AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #1 Del Skrevet 5. april 2020 Tidligere barn har blitt kalt opp av besteforeldre etc, men nå fant vi ingen navn/personer vi ønsker å kalle opp, og står derfor med blanke ark. Synes rett og slett det er utrolig vanskelig å bare plukke et navn som er ok, uten at det er noe følelsesmessig bånd til det. (PS. Babyen er født, er over to og en halv måned gammel, og fortsatt uten navn! Vi begynner derfor å stresse litt med dette, og alle maser om hvorfor han ikke har fått noe navn enda...) Noen av navnene på blokka: Håkon Albert Mathias (oldemors favorittnavn) Sivert Viktor (bestemors favorittnavn) Jeg liker generelt ikke for populære navn, og begge de to andre barna som er mine har navn som under 500 har her i landet. Stebarnet mitt har navn som over 15000 har 😛 (Alle tre har faktisk gresk/latinsk opprinnelse) Far bryr seg altså ikke veldig om populæriteten, jeg synes jo derimot det er litt dumt om det blir mange i omgangskretsen som heter det samme. Skjønner dog at jeg ikke har mye valg, da far ikke liker noen av mine forslag. Eneste jeg trøster meg med er at om vi hadde valgt Mathias eller Viktor så hadde det gitt litt mening, siden vi da kan si det var favorittnavnene til noen som står oss nær. (Jeg selv liker Amadeus, Hugo, Ferdinand og Ludvik, men de er visst uaktuelle 😛) Noen som har noen innspill her? Hva synes dere om de fem alternativene? Anonymkode: be445...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #2 Del Skrevet 5. april 2020 Albert synes jeg er skikkelig kult! Liker Håkon også ☺️ Anonymkode: 94648...020 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #3 Del Skrevet 5. april 2020 Mathias syns jeg er det fineste navnet av de du ramser opp. Anonymkode: e140d...2e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #4 Del Skrevet 5. april 2020 Sivert syns jeg er finest. Mathias og Håkon er veldig vanlige navn. Anonymkode: 74687...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #5 Del Skrevet 5. april 2020 Har ingen mening om navnene du nevner, men jeg synes det ville vært fint at navnet passet sammen med navnene til søsknene. Anonymkode: 12632...786 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #6 Del Skrevet 5. april 2020 Jeg liker Håkon godt, stødig navn.Ellers liker jeg Ludvik veldig godt, får meg til å tenke på han i flåklypa som er så forsiktig og snill🥰 Anonymkode: 30372...a69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #7 Del Skrevet 5. april 2020 Jeg liker veldig godt Victor(med C ). Om du er åpen for andre navn: Ådne, Georg, Kieran, Wilmer, Agnar, Falk, Storm, Hilmar, Markian, Gard, Bertil, Asgeir, Loke, August, Neron, Nilas. Anonymkode: 6c1c5...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #8 Del Skrevet 5. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker veldig godt Victor(med C ). Om du er åpen for andre navn: Ådne, Georg, Kieran, Wilmer, Agnar, Falk, Storm, Hilmar, Markian, Gard, Bertil, Asgeir, Loke, August, Neron, Nilas. Anonymkode: 6c1c5...63c Markian og Neron? Vil ikke kalle det navn. Anonymkode: ef470...98e 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #9 Del Skrevet 5. april 2020 Tusen takk for svar alle sammen! Det føles som at alle navn er sånn helt ok, eller fine nok, men jeg finner ikke det "wow, det er navnet hans", om jeg kan forklare det sånn. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ingen mening om navnene du nevner, men jeg synes det ville vært fint at navnet passet sammen med navnene til søsknene. Anonymkode: 12632...786 To av søsknene heter Thea og Julius, det tredje er i samme sjanger, men mer sjeldent. Julius er det jo bare rundt 500 som heter. 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker Håkon godt, stødig navn.Ellers liker jeg Ludvik veldig godt, får meg til å tenke på han i flåklypa som er så forsiktig og snill🥰 Anonymkode: 30372...a69 Jeg har også samme, koselige assosiasjon, mens far assosierer Ludvig fra Flåklypa med treghet og litt dumhet 😕 Anonymkode: be445...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenobia Skrevet 5. april 2020 #10 Del Skrevet 5. april 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker veldig godt Victor(med C ). Om du er åpen for andre navn: Ådne, Georg, Kieran, Wilmer, Agnar, Falk, Storm, Hilmar, Markian, Gard, Bertil, Asgeir, Loke, August, Neron, Nilas. Anonymkode: 6c1c5...63c Likte tre av forslagene til AB..63c: Georg Falk Hilmar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #11 Del Skrevet 5. april 2020 Hvis du skal kjøre latinsk ville jeg gått for Magnus! Ikke så sjeldent kanskje 😅 Ellers syns jeg Håkon er er flott navn! Anonymkode: 2e971...d08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2020 #12 Del Skrevet 5. april 2020 Liker Håkon og Albert best av forslagene dine. Anonymkode: 09962...684 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #13 Del Skrevet 8. april 2020 Håkon, Albert og Viktor (-med k!) er fine og sterke navn, og jeg synes de står fint sammen med de andre. Alle de tre navnene er konge-navn og vil aldri bli harry-navn. (Julius var en keiser) Kanskje du kan forsøke å kalle barnet Håkon en hel dag? Slik du får kjent litt etter. Eller Albert? Ville ikke valgt Mathias, for meg er det et veldig religiøst navn som det går 40 av på dusinet. Sivert er koselig, men et svakt navn, i likhet med Mathias. Anonymkode: 14efc...2d3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #14 Del Skrevet 8. april 2020 Albert eller Victor. Vet ikje hvor populære de er da. Anonymkode: c899f...b99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #15 Del Skrevet 8. april 2020 Albert synes jeg er finest av de du lister. Andreas eller Sofus er forslag på greske navn jeg liker 😊 Anonymkode: fb889...7dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #16 Del Skrevet 8. april 2020 Jeg liker Arthur, Kaleb, Herman, Tideman, Falk Anonymkode: 44b31...ce7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #17 Del Skrevet 8. april 2020 Mathias er fint! Andre forslag: Johan, Sigurd, Levi, Mikkel, Martinius, Lasse, Jeppe, Peder, Alfred, Vetle, Iver, Felix, Solan, Andreas Anonymkode: 3b956...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #18 Del Skrevet 8. april 2020 På 5.4.2020 den 20.34, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar alle sammen! Det føles som at alle navn er sånn helt ok, eller fine nok, men jeg finner ikke det "wow, det er navnet hans", om jeg kan forklare det sånn. To av søsknene heter Thea og Julius, det tredje er i samme sjanger, men mer sjeldent. Julius er det jo bare rundt 500 som heter. Jeg har også samme, koselige assosiasjon, mens far assosierer Ludvig fra Flåklypa med treghet og litt dumhet 😕 Anonymkode: be445...e7c Enig med far der. Synes Håkon er fint, Magnus ville jeg ellers vurdert. Anonymkode: 92731...931 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2020 #19 Del Skrevet 8. april 2020 Hva med Solan? Ellers likte jeg best Mathias av de du nevnte, med Håkon på en andreplass. Anonymkode: 5fd66...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WhiteSwan Skrevet 8. april 2020 #20 Del Skrevet 8. april 2020 Synes Sivert er veldig fint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå