Gå til innhold

Betalingsutsettelse fra Lånekassen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor sender de ut mail i begynnelsen av april om at man kan få betalingsutsette i mars og april? Da har vel alle uansett betalt for mars allerede? 

Anonymkode: d0467...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor spør du her? Spør lånekassen

Anonymkode: 517a0...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor sender de ut mail i begynnelsen av april om at man kan få betalingsutsette i mars og april? Da har vel alle uansett betalt for mars allerede? 

Anonymkode: d0467...36e

Tanken er nok at bare de som virkelig trenger dette skal få det, altså de som ikke klarte å betale.

Anonymkode: a09cb...1c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått, og kan ikke se noe på nettsidene heller.

Om det faktisk er fra Lånekassen, kanskje de bare sender ut til de som ikke har betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte for mars men fikk også denne meldingen og tenkte sammen tanke..  

Anonymkode: 79f3f...62d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt, og trykket for utsettelse for april. Fikk da en beskjed om at søknad var sendt, det tok 4 uker å behandle. 🤦🏼‍♀️ Da er jo april trekket gått for lengst. Kan jo ikke bare stoppe ett trekk uten å fått vedtak på at det er greit først...

Anonymkode: 069e4...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt, og trykket for utsettelse for april. Fikk da en beskjed om at søknad var sendt, det tok 4 uker å behandle. 🤦🏼‍♀️ Da er jo april trekket gått for lengst. Kan jo ikke bare stoppe ett trekk uten å fått vedtak på at det er greit først...

Anonymkode: 069e4...a75

Det tar ikke 4 uker. 

Søkte selv en ettermiddag og fikk innvilget dagen etter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mrs Robinson skrev:

Det tar ikke 4 uker. 

Søkte selv en ettermiddag og fikk innvilget dagen etter 

Det er jo bra. Men hvordan skal man vite det når det kommer opp at søknaden må behandles i 4 uker pga stort henvendelses trykk til Lånekassen? 

Anonymkode: 069e4...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har søkt, og trykket for utsettelse for april. Fikk da en beskjed om at søknad var sendt, det tok 4 uker å behandle. 🤦🏼‍♀️ Da er jo april trekket gått for lengst. Kan jo ikke bare stoppe ett trekk uten å fått vedtak på at det er greit først...

Anonymkode: 069e4...a75

Så lenge du har søkt, må du stoppe trekket. Får du avslag (ingen skal få det nå, i april er utsettelsen i tillegg til de vanlige 36, så selv om du har brukt opp de vil du likevel få utsettelse nå), får du beskjed om å betale da. 

Anonymkode: 2b577...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bra. Men hvordan skal man vite det når det kommer opp at søknaden må behandles i 4 uker pga stort henvendelses trykk til Lånekassen? 

Anonymkode: 069e4...a75

De fleste søknader blir behandlet automatisk, men noen trenger manuell behandling. Da kan det ta litt lengre tid. Men stopp trekket uansett!

Hilsen Lånekasseansatt

Anonymkode: 2b577...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...