Gå til innhold

Hvorfor vil så mange mennesker gå fortapt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor vil så mange mennesker ikke tro på Frelseren fra helvete, Jesus Kristus, og heller gå fortapt? Du som er troende kan komme med kommentarer, og du som er ikke-troende kan selvfølgelig komme med kommentarer! 🙂

Anonymkode: a548d...e70

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil så mange mennesker ikke tro på Frelseren fra helvete, Jesus Kristus, og heller gå fortapt? Du som er troende kan komme med kommentarer, og du som er ikke-troende kan selvfølgelig komme med kommentarer! 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Jo tusen takk for vi får lov 🙄Det er ikke du som bestemmer hvem som får lov å svare på innlegg her på KG, da har du misforstått poenget med diskusjonsforum.

Grunnen ? Fordi vi lever i 2020 og folk idag er oppdatert på verdenshistorie, vitenskap og religionshistorie.

Å tro på akkurat denne spesifikke religion fra midtøsten vil ikke skremme /lokke folk til å tro på Jesus Kristus i dagen samfunn da folk er opplyste . Vi lever ikke på 1800 tallet lenger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi frelsen ikke er troverdig. Hele historien virker bare tullete, og argumentene for den er knapt på barneskolenivå. Det hjelper heller ikke at det er hundre forskjellige kristne sekter som er uenige om en hel masse ting, to andre konkurrende abrahamsreligioner, og hundre andre religion med helt andre frelsere, som er like skråsikre på som du er på din.

Og tenk om Gud finnes, men testen som avgjør hvorvidt du kommer til himmelen eller ikke, er om du faller for den teite Jesus-historien eller ikke? Kanskje han bare vil ha skeptikerne.

Anonymkode: d0309...2a2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rogadame skrev:

Jo tusen takk for vi får lov 🙄Det er ikke du som bestemmer hvem som får lov å svare på innlegg her på KG, da har du misforstått poenget med diskusjonsforum.

Grunnen ? Fordi vi lever i 2020 og folk idag er oppdatert på verdenshistorie, vitenskap og religionshistorie.

Å tro på akkurat denne spesifikke religion fra midtøsten vil ikke skremme /lokke folk til å tro på Jesus Kristus i dagen samfunn da folk er opplyste . Vi lever ikke på 1800 tallet lenger.

Ingen grunn til å være bitter 😉 Alle har lov skrev jeg 😉

Anonymkode: a548d...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil så mange mennesker ikke tro på Frelseren fra helvete, Jesus Kristus, og heller gå fortapt? Du som er troende kan komme med kommentarer, og du som er ikke-troende kan selvfølgelig komme med kommentarer! 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Visste ikke at Jesus Kristus var frelseren fra helvete😂.

Anonymkode: 17ec9...353

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke at Jesus Kristus var frelseren fra helvete😂.

Anonymkode: 17ec9...353

Hehe;-)

Anonymkode: a548d...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grunn til å være bitter 😉 Alle har lov skrev jeg 😉

Anonymkode: a548d...e70

Jeg er ikke bitter bare fordi jeg ikke har masse smileyer  i innlegget mitt.

Bare påpeker  at det er enkelte  anonymbrukere her som tror de bestemmer på dette religionsforumet , og hvem som får lov å svare.

Syns det er litt håpløs skrivestil i HI også,

Ungdomskoleelever i 10 klasse  har en mer moden skrivestil enn enkelte her inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rogadame skrev:

Jeg er ikke bitter bare fordi jeg ikke har masse smileyer  i innlegget mitt.

Bare påpeker  at det er enkelte  anonymbrukere her som tror de bestemmer på dette religionsforumet , og hvem som får lov å svare.

Syns det er litt håpløs skrivestil i HI også,

Ungdomskoleelever i 10 klasse  har en mer moden skrivestil enn enkelte her inne.

Er du mann eller dame? 🙂

Anonymkode: a548d...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann eller dame? 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Hvis du ser på avataren min så, står det "kvinne" , men hvem vet? hvem kan vite for sikkert ?

Hold deg til tema du 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor vil så mange mennesker ikke tro på Frelseren fra helvete, Jesus Kristus, og heller gå fortapt? Du som er troende kan komme med kommentarer, og du som er ikke-troende kan selvfølgelig komme med kommentarer! 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Hvorfor så mange ikke vil tro? Spørsmålet er hvorfor de skal tro på det. Man kan ikke bare velge å tro på ett eller annet, man må bli overbevist av argumenter eller opplevelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rogadame skrev:

Hvis du ser på avataren min så, står det "kvinne" , men hvem vet? hvem kan vite for sikkert ?

Hold deg til tema du 

Ok 🙂

Anonymkode: a548d...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil så mange mennesker ikke tro på Frelseren fra helvete, Jesus Kristus, og heller gå fortapt? Du som er troende kan komme med kommentarer, og du som er ikke-troende kan selvfølgelig komme med kommentarer! 🙂

Anonymkode: a548d...e70

 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste ikke at Jesus Kristus var frelseren fra helvete😂.

Anonymkode: 17ec9...353

Haha ikke jeg heller 😂

Anonymkode: 581b3...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil så mange mennesker ikke tro på Frelseren fra helvete, Jesus Kristus, og heller gå fortapt? Du som er troende kan komme med kommentarer, og du som er ikke-troende kan selvfølgelig komme med kommentarer! 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Troll😂

Anonymkode: 581b3...159

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Rogadame skrev:

Jo tusen takk for vi får lov 🙄Det er ikke du som bestemmer hvem som får lov å svare på innlegg her på KG, da har du misforstått poenget med diskusjonsforum.

Grunnen ? Fordi vi lever i 2020 og folk idag er oppdatert på verdenshistorie, vitenskap og religionshistorie.

Å tro på akkurat denne spesifikke religion fra midtøsten vil ikke skremme /lokke folk til å tro på Jesus Kristus i dagen samfunn da folk er opplyste . Vi lever ikke på 1800 tallet lenger.

Hvem "folk i dag"? Du vet, det fins flere land i Europa som fremdeles holder ved religionen sin, som går i kirken og tror. Også i USA står religion ganske sterkt i flere stater. Pluss land andre steder. Det er jo ikke sånn at mennesker i disse landene er mindre intelligente eller opplyste enn nordmenn akkurat 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Jeg er kvinne 🙂

Anonymkode: 581b3...159

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil så mange mennesker ikke tro på Frelseren fra helvete, Jesus Kristus, og heller gå fortapt? Du som er troende kan komme med kommentarer, og du som er ikke-troende kan selvfølgelig komme med kommentarer! 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Jeg er ikke troende, men jeg går ikke fortapt siden jeg har funnet den riktige veien i livet :) Joda livet er vanskelig, men jeg har funnet den rette veien :=)

Anonymkode: 105cb...68a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som kristen reagerer jeg litt på at du kaller Jesus for "frelseren fra helvete" 😂men ellers er jeg enig 👌 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Som frelser fra helvete 😉

Anonymkode: a548d...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på gud. Men det er ingen som «går fortapt» av å tro verken det ene eller det andre. Men å tro at man MÅ følge Jesus for å bli frelst, ja det er jeg ikke enig i.

Anonymkode: 581b3...159

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, linsejesus skrev:

Hvorfor så mange ikke vil tro? Spørsmålet er hvorfor de skal tro på det. Man kan ikke bare velge å tro på ett eller annet, man må bli overbevist av argumenter eller opplevelser.

Hva tror du på? 🙂

Anonymkode: a548d...e70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...