Gå til innhold

mensen forrige uke, men 2-3uker gravid i dag


Svaleskrik

Anbefalte innlegg

Jeg hadde mensen for en uke siden. Helt normal, vanlige symptomer som ømme bryster, migrene og kviser. Pleier å ha mensen i 5 dager. 

Begynte på en ny runde med eggløsningstester på CD 6, og på CD 9 hadde jeg eggløsning. Hadde sex 2ganger denne dagen. Dagen etter kom det blod fra skjeden når jeg var på toalettet. Frisk blod men litt sånn slimete(sorry). Ingen ting i trusa. Dette ga seg igjen sent på kvelden. Jeg har litt vondt i magen/ murringer og er oppblåst. Tok først en graviditetstest fra normal. Den var positiv. Og da ble jeg og min samboer helt paff. Hadde en clearblue digitaltest liggende, den viste gravid 2-3 uker! Lykken er blandet med bekymringer. I morgen er det søndag, og det er ikke mye hjelp å få av legevakta. Planen er å skaffe meg en time hos en gynekolog førstkommende mandag. 
 

Men likevel ligger jeg i natten og tankene holder meg våken. Min samboer og jeg forteller hverandre at vi håper på det beste, men forbereder oss på det verste. 

Er det noen som har noen lignende erfaringer?

 

Jeg har aldri hatt mellomblødninger. 
Ingen barn fra før. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil også nevne at jeg tok 1 tidlig graviditetstest fra babyplan morgenen. Den var blendahvit. Tanta kom senere samme kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Skjedde meg forrige pp. Begynte å blø noen dager. Hadde det ikke vært for at jeg tok tidligtest og viste jeg var gravid, hadde jeg nok trodd det var mensen. 
Tok test noen dager etter, de var sterkere i styrke. Blødningene ga seg. 
Leste vel alt på nettet om blødninger så tidlig, det trenger ikke å være noe galt. Jeg hadde likevel en dårlig følelse, og turte ikke å slippe jubelen løs. Ringte lege, tok hcg, for å sjekke stigning. Det var stigning, men synes ikke det var nok (ikke dobling etter to dager). Legen derimot, var positiv. En uke etter det igjen fikk jeg en kjempeblødning. Det var en SA. 
Men jeg har lest mange historier om gravide som har fått friske barn og som har blødd tidlig. Så det er fortsatt håp hos deg! Anbefaler å gjøre som meg, sjekk hcg stigning til legen med blodprøve. Tipper den gir mer svar enn en GU nå 😊 lykke til!

Anonymkode: cc638...c7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det står 2-3 på Clear Blue er det 2-3 uker siden unfangelsen, så du er egentlig 4-5 uker på vei. Dette høres jo underlig ut hvis du fikk negativ test i forrige PP. Kan det være tvillinger? HCG stiger jo mer når det er to, så da vil jo resultatet vise flere uker på vei enn det du er. Jeg husker jeg leste om noen her inne som opplevde dette, at de hadde mistenkt at det var tvillinger fordi testen viste for mange uker, og så viste det seg å stemme. 

Anonymkode: 321db...c0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at du har hatt litt kraftig festeblødning? Og at eggløsningstest har fått utslag på grunn av graviditet? 🤔

Anonymkode: f4a13...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Når dokke fikk mensen, eller det dokke trudde var mensen, er den like sterk som normalt då? Eller opplevde dokke det som en litt mildare mens? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...