Gå til innhold

Oslo Kommune vil overvåke hvor folk er i påsken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Interessant, visste ikke at de hadde sånne verktøy. Fikk nettopp sms fra Helsedir om å holde to meters avstand, men den gikk visst ut til hele befolkningen. Får man sånt også om man har hemmelig nummer? 

Anonymkode: 3bb69...eab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant, visste ikke at de hadde sånne verktøy. Fikk nettopp sms fra Helsedir om å holde to meters avstand, men den gikk visst ut til hele befolkningen. Får man sånt også om man har hemmelig nummer? 

Anonymkode: 3bb69...eab

Ikke jeg heller. Kjenner jeg mangler litt ord nå... Vet ikke helt hva jeg skal si om dette. 

Anonymkode: 65b3a...196

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trenger ikke bli helt Kina. Skremmende! 

Anonymkode: 83095...1a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de også se om folk er ute eller inne? Som eksemplet med telelinsa i Markveien. Det bor jo mange folk der, så hvis det er basestasjoner og slikt de bruker så vil de jo uansett vise at det er mange der til en hver tid.

Anonymkode: 3bb69...eab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan de også se om folk er ute eller inne? Som eksemplet med telelinsa i Markveien. Det bor jo mange folk der, så hvis det er basestasjoner og slikt de bruker så vil de jo uansett vise at det er mange der til en hver tid.

Anonymkode: 3bb69...eab

Jeg vet ikke hvor nøyaktig posisjonen kan bestemmes, men det vel posisjonen til mobiltelefonen som registreres. Det må derfor påbys at alle laster ned appen, og det må påbys at alle alltid har mobilen påslått et fast sted på kroppen. Det må kontrolleres hyppig at alle har dette, og avvik må straffes strengt. Hva man kan foreta seg mens mobilen lades, må lovfestes.

Anonymkode: e9ecf...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Derfor 5g kommer 😊 

Anonymkode: 1ac26...7bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan de like godt begynne å gjøre når man ser hvordan nordmenn oppfører seg nå.

Anonymkode: 01d51...f3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer kanskje som et sjokk for enkelte her, men det er faktisk mulig å la mobilen ligge igjen hjemme...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder dette kun de som har lastet ned den omstridte appen, eller gjelder dette alle? Hva slags verktøy skal de bruke for å overvåke oss?! Skremmende!

Anonymkode: ab20f...ba2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjelder dette kun de som har lastet ned den omstridte appen, eller gjelder dette alle? Hva slags verktøy skal de bruke for å overvåke oss?! Skremmende!

Anonymkode: ab20f...ba2

Sånn jeg forsto det utifra artikkelen så gjelder dette absolutt alle. 

Etter å ha tenkt meg litt om, så må si meg enig med Debattanten. Dette er egentlig mer skremmende enn viruset. 

Anonymkode: 65b3a...196

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergen kommune gjør jo dette allerede... de har kjøpt inn et program som lar dem sjekke mobildata anonymt (altså, de får bare info om mange mobiler, ikke hvems) og så sender de ut meldinger om de ser store folkesamlinger

Anonymkode: c101f...87b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest artikkelen, men ønsker å komme med en kommentar til kommentarene.

Jeg jobber med digital markedsføring, og det er nesten uendelige metoder for å spore folk og deres vaner. Mange bedrifter tjener mye på å selge data til markedsførere. For eksempel kan man kjøpe data av Telenor eller Google, der man får oversikt over hvor folk befinner seg - og hvor lang tid de er der.

Så hvis du har tenkt å bryte regelverket i påska, og Oslo kommune vil stoppe deg, så vær forsiktig! :P 

Dette har også blitt brukt til å "avsløre" at Kina sannsynligvis har mange flere døde enn de har oppgitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Gjelder dette kun de som har lastet ned den omstridte appen, eller gjelder dette alle? Hva slags verktøy skal de bruke for å overvåke oss?! Skremmende!

Anonymkode: ab20f...ba2

Dette har ingenting med appen å gjøre. Mobiloperatørene frigir nok oversilt over antall telefoner i gitte områder, uten å dele hvem dette gjelder.

Anonymkode: 9c095...0c3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger ikke bli helt Kina. Skremmende! 

Anonymkode: 83095...1a8

Ja, fordi vi skal jo også innføre poengssystem. Installere store skjermer som henger deg ut om du går på rød mann og gi deg tregere internett som en straff hvis du spiller for mye dataspill.

Anonymkode: c33d2...5f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner har opplevd dette allerede. Han var var på jobboppdrag i samme område hvor han har hytte og fikk sms med beskjed om å komme seg vekk! 

Anonymkode: 607ab...6c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I don't care 🙂Jeg har ingenting å skjule og er ikke redd for å bli "overvåket". 

Anonymkode: b074e...aec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant, visste ikke at de hadde sånne verktøy. Fikk nettopp sms fra Helsedir om å holde to meters avstand, men den gikk visst ut til hele befolkningen. Får man sånt også om man har hemmelig nummer? 

Anonymkode: 3bb69...eab

Ja. 

Anonymkode: d217b...811

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...