Gå til innhold

Utflod fra EL til positiv test


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 6 DPO i dag (CD17) og lurer på om dere kan hjelpe meg med noe. 

Jeg har lest om sekret (utflod) her. I følge teksten er det vanlig å være tørr etter EL før litt fuktigere 1 uke etter EL før de blir tørre igjen. Noen får melk / lotion aktig utflod dagene før mensen. 

 

Slik har det vært for meg:

CD6: Tørr

CD7: Tørr

CD8: Tørr

CD9: Tørr

CD10: Klissete (fikk positiv EL-test på dagen og negativ på kvelden) 

CD11: Kremete

CD12 / 1 DPO: Klissete

CD13 / 2 DPO:Kremete

CD14 / 3 DPO: Tørr

CD15 / 4 DPO: Klissete og kremete

CD16 / 5 DPO: Kremete

CD17 / 6 DPO : Kremete

 

Jeg er CD17 i dag. Det har bare kommet mer og mer utflod etter EL.  Jeg har ikke hatt EL-slim som jeg har sett eller funnet når jeg har sjekket i skjeden. 

Er det noen av dere som hadde det slik da dere enten ble gravide eller fikk mensen i en prøveperiode? Min IKM er beregnet til 14.april. 

 

Anonymkode: 48eca...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg som deg blir kjempe forvirra av eggløsningsslim og eggløsningstester. 
 

På hjemmesidene til fertilitetsklinikken Frøya, skriver de at når man har eggløsningsslim er man på sitt mest fruktbare. Og noe om at dette gir næring til sædcellene. Når dette tørker inn er eggløsningen over. 
 

Andre steder står det at eggløsningsslim kommer et par dager før eggløsning. 
 

Jeg har gått uten P-piller en god stund nå og merket ikke så godt til dette slimet før nå de siste mnd. Kanskje du ikke merker så mye til det pga at du nylig har sluttet med hormonell prevensjon? 
 

Ellers, sekret fra skjeden kan jo påvirkes av mye. Om man er opphisset av ulike årsaker, om man har hatt samleie også føler jeg at jeg er tørrere nedentil om jeg er dehydrert ( eks fyllesjuk) -men sistnevnte er bare min personlige teori. Slik jeg har forstått det er det mest vanlig å ha utflod som først er kremete, så litt våtere til 1-3 dager med eggløsningsslim som gradvis tørker inn. Ser ut til at du har en ganske varierende utflod :) 

 

eggløsningsslimet er gjennomsiktig og man kan dra det i lange tråder mellom pekefinger og tommel, uten at det ryker. Er det slik denne klissete eggløsningen din er? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

Ja, kan være jeg ikke har særlig av det pga hormonell prevensjon. Har tenkt litt på det. For jeg har jo blitt gravid for noen år siden og kan ikke huske slimet fra den tiden heller, så det må jo være mulig.. 

Jeg har ikke kunnet strekke det mellom fingrene i det hele tatt denne syklusen. Kan ikke huske å ha hatt det sånn før heller. Ingen "utgavene" av utfloden denne måneden har jeg kunnet strekke. De har vært klissete, men ikke sånn som eggehvitte. Kanskje ikke klissete er riktig god, mer vått? Vanskelig det her med utfloden synes jeg..

Anonymkode: 48eca...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...