Gå til innhold

Vil flere dø som følger av korona tiltak en av selve viruset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du om så mange? Er du synsk?

Anonymkode: 0d0d3...90e

Man trenger ikke være synsk for å vite om folk som har tatt selvmord. Eller er det et nytt krav?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Økonomisk kollaps rammer svake grupper, akkurat dem som de ville "beskytte". Selvsagt kommer flere til å dø av tiltakene, denne "pandemien" er pr nå ikke verre enn en vanlig influensasesong uansett.

Anonymkode: 2e409...652

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pål Steigan hadde direktesending i dag fra Italia. Han sier at alle de små familiebedriftene går nå under, det som folk faktisk levde av. Og at hvis portforbudet varer 2 måneder til der nede snakker vi hungersnød i Sør-Italia.

Men dette er vel en del av planen, tipper regjeringene kommer til å tilby en "krisepakke" som folk må selge sjela si for.

Anonymkode: 2e409...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varer tiltakene lenge nok, kan de koste mange hundre millioner menneskeliv.

Anonymkode: f6a5b...aa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med det mener jeg ikke komme seg til hudlege for å skjekke føflekker, fikse tannkjøtt sykdom som kan skape komplikasjoner og masse slike småting. Andre fattige land kan sikkert få store følger rent økonomisk hvor folk rett og slett sulter ihjel.

 

Er det ikke litt slik at flere da dør pg av korona uten at det er selve korona viruset som knerter dem. Og med tanke på at de fleste som dør av korona skal takke for seg selv snart anyways, er det kanskje ikke etisk riktig det vi holder på med?

Anonymkode: e4010...8be

Hva mene du med "kanskje ikke etisk riktig det vi holder på med"? Hvis myndighetene ikke gjorde noen som helst tiltak, tillot folk å bevege seg fritt, gå på jobben, restaurant o.s.v. så ville jo fortsatt folk bli livredde når de så folk dø som fluer rundt seg. Folk ville av seg selv begrense sitt sosiale liv når de så at det medførte økt sjanse for å dø. Du kan ikke tvinge folk til å gå på restaurant eller konsert når det vet at det medfører fare for død, alvorlig sykdom hvor de er i ferd med å bli kvelt eller kronisk lidelse resten av livet med alvorlig redusert lungefunksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på toppen som har bestemt å stenge sykehusene for andre behandlinger enn corona vil uansett få mange liv og skjebner på samvittigheten når dette er over, men ansvaret skyver de over på sykehusene den dagen de må svare for seg. 

Jeg er ikke stolt av å være norsk nå merker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiltakene vil ta livet av langt flere enn korona, men over mye lengre tid. Ikke bare i Norge, men globalt. Tenk på India, hvor de har 21 dagers lockdown. Mange er lutfattige der og risikerer å sulte ihjel pga dette.

I Norge handler det om så mange ting. Alle andre pasienter blir nedprioritet, psykisk helse, fattigdom, redusert velferd. Det er nesten ikke mulig å overvurdere hvor katastrofalt dette faktisk er

Anonymkode: c3a14...1c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gab skrev:

Hva mene du med "kanskje ikke etisk riktig det vi holder på med"? Hvis myndighetene ikke gjorde noen som helst tiltak, tillot folk å bevege seg fritt, gå på jobben, restaurant o.s.v. så ville jo fortsatt folk bli livredde når de så folk dø som fluer rundt seg. Folk ville av seg selv begrense sitt sosiale liv når de så at det medførte økt sjanse for å dø. Du kan ikke tvinge folk til å gå på restaurant eller konsert når det vet at det medfører fare for død, alvorlig sykdom hvor de er i ferd med å bli kvelt eller kronisk lidelse resten av livet med alvorlig redusert lungefunksjon.

Hvor er det de dør som fluer?

Anonymkode: 2e409...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det de dør som fluer?

Anonymkode: 2e409...652

De ville gjøre det overalt hvis man ikke gjorde noen tiltak for å begrense smitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tiltakene vil ta livet av langt flere enn korona, men over mye lengre tid. Ikke bare i Norge, men globalt.

ja.

og største problemet med tiltakene: redusert livskvalitet. 

leve uten sosial liv, idrett, kultur osv. kanskje verdt 50% av normal liv? 

2 måned på karantene verdt kanskje 1 måned normal liv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Energidronning skrev:

ja.

og største problemet med tiltakene: redusert livskvalitet. 

leve uten sosial liv, idrett, kultur osv. kanskje verdt 50% av normal liv? 

2 måned på karantene verdt kanskje 1 måned normal liv? 

Dårlig livskvalitet er også noe som senker forventet livsalder. Jeg frykter de økonomiske konsekvensene av det, som kan gjøre at mange settes på bar bakke med nedsenket livskvalitet og potensielt kortere liv.

