Gå til innhold

Påskeegg til voksen diabetiker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor er 70 år, og diabetiker. Hun koser seg innimellom med litt godt, feks kake i festlig lag osv, men spiser lite sjokolade og sånt. Har laget et stort påskeegg til mine foreldre, med masse sjokolade, flaxlodd og et par påskepils. Hadde vært koselig med en overraskelse til svigermor nå i påsken. Har tenkt på å kjøpe gule tulipaner eller noe sånt, men er jo koselig med påskeegg også. Noen som har tips til hva man kan ha i et sånt påskeegg? Hun drikker heller ikke alkohol, ellers kunne vi jo hatt oppi en liten flaske med god drikke. 

Anonymkode: 7a914...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes mye som er søtet med kunstig søtning. Akkurat nå er det kanskje litt vanskeligere tilgjengelig dessverre

Anonymkode: f15b7...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkerfrie pastiller, kryssord/sudoku, garn hvis hun liker å strikke/hekle, baconcrisp (bare pass på at det faktisk er laget av bacon og ikke melsnacks med baconsmak), valnøtter (mener å huske at de fra eldorado er best med under 3 g karbo pr 100 g), babybel eller annen type ost, werthers karameller får du kjøpt på rusta, gavekort, bok, te, kaffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs litt kva type diabetes ho har; er det type 1 eller 2. Med 2 må en være ekstra nøye med kosten, med 1 kan dei regulerer det litt meir med insulin - men klart dei heller ska ikkje proppe i seg sukker; men sukkerfri brus på boks om ho liker ? (Pepsi Max, cola zero, en god fuktighetskrem, lipsyl, ukeblad, sukkerfri drops (dei har ofte på matbutikk el apotek, peanøtter/andre nøtter, popcorn, påskepynt, invitasjon til middag. 

Anonymkode: fb524...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 3.52, AnonymBruker skrev:

Spørs litt kva type diabetes ho har; er det type 1 eller 2. Med 2 må en være ekstra nøye med kosten, med 1 kan dei regulerer det litt meir med insulin - men klart dei heller ska ikkje proppe i seg sukker; men sukkerfri brus på boks om ho liker ? (Pepsi Max, cola zero, en god fuktighetskrem, lipsyl, ukeblad, sukkerfri drops (dei har ofte på matbutikk el apotek, peanøtter/andre nøtter, popcorn, påskepynt, invitasjon til middag. 

Anonymkode: fb524...e58

:klo: 

Anonymkode: 7e26e...c96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

«Koselig» med påskeegg til voksne? Eh., nei. Kjøp heller en stor vakker bukett og en bok.

Anonymkode: 7c039...e90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har diabetes, og hun koser seg med blant annet sukkerfrie kokosboller (kjøpes på vanlige matbutikker), nøtter og pastiller uten sukker. 

Anonymkode: fdcd2...c12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har diabetes 2, men godt regulert. Jeg må selvfølgelig passe på hva jeg spiser, og måle regelmessig, men jeg koser meg med påskeegg fylt av sjokolade og marsipan jeg også☺️ Spørs hvor ille den diabetesen hennes er.. men du har fått mange gode forslag, nøtter, brus og pastiller uten sukker, kanskje noe påskepynt? En god bok? Hudpleie? Gavekort på blomster? Flaxlodd? Og ja, påskeegg er koselig til oss godt voksne også🐣

Anonymkode: 9465a...d10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.4.2020 den 17.02, AnonymBruker skrev:

:klo: 

Anonymkode: 7e26e...c96

Hva lurte du på når det gjelder den uthevede teksten?

Anonymkode: fc159...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsekost selger de sukkerfri sjokolade og konfekt av merket Cavalier. Desse er veldig gode. Min far har diabetes 2 og koser seg med de en sjelden gang. Ellers nøtter og ekte baconcrisp. 

Anonymkode: 9d203...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass veldig på hva du gir av godteri hvor sukkeret er erstattet med andre søtningsmiddel! En del av disse er oppskrift på magevondt. Jeg og samboer kjøpte sukkerfritt smågodt i Sverige en gang (han har type 1) og aldri mer! Det var omgangssyken ganger 1000 etterpå på oss begge to. Da tror jeg nok det er bedre med litt normalt godteri (hvertfall om det er type 1 sånn at inntak av sukker og insulin kan reguleres av personen selv), og litt mørk sjokolade, nøtter og annet snacks. 

Anonymkode: de634...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pass veldig på hva du gir av godteri hvor sukkeret er erstattet med andre søtningsmiddel! En del av disse er oppskrift på magevondt. Jeg og samboer kjøpte sukkerfritt smågodt i Sverige en gang (han har type 1) og aldri mer! Det var omgangssyken ganger 1000 etterpå på oss begge to. Da tror jeg nok det er bedre med litt normalt godteri (hvertfall om det er type 1 sånn at inntak av sukker og insulin kan reguleres av personen selv), og litt mørk sjokolade, nøtter og annet snacks. 

Anonymkode: de634...204

Nøtter og sjokolade skal en være veldig forsiktig med. 

Dere var nok bare uheldige og ble smittet av et eller annet. Jeg har spist mye sukkerfritt, men har aldri hatt mageond. Det eneste en kan få av slikt snop, er vannvittig mye luft i magen.

Anonymkode: fc159...d05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Koselig» med påskeegg til voksne? Eh., nei. Kjøp heller en stor vakker bukett og en bok.

Anonymkode: 7c039...e90

Hvorfor går du ut i fra at alle voksne liker å lese? 

Jeg er det jeg vil kalle voksen, å tar et påskeegg glatt over en bok og blomst! 

Anonymkode: da516...832

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 13.17, AnonymBruker skrev:

Nøtter og sjokolade skal en være veldig forsiktig med. 

Dere var nok bare uheldige og ble smittet av et eller annet. Jeg har spist mye sukkerfritt, men har aldri hatt mageond. Det eneste en kan få av slikt snop, er vannvittig mye luft i magen.

Anonymkode: fc159...d05

Ehhh.. det står jo til og med på pakkene t det kan ha en lakserende effekt. Forøvrig:

https://www.amazon.com/Haribo-SUGAR-Classic-Gummi-Bears/product-reviews/B006J1FBLM

Anonymkode: 66689...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2020 den 13.17, AnonymBruker skrev:

Nøtter og sjokolade skal en være veldig forsiktig med. 

Dere var nok bare uheldige og ble smittet av et eller annet. Jeg har spist mye sukkerfritt, men har aldri hatt mageond. Det eneste en kan få av slikt snop, er vannvittig mye luft i magen.

Anonymkode: fc159...d05

Jeg reagerer veldig på magen hvis jeg spiser enkelte sukkerfrie sjokolade, lakris og lignende som blant annet helsekostbutikker selger. Blir skikkelig oppblåst av bare et lite tygg. Spiser jeg mer enn ett tygg så blir jeg magesyk. Så noen kan nok reagere slik jo. Jeg har diabetes type 2, så det er veldig synd at jeg ikke tåler sånt godteri.

Anonymkode: 5c566...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...