæren pga de kaller det for blasfemi.

Det er nesten en hel stat  i USA der majoriteten  er mormonere , og de mener menneskene bokstavelig talt kom fra Adam og Eva for 6000 år siden.

I  flere  land i Asia har man ikke annet valg enn å tro på Islam, da det er en statsreligion. Og man kan bli drept av å nekte

Europa og Norden har absolutt mer utviklet, det vil jeg påstå.

Ikke mer intelligente nødvendigvis, men mer kunnskapsrike.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rogadame skrev:

Tja intelligent og intelligente .. I USA er det noen stater som feks forbyr evolusjonslæren pga de kaller det for blasfemi.

Det er nesten en hel stat  i USA der majoriteten  er mormonere , og de mener menneskene bokstavelig talt kom fra Adam og Eva for 6000 år siden.

I  flere  land i Asia har man ikke annet valg enn å tro på Islam, da det er en statsreligion. Og man kan bli drept av å nekte

Europa og Norden har absolutt mer utviklet, det vil jeg påstå.

Ikke mer intelligente nødvendigvis, men mer kunnskapsrike.

Jeg tenkte i grunnen mer på "vanlige" amerikanere som ofte nevner Gud, og hvor det er vanlig å gå i kirken osv. Italienere holder på religionen sin ofte, og også katolske irer. Polakker også. Osv

De er ikke mindre opplyste enn oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange flere kristne i Norge enn du tror.

Anonymkode: 3d014...1c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange flere kristne i Norge enn du tror.

Anonymkode: 3d014...1c7

Hvem?

Anonymkode: a548d...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, linsejesus said:

Hvorfor så mange ikke vil tro? Spørsmålet er hvorfor de skal tro på det. Man kan ikke bare velge å tro på ett eller annet, man må bli overbevist av argumenter eller opplevelser.

Dette synes jeg også er eksepsjonelt merkelig. Det kan virke som om mange av disse anonyme religiøse misjonærene på dette forumet tror at å tro er en aktiv handling, som man velger å gjøre eller ikke. Det skjønner jeg bare ikke. Enten er jeg overbevist, og tror, eller så er jeg ikke overbevist, og tror ikke. Det er ikke noe valg involvert. Jeg kan ikke velge å tro å tro på guder, på samme måte som jeg ikke kan velge å tro at jeg kan fly.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor tror du det?

Anonymkode: a548d...e70

Tror hva? Jeg skrev ikke noe om hva jeg tror. Jeg skrev bare at jeg ikke synes jesusgreia er troverdig.

Anonymkode: d0309...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror hva? Jeg skrev ikke noe om hva jeg tror. Jeg skrev bare at jeg ikke synes jesusgreia er troverdig.

Anonymkode: d0309...2a2

At skeptikerne kommer til himmelen 😉

Anonymkode: a548d...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

At skeptikerne kommer til himmelen 😉

Anonymkode: a548d...e70

Det tror jeg ikke. Jeg sier bare at det er en mulighet. Selv om det finnes en gud kan du jo ikke vite hvordan han sorterer folk etter døden. 

Du har jo også en annen kristen i tråden som mener du tar feil angående dette.

Anonymkode: d0309...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke. Jeg sier bare at det er en mulighet. Selv om det finnes en gud kan du jo ikke vite hvordan han sorterer folk etter døden. 

Du har jo også en annen kristen i tråden som mener du tar feil angående dette.

Anonymkode: d0309...2a2

Er derfor jeg er opptatt av hva bibelen sier om den saken 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem?

Anonymkode: a548d...e70

Når jeg først åpnet meg opp som kristen, så oppdaget jeg at mange venner av meg også er kristen. De hadde ikke fortalt det høyt fordi de var redd for responsen de får. Kristne i Norge i dag, skjuler det i veldig stor grad. Dra i en studentmenighet og ser hvor mange det er der. 

https://www.nrk.no/ytring/flaut-a-vaere-kristen-1.11508161

Anonymkode: 3d014...1c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange vil ikke tro fordi de "trenger ikke" Jesus. De trenger ikke en frelser. De vil være Herre i sine egne liv. Satan har mye med dette å gjøre og. Men mennesker har egne valg. Satan frister oss til å ta dårlige valg og villeder oss til alt som ikke har med Jesus å gjøre.

Da mener jeg at folk tror på aliens, flat earth osv... Om jorda er flat eller rund er ikke poenget. Jesus er den vi burde ha fokuset vårt på. Satan får oss til å ha fokus på alt annet som ikke er viktig. 

Det er veldig komplisert men samtidig lett. Enten lar du Satan villede deg eller du lar Jesus styre livet ditt på rett vei. 

Anonymkode: d9a63...0fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil så mange mennesker ikke tro på Frelseren fra helvete, Jesus Kristus, og heller gå fortapt? 

Anonymkode: a548d...e70

Jeg er ikke religiøs, men jeg har en viss interesse for religionshistorie og har derfor lest litt. Jeg er ganske sikker på at du tar feil her. Det var han andre som kom fra Helvete. Jesus ble født i Betlehem og vokste opp i Nasaret. Jeg trodde dette var basic kristendom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jdz skrev:

Jeg er ikke religiøs, men jeg har en viss interesse for religionshistorie og har derfor lest litt. Jeg er ganske sikker på at du tar feil her. Det var han andre som kom fra Helvete. Jesus ble født i Betlehem og vokste opp i Nasaret. Jeg trodde dette var basic kristendom.

Mente frelser FRA helvete 😉 Hehe 😉

Anonymkode: a548d...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil så mange mennesker ikke tro på Frelseren fra helvete, Jesus Kristus, og heller gå fortapt? Du som er troende kan komme med kommentarer, og du som er ikke-troende kan selvfølgelig komme med kommentarer! 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Du er ikke troende? 

Anonymkode: d9a63...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke troende? 

Anonymkode: d9a63...0fe

Er troende 🙂 Men skrev på en slik måte at det kan misforstås 🙂 Mente frelser FRA helvete 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er troende 🙂 Men skrev på en slik måte at det kan misforstås 🙂 Mente frelser FRA helvete 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Ja, nå forstår jeg. Bra du er det 🙂

Anonymkode: d9a63...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Er troende 🙂 Men skrev på en slik måte at det kan misforstås 🙂 Mente frelser FRA helvete 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Du vet at det ikke betyr noe annet om du skriver det med store bokstaver? Jesus er verken fra eller FRA helvete.

Anonymkode: d0309...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at det ikke betyr noe annet om du skriver det med store bokstaver? Jesus er verken fra eller FRA helvete.

Anonymkode: d0309...2a2

Tror personen mener at Jesus frelser oss fra å komme til helvete. 

Anonymkode: d9a63...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...