Anonymkode: f6a5b...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg vet om flere her i Tyskland. Er redd dette kan bli mørkt.

Anonymkode: 2b5f6...6f9

Og disse hadde ikke tatt selvmord uansett? For man ser året under ett er det jo vanskelig å vite om sekvmordstallene er høyere. Har også lest at selvmord øker under pandemier og lignende, men da nettopp pga pandemien og ikke tiltakene. Så at disse har tatt livet sitt aner vi jo ikke handler om tiltakene eller pandemien i seg selv. 

Mine egne selvmordstanker har økt de siste 3 uke. Men ikke som følge av isolasjon, men av nyheter fra hele verden og en tanke om at livet uansett er meningsløst og at dette klarer jeg ikke være med på. Å påstå at selvmordene har skjedd som følge av tiltakene vet dere ingenting om. 

Anonymkode: e0e69...a14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og disse hadde ikke tatt selvmord uansett? For man ser året under ett er det jo vanskelig å vite om sekvmordstallene er høyere. Har også lest at selvmord øker under pandemier og lignende, men da nettopp pga pandemien og ikke tiltakene. Så at disse har tatt livet sitt aner vi jo ikke handler om tiltakene eller pandemien i seg selv. 

Mine egne selvmordstanker har økt de siste 3 uke. Men ikke som følge av isolasjon, men av nyheter fra hele verden og en tanke om at livet uansett er meningsløst og at dette klarer jeg ikke være med på. Å påstå at selvmordene har skjedd som følge av tiltakene vet dere ingenting om. 

Anonymkode: e0e69...a14

Jeg forstår ikke dere selvmordere. Dere har jo helt rett i at livet er meningsløst men det er da ingen grunn til å begå selvmord. Hvorfor er det så fryktelig viktig at det skal være en mening med livet? 

Anonymkode: a5982...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Gab skrev:

De ville gjøre det overalt hvis man ikke gjorde noen tiltak for å begrense smitten.

Ja det er et vitenskapelig faktum?

Anonymkode: 2e409...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke dere selvmordere. Dere har jo helt rett i at livet er meningsløst men det er da ingen grunn til å begå selvmord. Hvorfor er det så fryktelig viktig at det skal være en mening med livet? 

Anonymkode: a5982...530

Du har kanskje aldri opplevd angst, depresjon, eller noen form for emosjonell smerte da.

Anonymkode: 2e409...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Varer tiltakene lenge nok, kan de koste mange hundre millioner menneskeliv.

Anonymkode: f6a5b...aa2

Om flere ville dødd av smitte pga sprengt kapasitet i sykekøen, er det faktisk ikke interessant om vi hadde hatt økonomien intakt eller ikke. På sikt tror jeg faktisk at om flere ble syke, ville det svekket økonomien mye mer. Husk at dette skjer over hele verden. Det er ikke bare i Norge.

Endret av Villfisker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har kanskje aldri opplevd angst, depresjon, eller noen form for emosjonell smerte da.

Anonymkode: 2e409...652

det er bare å tenke positivt! 

angst, depresjon osv er negative, så fokuser på de positive! 

ønsker dere: Tidenes beste påske! 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Villfisker skrev:

Om flere ville dødd av smitte pga sprengt kapasitet i sykekøen, er det faktisk ikke interessant om vi hadde hatt økonomien intakt eller ikke. På sikt tror jeg faktisk at om flere ble syke, ville det svekket økonomien mye mer. Husk at dette skjer over hele verden. Det er ikke bare i Norge.

Det er nettopp det at så mange land gjør som Norge som bidrar til å gjøre konsekvensene så mye større på sikt enn de kunne blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Gab skrev:

Hva mene du med "kanskje ikke etisk riktig det vi holder på med"? Hvis myndighetene ikke gjorde noen som helst tiltak, tillot folk å bevege seg fritt, gå på jobben, restaurant o.s.v. så ville jo fortsatt folk bli livredde når de så folk dø som fluer rundt seg. Folk ville av seg selv begrense sitt sosiale liv når de så at det medførte økt sjanse for å dø. Du kan ikke tvinge folk til å gå på restaurant eller konsert når det vet at det medfører fare for død, alvorlig sykdom hvor de er i ferd med å bli kvelt eller kronisk lidelse resten av livet med alvorlig redusert lungefunksjon.

Hvilken virkelighet lever du i? Dette scenarioet du skisserer her er fullstendig urealistisk.

Anonymkode: 2c3fe...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vanlige familier som allerede sulter i Italia og Spania, så kan dere tenke dere hva de gjør i U-land hvor det allerede er mye fattigdom og nød.  Ja tipper flere dør av sult enn av korona. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...