Gå til innhold

Finnes det noe jeg kan "flytte" skruehull med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg veit jeg formulerer meg elendig i tittelen, men jeg skal forsøke å forklare;
Jeg har panelvegger i leiligheten, og får kun skrue i veggen der "glippene" går. Disse er vertikale. Jeg har lyst å henge opp en hylle på kjøkkenet, men denne er laget av støpejern (tror jeg), og hullene som skruene skal gjennom er ytterst på hver side. Slik som det er nå så kan jeg skru inn én skru i ei glippe, men den andre når ikke - så da havner skruen i planken i stedet. Utleier ønsker virkelig ikke at jeg skal skru noe i plankene, da dette er verre å fikse igjen i ettertid.

 

Så... Finnes det noe jeg kan bruke som forlenger?

 

Anonymkode: 6cb15...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En mulighet er (kanskje) å lage nye hull i støpejernet. Da er du avhengig av at det finnes steder der jernet er tykt nok. Du må bruke et bor som er laget for metall.

En annen mulighet er å feste hylla i en planke og feste planken i veggen. 

Den enkleste muligheten er å få tak i en ny hylle, og vente med fine hyller til du eier selv.

Anonymkode: 340e8...c1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veit jeg formulerer meg elendig i tittelen, men jeg skal forsøke å forklare;
Jeg har panelvegger i leiligheten, og får kun skrue i veggen der "glippene" går. Disse er vertikale. Jeg har lyst å henge opp en hylle på kjøkkenet, men denne er laget av støpejern (tror jeg), og hullene som skruene skal gjennom er ytterst på hver side. Slik som det er nå så kan jeg skru inn én skru i ei glippe, men den andre når ikke - så da havner skruen i planken i stedet. Utleier ønsker virkelig ikke at jeg skal skru noe i plankene, da dette er verre å fikse igjen i ettertid.

 

Så... Finnes det noe jeg kan bruke som forlenger?

 

Anonymkode: 6cb15...937

En flat metallplate med hull i, fest godt til hylla i skruhullet hylla allerede har og så lar du metallplata stikke lutt ut på siden av hylla og skrur fast i veggen. 

Anonymkode: 2791c...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...