Gå til innhold

Kjønnsbestemt befruktning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å høre fra dere som har gått for kjønnsbestemt befruktning i utlandet. Hvordan gikk det? Noen erfaringer fra klinikkene? Vi har sett på en som ligger i England, virker mest lovende. Der kan man velge mellom kjønnsbestemt IUI eller IVF. Vi vurderer IUI, siden jeg ikke har problemer med å bli gravid, og da slipper man hormonbehandling i forkant. 
 

Kanskje lite populært tema men mange «kjendiser» bestemmer kjønn selv på barna sine, vi har jo metoder for å oppnå det vi vil, så hvorfor ikke? 
 

Har 2 barn av samme kjønn, ønsker 3 barnet med det andre kjønnet. 

Anonymkode: 62d5c...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søsteren min var på Nord Kypros. Hun tok ivf varianten, tror den skulle være mer sikker? Uansett ble resultatet som hun hadde håpet i alle fall😁 lykke til! 

Anonymkode: 96bdb...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har erfaring fra klinikk i England som også tilbød dette. Vi takket nei, vi var der pga teknologi de ikke hadde i Norge på det tidspunktet. Så om du ønsker erfaringer med IVF og England kan jeg dele, men IUI og kjønnsbestemt befruktning har jeg ikke erfaring med. 

Anonymkode: db2e0...6a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere f.. meg slutte. Ta livet og barnet du får slik naturen gir deg det!

Anonymkode: abbf4...b79

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen foreldre er redd for at barna skal dø eller bli syke, du bekymrer deg for å få tre av samme kjønn.

Sorry, men jeg klarer ikke å se moralen her. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere f.. meg slutte. Ta livet og barnet du får slik naturen gir deg det!

Anonymkode: abbf4...b79

Sier du det samme til kvinnene som tar abort, eller homofilt ekteskap og adopsjon? 

Anonymkode: 6c66f...716

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulempene nå er vel reiserestriksjonene i verden og når eventuelt de letter. Det er vel egentlig bare nord kypros, Russland og USA som er lovlig og mulige alternativer. USA er ekstremt dyrt og du må reise frem/tilbake flere ganger, så da står man igjen med Russland og nord kypros.

Anonymkode: 043aa...02d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sier du det samme til kvinnene som tar abort, eller homofilt ekteskap og adopsjon? 

Anonymkode: 6c66f...716

Hvor er logikken i å sammenligne det med å velge kjønn på barnet sitt? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Nerine_ skrev:

Hvor er logikken i å sammenligne det med å velge kjønn på barnet sitt? 

Det er uansett ikke tema i tråden. 

Anonymkode: 62d5c...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er uansett ikke tema i tråden. 

Anonymkode: 62d5c...7b1

Nei, for temaet i tråden er utelukkende umoralsk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Nerine_ skrev:

Nei, for temaet i tråden er utelukkende umoralsk. 

Det er din mening. Forlat tråden dersom du ikke skal besvare spm. i HI

Anonymkode: 62d5c...7b1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er din mening. Forlat tråden dersom du ikke skal besvare spm. i HI

Anonymkode: 62d5c...7b1

Det er fritt frem for å komme med innspill, dette er et diskusjonsforum. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ulempene nå er vel reiserestriksjonene i verden og når eventuelt de letter. Det er vel egentlig bare nord kypros, Russland og USA som er lovlig og mulige alternativer. USA er ekstremt dyrt og du må reise frem/tilbake flere ganger, så da står man igjen med Russland og nord kypros.

Anonymkode: 043aa...02d

Uansett et par år før det blir aktuelt for oss, tenkte England da, ikke USA. Det er kortere flytur. 

Anonymkode: 62d5c...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har vurdert der lenge, men vet ikke om jeg får med mannen. Er det ikke ekstremt dyrt? Hvor er det eventuelt billigst? 

Anonymkode: 193ea...cb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg har vurdert der lenge, men vet ikke om jeg får med mannen. Er det ikke ekstremt dyrt? Hvor er det eventuelt billigst? 

Anonymkode: 193ea...cb7

Den siden jeg sjekket kostet rundt 20.000kr for ivf men tenkte IUI vi da. For da blir man inseminert med mannens sperm etter den er sjekket. Så regner med det er litt billigere 

Anonymkode: 62d5c...7b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var ikke så dyrt. Det hadde jeg glatt gjort.

Lykke til!

Anonymkode: d2782...d5b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den siden jeg sjekket kostet rundt 20.000kr for ivf men tenkte IUI vi da. For da blir man inseminert med mannens sperm etter den er sjekket. Så regner med det er litt billigere 

Anonymkode: 62d5c...7b1

For oss ble totalen på ca 70 000 for ett forsøk. 

For reise og opphold, selve forsøket, medisiner, tillegg, og legetimer her hjemme for å slippe å reise for kontroller. 

De gir en minimumspris, så kommer en del på toppen. De sa vel ca 20 000, men sluttsummen bare for forsøket var på 50 000. 

Forskjellen mellom IVF og IUI er ikke så stor prismessig. Da medisinene er mye billigere i utlandet enn i Norge, og ekstrakostnader utover det er narkose (også rimeligere enn i Norge) og et-par andre ting. 

Anonymkode: db2e0...6a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uansett et par år før det blir aktuelt for oss, tenkte England da, ikke USA. Det er kortere flytur. 

Anonymkode: 62d5c...7b1

Er du sikker på det er lovlig i England? For jeg vet om flere i England som drar til Nord Kypros eller Russland så jeg tviler på det er mulig. I England er det bare lov hvis du har en sterk grunn (f.eks arvelige kromosonfeil som bare rammet ett kjønn).

Anonymkode: 043aa...02d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

In the UK, gender selection is not allowed if you simply want to balance your family out. Only in the most extreme medical circumstances – such as passing on a genetic disease that only affects boys – will it be considered

Anonymkode: 043aa...02d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...