Gå til innhold

Hva gjør vi i dag som vil fremstå som dust om 20 år?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror det er en stor fare for at vi vil se tilbake på deler av behandlingen av transseksualitet med forskrekkelse, og at vi vil finne særlig presset for å gjøre det lettere å gjøre omfattende inngrep på stadig yngre mennesker ganske groteskt. 

Ellers tror jeg nok den voldsomme tatoveringstrenden vil bli sett tilbake på med noe undring. Det samme med de som har tatt omfattende plastiske operasjoner vi kanskje enda ikke kjenner konsekvensene av. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg tror det er en stor fare for at vi vil se tilbake på deler av behandlingen av transseksualitet med forskrekkelse, og at vi vil finne særlig presset for å gjøre det lettere å gjøre omfattende inngrep på stadig yngre mennesker ganske groteskt. 

Tror dette kan gå begge veier. Det har blitt sakt at å endre kjønn er den eneste måten å behandle transpersoner, men siden fler viser seg å angre i ettertid så kan det hende at terapi kan hjelpe enkelte. 

Anonymkode: 3c5ee...cf6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg mistenker at alle som lar seg avbilde med MAGA-caps kommer til å angre om 20 års tid. Kanskje ikke så relevant i Norge da. 

Anonymkode: 6f5ac...449

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttspising, de grusomme sminke og klestrendene som er nå, overforbruk, ødeleggelse og destruksjon, lidelse av dyr og natur. 

Anonymkode: dd95e...74c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 2.00, herzeleid skrev:

Jeg tror det er en stor fare for at vi vil se tilbake på deler av behandlingen av transseksualitet med forskrekkelse, og at vi vil finne særlig presset for å gjøre det lettere å gjøre omfattende inngrep på stadig yngre mennesker ganske groteskt. 

Ellers tror jeg nok den voldsomme tatoveringstrenden vil bli sett tilbake på med noe undring. Det samme med de som har tatt omfattende plastiske operasjoner vi kanskje enda ikke kjenner konsekvensene av. 

Det tror jeg også. Tror det vil bli vår tids lobotomi-historie. Og slankeoperasjoner. Spår at vi vil få masse senvirkninger av disse inngrepene i form av en hel del eldre folk som vil slite med å få i seg nok næringsstoffer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eie hytte, store hus til små familier (vi kommer til å gå mere mot minimalismen), forbrukslån.  dersom vi tenker på denne perioden så er det uten tvil covid-19 tiltakene vi hadde 12. mars. Forhåpentligvis har verden normalisert seg igjen. Aksjer som kommer til å stige og gjøre noen søkkrike også kommer vi til å si til oss selv... hvorfor investerte vi ikke i de aksjene? 

Endret av Lasox
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylle leppene med restylane til du ser ut som en fisk. Jukse med rumpa så den ut som to overdrevet hevede hveteboller fra statoil plassert ved siden av hverandre

Anonymkode: a329b...022

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det vil skje mye innen butikkvirksomhet. Typ null fysiske ansatte i matbutikker. Mer netthandel på klær. Mye vil skje med biler. Vi kommer til å le av alle som hang rundt i hengekøyer i skogen. Lekser er borte. Alle blir kremert. Postkasser eksisterer ikke mer. 

Anonymkode: c7c5c...5d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det vil skje mye innen butikkvirksomhet. Typ null fysiske ansatte i matbutikker. Mer netthandel på klær. Mye vil skje med biler. Vi kommer til å le av alle som hang rundt i hengekøyer i skogen. Lekser er borte. Alle blir kremert. Postkasser eksisterer ikke mer. 

Anonymkode: c7c5c...5d8

Enig i at det vil skje store forandringer i butikkvirksomhet. Dersom Amazon kommer til Norge så vil de aller fleste av oss handle fra nettet, og det vil skje flere konkurser mot de mindre bedriftene og bare de største idag vil overleve. Men, at lekser vil forsvinne...? Uten utdannelse så vil vi jo gå tilbake i tid, og verden vil "stoppe opp". For at verden skal forandre seg med nyutvikling så trenger man jo utdannelse og lekser for å lære noe nytt. Eller tenker du på hjemmelekser at det forsvinner? Isåfall kan jeg være enig i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Drikke alkohol, bruke smartphone, kanskje spise kjøtt, influencer og reality shit, hjernedød musikk uten givende budskap. 

Anonymkode: 3e1aa...e83

Du regner med alle er døde?

Anonymkode: dca4c...ca9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi kommer til å himle med øynene av å tenke tilbake på hvor mange som hadde fordommer mot homofile og transseksuelle. 
 

 

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Uatskillelig skrev:

Jeg tror vi kommer til å himle med øynene av å tenke tilbake på hvor mange som hadde fordommer mot homofile og transseksuelle. 
 

 

Jepp, pluss at flere filier er akseptert enn i dag.

Anonymkode: dca4c...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreforsøk. Men det går vel mange maaange år til før det er slutt på den faenskapen der. Dessverre. Mennesker er monstre. 

Anonymkode: 3f3c5...0a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tidene har virkelig forandret seg!                                                      

I dagens samfunn refereres det ofte til musikere på samme måte som til vise og kloke menn. Slik har det ikke alltid vært tidligere. I den romerske republikken hadde musikere som regel en veldig lav status. Årsaken til dette var at aristokratene på "toppen" av samfunnet, så på musikerne som slaver for deres følelsesmessige impulser. Men i dag har de aller fleste i samfunnet glemt denne enkle visdommen, og vi behandler i stedet slike mennesker som våre nye adelige.   

Anonymkode: fb6d0...056

Hva snakker du om??? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.4.2020 den 1.22, AnonymBruker skrev:

Det er 20 år siden år 2000, synes ikke ting har forandret seg ekstremt mye. Med unntak av sosiale medier. Jo-jo som noen nevnte hadde jo sin storhetstid på 80-90 tallet da. Men tror fremover at det blir mange flere mdg folk, veganere, enda mer klimafokus, tror livet rett og slett vil bli kjipere for oss som elsker å reise og leve livet, det begynnende miljøpolitiet vil ikke bli noe mindre etter covid krisen er over. Så at vi reiser mye og spiser så mye kjøtt vil nok bli sett på som rart om 20 år. 

Anonymkode: 77007...974

På midten av 90 tallet var det ikke vanlig med Internett, og det var så vidt blitt litt vanlig med mobiltelefon. Ikke skjedd noe særlig sier du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 23.39, AnonymBruker skrev:

Vel jeg har aldri hørt en skilt person mene dette.. 

Anonymkode: 3c5ee...cf6

Da skal jeg være den første! Jeg er glad for at jeg giftet meg og glad for at jeg skilte meg. Angrer ingenting!

Svar på HI:

Det kostholdet folk flest har i dag! Hvordan vi overhodet ikke tar vare på den kroppen vi har vært så heldige å få tildelt. Det er nærmest absurd hvor overvektige menneskeheten i vesten er! Og folk bare fortsetter, på tross av sykdommer og livshemmede overvekt. Det tror jeg vi ser tilbake på og tenker "hva søren!".

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mange flere veganere, og vi kommer til å riste på hodet av fordommer vi har nå, bla om transseksuelle osv. Det blir litt som at vi så "negre" for en del år siden.

Tror også vi vil ta vare på miljøet som en selvfølge mer enn i dag, og de gamlingene som snakker om "naturlige klimaendringer" sitter i gyngestolen og sier ikke så mye mer.

Tror også at de verste rasistene er blitt stille, og at innvandrere ol blir mer vestlige, selv om de vil holde på det viktigste i kulturen sin. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...