AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #1 Del Skrevet 6. april 2020 Jeg har gått rask gange i 40 min og jogget lett/rolig i 22 min kanskje 8-9 km/t. Ikke sammenhengene, men var ute i ca en time og vekslet på å jogge og å gå fort. Jeg prøvde å regne ut dette på kaloriforbrennings side på nett, men se hadde kun alternativ for løping og ikke jogging. Så når jeg regnet ut gangen og "løping" sammenlagt så ble det ca 560 kal inkl hbileforbruk på 1kcal pr min. Man forbrenner vel litt mer på løping enn jogging, men kan det alikevel stemme at jeg har forbrent ca 500 kcal på denne turen? Jeg veier 64 kg og terrenget var for det meste flatt. Anonymkode: 014fe...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #2 Del Skrevet 6. april 2020 ? Anonymkode: 014fe...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #3 Del Skrevet 6. april 2020 mest sannsynlig ikke, tommelfingerregel er ca din egen vekt i kg pr kilometer. Så du bruker ca 60 kalorier pr kilometer jogget/gått. så for å ha brent 500kalorier blir regnestykket 500kalorier/64kg= ca 8.5km Anonymkode: 69275...0dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #4 Del Skrevet 6. april 2020 Hvileforbrenningen din skal ikke inkl i det du har forbrent. Altså, ikke plusses på. Mange tror de forbrenner mer enn de gjør nettopp pga dette. Ettersom du er forholdsvis "lett" forbrenner du langt mindre enn en tyngre person. Jeg synes 500 kcal høres mye ut. Tipper 350-400 kcal. Anonymkode: bbdd1...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #5 Del Skrevet 6. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvileforbrenningen din skal ikke inkl i det du har forbrent. Altså, ikke plusses på. Mange tror de forbrenner mer enn de gjør nettopp pga dette. Ettersom du er forholdsvis "lett" forbrenner du langt mindre enn en tyngre person. Jeg synes 500 kcal høres mye ut. Tipper 350-400 kcal. Anonymkode: bbdd1...e77 Jeg har trukket fra hvileforbrenningen da det var 60 kalorier på 1 time, tilsammen 560. Derfor skrev jeg 500. Anonymkode: 014fe...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #6 Del Skrevet 6. april 2020 Det hørtes litt mye ut? Men jeg er ikke ekspert. Jeg forbrenner ca 500 på en time spinning. 😱😂👍 det er effektiv/hard trening. Men vi er jo forskjellige. Kos deg og ikke tenk så mye på vekta/kalorier, du er sunn som har vært ut på trening 👍💪👌👏 Anonymkode: 27969...fd9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #7 Del Skrevet 6. april 2020 Det høres litt mye ut men heller ikke helt urealistisk. Kommer ann på formen din også. Når jeg har vært på lignende turer har jeg forbrent ca 350-400kcal i følge min fitbit. Anonymkode: 45c18...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #8 Del Skrevet 6. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hørtes litt mye ut? Men jeg er ikke ekspert. Jeg forbrenner ca 500 på en time spinning. 😱😂👍 det er effektiv/hard trening. Men vi er jo forskjellige. Kos deg og ikke tenk så mye på vekta/kalorier, du er sunn som har vært ut på trening 👍💪👌👏 Anonymkode: 27969...fd9 Vil at formen og sunnheten skal syntes på utsiden også jeg skal ned ca 5 kilo, så jo, tenker på vekta. Anonymkode: 014fe...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2020 #9 Del Skrevet 6. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres litt mye ut men heller ikke helt urealistisk. Kommer ann på formen din også. Når jeg har vært på lignende turer har jeg forbrent ca 350-400kcal i følge min fitbit. Anonymkode: 45c18...5a6 Okei, men da får jeg legge på en halvtimes tid, har jo tid til det i disse dager, så er jeg sikkert oppe i 500. Men 400 er ikke så gærnt det heller sammen med sunt kosthold og holde meg under 2000 kcal om dagen. Har gått ned 8 kilo, men var enklere på treningsstudio, så prøver å få forbrent like mye som jeg fikk gjort der med harde spinningtimer og løpetimer. Anonymkode: 014fe...95c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #10 Del Skrevet 8. april 2020 Jeg veier 58 kilo og forbrenner 225-250 kalorier på 5 km løp/jogg. Anonymkode: 5274d...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå