Gå til innhold

Reproduksjonstallet (Re) er betydelig under 1 i Norge. Tiltakene har hatt effekt!!


NordicViking

Anbefalte innlegg

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medisiner kommer innen kort. 

Selv om jeg aner at du er ute av stand til å se for deg dette.

Anonymkode: 274dc...320

Nei det gjør det ikke. Ihvertfall ikke i Norge. Her vil de teste godt etablerte medisiner i 3-4 måneder på en liten kontrollgruppe for så å vurdere resultatet og sende det inn til WHO. Så skal WHO gjøre sin vurdering i et par måneder. Så skal FHI igjenn vurdere WHO sin vurdering, også skal det vel nedsettes en kommisjon som skal vurdere om vi nå skal gå til innkjøp av disse medisinene. Og når disse endelig har bestemt seg så er det gått langt over et år og det er allerede forsent. Også finner de ut at nå er de også forsent ute til å kjøpe inn noe siden alle andre land allerede har rensket markedet, og har avtaler om innkjøp for lang tid fremover....

Anonymkode: d2d2e...58d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør det ikke. Ihvertfall ikke i Norge. Her vil de teste godt etablerte medisiner i 3-4 måneder på en liten kontrollgruppe for så å vurdere resultatet og sende det inn til WHO. Så skal WHO gjøre sin vurdering i et par måneder. Så skal FHI igjenn vurdere WHO sin vurdering, også skal det vel nedsettes en kommisjon som skal vurdere om vi nå skal gå til innkjøp av disse medisinene. Og når disse endelig har bestemt seg så er det gått langt over et år og det er allerede forsent. Også finner de ut at nå er de også forsent ute til å kjøpe inn noe siden alle andre land allerede har rensket markedet, og har avtaler om innkjøp for lang tid fremover....

Anonymkode: d2d2e...58d

Ingen fare. Det går bra.

Anonymkode: 274dc...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betasuppe skrev:

Ikke til Norge. Norge er sist på alt. Vaksine kommer ikke før om tidligst 16 mnd. Da er norge i økonomisk ruin.

Ble litt paff og skuffa over at du ikke visste dette ... 😮

Norge tåler dette fint. Å få undertrykket viruset nok til at folk føler seg trygge på å bruke tjenester igjen, redder innenlandsøkonomien.

Om du skal fortsette å tro det går til helvete, får du bare gjøre det.

Synd folk har så lite ryggrad at de knekker for et godt ord.

Anonymkode: 274dc...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Norge tåler dette fint. Å få undertrykket viruset nok til at folk føler seg trygge på å bruke tjenester igjen, redder innenlandsøkonomien.

Om du skal fortsette å tro det går til helvete, får du bare gjøre det.

Synd folk har så lite ryggrad at de knekker for et godt ord.

Anonymkode: 274dc...320

Det er ikke snakk om at folk har ryggrad, men om bedriftene har økonomisk ryggrad. Og de fleste av dem har ikke dekning nok for halvannet til flere års stengt land. For det er faktisk så lenge som må til for å slå ned viruset lenge nok.

Anonymkode: 4bfe0...b2f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker said:

Norge tåler dette fint. Å få undertrykket viruset nok til at folk føler seg trygge på å bruke tjenester igjen, redder innenlandsøkonomien.

Om du skal fortsette å tro det går til helvete, får du bare gjøre det.

Synd folk har så lite ryggrad at de knekker for et godt ord.

Anonymkode: 274dc...320

Det tror jeg ikke noe på. Tror du at landet vil komme seg 100% etter > 400 000 er arbeidsledige ?

Det er ... naivt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Betasuppe skrev:

Det tror jeg ikke noe på. Tror du at landet vil komme seg 100% etter > 400 000 er arbeidsledige ?

Det er ... naivt.

Jada. Men det tar gjerne 10-20 år....

Anonymkode: 4bfe0...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

46 minutter siden, Betasuppe skrev:

Det tror jeg ikke noe på. Tror du at landet vil komme seg 100% etter > 400 000 er arbeidsledige ?

Det er ... naivt.

Selvsagt tror jeg det. Noe annet ville være latterlig og katastrofetenkning.

Anonymkode: 274dc...320

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Betasuppe skrev:

Det tror jeg ikke noe på. Tror du at landet vil komme seg 100% etter > 400 000 er arbeidsledige ?

Det er ... naivt.

Permitterte , det er forskjell på det å bli sagt opp. Slapp av. 

Anonymkode: 56920...b39

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om at folk har ryggrad, men om bedriftene har økonomisk ryggrad. Og de fleste av dem har ikke dekning nok for halvannet til flere års stengt land. For det er faktisk så lenge som må til for å slå ned viruset lenge nok.

Anonymkode: 4bfe0...b2f

Innenlandsøkonomien må reddes. Det burde vi klare helt fint, når folk føler seg trygge på at viruset er på retur. Ved å holde hjulene i gang i innenlandsøkonomien er mye gjort. Selvforsyningsgraden må opp snarest.

Grenser må stenges i lang tid. Uansett kostnad.

Anonymkode: 274dc...320

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Permitterte , det er forskjell på det å bli sagt opp. Slapp av. 

Anonymkode: 56920...b39

Enig. Her ser man positivt på en omstrukturering innenlands. 

Anonymkode: 274dc...320

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rart at ikke folk forstår at forutsetningen for at dette skjer er jo nettopp tiltakene som er iverksatt med store deler av befolkningen i isolasjon og karantene, og at dette må vare i månedsvis fremover. I det øyeblikket det blir lettelser, vil det bli en voldsom oppblomstring av smitten siden så utrolig få personer i Norge faktisk er smittet. Å bli kvitt dette viruset er ikke mulig før det foreligger en vaksine, og eneste måten å holde smittetallet på under 1,0 er at samfunnet fortsetter å være i tilsvarende lockdown som nå, dette må skje inntil 1) Vaksine er klar og godkjent eller 2) befolkningen har oppnådd flokkimmunitet, dvs. at minst 60-70&% har hatt viruset. Det sier seg selv av 2) vil ta flere år å oppnå når folk isolerer seg. Ergo er det vaksinen som er det store målet, og vi må derfor finne oss i at vi må ha ekstreme tiltak frem til det som trolig blir høsten 2021, som er det tidligste vi kan ha en godkjent vaksine klar, det kan fort bli 2022/2023 også.

Det betyr kroken på døra for vanvittig mange bedrifter, vi vil få arbeidsledighetstall på over 1 million, og samfunnet vil gruses fullstendig økonomisk og settes tilbake kanskje 70-80 år og enda lengre. Å bygge samfunnet opp igjen vil ta tiervis av år, og det er de som blir født nå i disse coronatidene som kanskje vil være heldige å få oppleve den velstanden vi har hatt de siste 50 år. Det er det nå en definitivt slutt på, og vi må bare takke for at vi har fått tatt del i dette så lenge. Nå er det bare å brette opp ermene og forberede seg på knalltøffe tider de neste tiårene.

Så kan man diskutere om det var verdt å sette samfunnet tilbake 100 år for å redde livet til 80- og 90-åringer som ville dødd om kort tid uansett. Det får folk finne ut av selv, jeg vet i allefall hva jeg mener om den saken.

Anonymkode: 2bcc0...258

Dummeste jeg har lest på lenge. 

Når vi er på 04-07 som nå , så kan vi gradvis åpne opp alt - masker i det offentlige rom som Tyskland, og få det meste av økonomien opp igjen. Skoler og barnehage først om 1-2 uker. 

Poenget er jo at viruset dør ut når det ligger så lavt, det må ikke på 0 før en kan åpne opp. Ser du overhodet ikke på nyheter og hva ekspertene sier? Nei, jeg snakker ikke om link fra en du fant som overhodet ikke er kvalifisert til å være med på laget engang. 

At vi ikke kan reise inn og ut av landet , uteliv, kino, festival, konserter og fotballkamper i 2020 er helt overkommelig! 

Norge har foreløpig vært heldige ! For en cooockky kar du er som tror du vet bedre enn alt av eksperter uten så mye som et vekttall i medisin ,virologi eller økonomi.

Anonymkode: 56920...b39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet ditt om at samfunnet settes 100 år tilbake i tid er direkte latterlig å høre 😂

Anonymkode: 56920...b39

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har lest på lenge. 

Når vi er på 04-07 som nå , så kan vi gradvis åpne opp alt - masker i det offentlige rom som Tyskland, og få det meste av økonomien opp igjen. Skoler og barnehage først om 1-2 uker. 

Poenget er jo at viruset dør ut når det ligger så lavt, det må ikke på 0 før en kan åpne opp. Ser du overhodet ikke på nyheter og hva ekspertene sier? Nei, jeg snakker ikke om link fra en du fant som overhodet ikke er kvalifisert til å være med på laget engang. 

At vi ikke kan reise inn og ut av landet , uteliv, kino, festival, konserter og fotballkamper i 2020 er helt overkommelig! 

Norge har foreløpig vært heldige ! For en cooockky kar du er som tror du vet bedre enn alt av eksperter uten så mye som et vekttall i medisin ,virologi eller økonomi.

Anonymkode: 56920...b39

Slik skal det låte, og det er akkurat slik det kommer til å bli:-).

Katastrofetenkere bidrar med mindre en 0 i disse tider.

Anonymkode: 274dc...320

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ingenting som har "effekt" utenom vaksinering, siden det er massevaksinering og tvangsvaksinering som er målet med alle disse tiltakene. De har nå satt en ny standard for hvordan vi forholder oss til nye virus: Ingen får bevege seg rundt. Dette kommer til å bli endret til: Ingen får bevege seg rundt uten vaksinesertifikat.

Anonymkode: aea7f...859

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ingenting som har "effekt" utenom vaksinering, siden det er massevaksinering og tvangsvaksinering som er målet med alle disse tiltakene. De har nå satt en ny standard for hvordan vi forholder oss til nye virus: Ingen får bevege seg rundt. Dette kommer til å bli endret til: Ingen får bevege seg rundt uten vaksinesertifikat.

Anonymkode: aea7f...859

Medisiner kan også ha effekt. Selvsagt.

Anonymkode: 274dc...320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Medisiner kan også ha effekt. Selvsagt.

Anonymkode: 274dc...320

Det kommer ikke til å ha noen effekt på nedstengingen, det er det bare vaksinen som kommer til å ha. Dette har blitt forutsett mange ganger, blant annet i Bibelen der det står at alle kommer til å få et merke, og ingen kan kjøpe eller selge uten det. Det er vaksinesertifikatet til Bill Gates.

Her er det også beskrevet, denne boka av Dannion Brinkley som heter Saved by the Light ble gitt ut i 1994: https://www.alamongordo.com/technology_virus_visions.html

Anonymkode: aea7f...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og det de gjør med tiltakene, er å forsikre seg om at nesten ingen utvikler naturlig immunitet mot viruset, slik at alle må vaksineres. Jeg har sett dette nærme seg siden jeg leste boka til Brinkley (over) I 1995, men jeg ante ikke at det kom til å skje så plutselig. Jeg håpte det ville skje etter jeg var død. Vel, kanskje jeg har flaks og dør av viruset. Ikke det at jeg tror det er særlig lett å dø av det men.

Anonymkode: aea7f...859

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dummeste jeg har lest på lenge. 

Når vi er på 04-07 som nå , så kan vi gradvis åpne opp alt - masker i det offentlige rom som Tyskland, og få det meste av økonomien opp igjen. Skoler og barnehage først om 1-2 uker. 

Poenget er jo at viruset dør ut når det ligger så lavt, det må ikke på 0 før en kan åpne opp. Ser du overhodet ikke på nyheter og hva ekspertene sier? Nei, jeg snakker ikke om link fra en du fant som overhodet ikke er kvalifisert til å være med på laget engang. 

At vi ikke kan reise inn og ut av landet , uteliv, kino, festival, konserter og fotballkamper i 2020 er helt overkommelig! 

Norge har foreløpig vært heldige ! For en cooockky kar du er som tror du vet bedre enn alt av eksperter uten så mye som et vekttall i medisin ,virologi eller økonomi.

Anonymkode: 56920...b39

Ikke meg du siterte, men vi er langt fra "utenfor fare". Og bare det å ha stengte grenser kan føre til massiv arbeidsledighet, siden det er mange som er direkte eller indirekte avhengig av reiseliv, transport osv. At reise/handel/samarbeid blir vanskeligere er en klassisk driver for uenighet mellom land og kanskje krig.

Økonomien er i stor grad allerede lagt i ruiner for en halv million nordmenn. Man får ikke dette opp igjen på et par uker. Og når dagpengene tar slutt, vil virkeligheten bli veldig tydelig for veldig mange. Det samme når nordmenn etterhvert må betale for egen helseforsikring siden man har brukt opp alt i det offentlige.

Man trenger ikke være forsker for å uttale seg om alt, man ser hvilken vei det peker.

Anonymkode: 4bfe0...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
15 hours ago, AnonymBruker said:

Dummeste jeg har lest på lenge. 

Når vi er på 04-07 som nå , så kan vi gradvis åpne opp alt - masker i det offentlige rom som Tyskland, og få det meste av økonomien opp igjen. Skoler og barnehage først om 1-2 uker. 

Poenget er jo at viruset dør ut når det ligger så lavt, det må ikke på 0 før en kan åpne opp. Ser du overhodet ikke på nyheter og hva ekspertene sier? Nei, jeg snakker ikke om link fra en du fant som overhodet ikke er kvalifisert til å være med på laget engang. 

At vi ikke kan reise inn og ut av landet , uteliv, kino, festival, konserter og fotballkamper i 2020 er helt overkommelig! 

Norge har foreløpig vært heldige ! For en cooockky kar du er som tror du vet bedre enn alt av eksperter uten så mye som et vekttall i medisin ,virologi eller økonomi.

Anonymkode: 56920...b39

Men Ab har jo et poeng i at grunnen til at R ligger så lavt er fordi man har innført så strenge tiltak. Hvor mye vil R øke om man slipper opp på diverse tiltak? Det vet man jo ikke. 

Jeg synes uansett at det er litt rart at regjeringen går ut og sier at strategien nå er å bekjempe viruset dersom det er helt usannsynlig å få til. I så fall driver de å villeder. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å gå som jeg hadde en mistanke om, tallene går ned, frykten går opp. 

Anonymkode: 10a77...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...