Gå til innhold

Er mennesker som har mye suksess med motsatt kjønn mer lykkelige


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de som er mest lykkelig er de som finner lykken først og fremst for seg selv. Ha et godt og verdi liv uten at en MÅ ha en kjæreste. Da tror jeg også en vil ha et bedre kjærlighetsliv med en annen.

Og det at en ikke er så "attraktiv" må en bare snu tankegangen sin om. En er god nok som en er og er det noe med en som ikke er så bra, så får en vurdere å endre det. Folk flest ser dessuten helt vanlig ut.

Anonymkode: 11dfd...691

Ja enig :)

 

Anonymkode: 55af9...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke ligger ikke i hvor mye du har/kan få, men i hvor lite du kan være tilfreds med ;) jeg er lykkelig og kan få mange. Men jeg er ikke lykkelig fordi jeg kan få mange. Det er selvfølgelig greit å vite at jeg har alternativer og ikke må ta til takke med første og beste, men grunnen til at jeg er lykkelig er at jeg er fornøyd med der jeg er i livet. Jeg har fine dager, omringet av fine folk jeg er glad i.

Anonymkode: 0c7d5...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke ligger ikke i hvor mye du har/kan få, men i hvor lite du kan være tilfreds med ;) jeg er lykkelig og kan få mange. Men jeg er ikke lykkelig fordi jeg kan få mange. Det er selvfølgelig greit å vite at jeg har alternativer og ikke må ta til takke med første og beste, men grunnen til at jeg er lykkelig er at jeg er fornøyd med der jeg er i livet. Jeg har fine dager, omringet av fine folk jeg er glad i.

Anonymkode: 0c7d5...c36

Men tror du ikke du hadde blitt mer ulykkelig hvis du alltid ble avvist og derfor fikk manko på nærhet og sex og derfor mistet litt håpet om å finne den rette, til tross for att alt annet i livet er bra(jobb, interesser osv)?

Hilsen TS.

Anonymkode: 6140a...db2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. disse R&B stjernene som er veldig poppluare er jo alltid helt ute og kjøre.. de kan få hvem de vil men de ender opp som drittsekker.

Anonymkode: 87333...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja.. disse R&B stjernene som er veldig poppluare er jo alltid helt ute og kjøre.. de kan få hvem de vil men de ender opp som drittsekker.

Anonymkode: 87333...3c6

Ensomme drittsekker burde jeg legge til, altså det kommer ikke noe godt ut av det i det lange løp.

Anonymkode: 87333...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som kvinne tenker ikke lykke og menn.

Menn er lett å få.

Er andre ting som gjør meg lykkelig.

 

Anonymkode: dbe26...8b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke kvinner kan forstå konseptet med å ikke ha draget, de har alltid tilgang på et eller annet. 

Anonymkode: 3c1a1...053

Hva da? 

Anonymkode: fb3a6...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg gikk på ungdomskole med hadde draget pga utseende. Når jeg møtte han igjen fra noen år siden på byen kom det frem at han slet og gikk til psykolog og drev med rus. Ved litt nærmere samtale kom det frem at han hatet å ha draget fordi ingen tok han seriøst...

Anonymkode: 1638e...5a2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men tror du ikke du hadde blitt mer ulykkelig hvis du alltid ble avvist og derfor fikk manko på nærhet og sex og derfor mistet litt håpet om å finne den rette, til tross for att alt annet i livet er bra(jobb, interesser osv)?

Hilsen TS.

Anonymkode: 6140a...db2

Jo, nettopp derfor jeg skrev at det er greit å vite at man har alternativer. Poenget var at jeg blir ikke mer lykkelig jo flere jeg har å velge mellom, og jeg forstår samtidig at man kan bli ulykkelig om man ikke har sjansen på noen. Jeg tror vi alle har et ønske om å bli elsket i bunnen, men får vi ikke det til så søker vi gjerne etter å bli beundret i stedet for eksempel, eller i verste fall mislikt. Det verste vi kan oppleve tror jeg er å ikke bli sett. Det her er bare mine tanker og går kanskje litt utenfor spørsmålet da. Jeg er som sagt enig i at man lett kan bli ulykkelig av å ikke ha noen muligheter på kjærlighetsmarkedet, men jeg tror ikke man automatisk blir lykkelig av å ha muligheter heller, det er andre ting som også skal være på plass. 

Anonymkode: 0c7d5...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble først lykkelig når jeg lærte å elske meg selv.

Lykke kommer aldri utenfra, du vil ikke bli mer lykkelig av å ha en partner, hun/han kan ikke redde deg fra din elendighet.
Som eksen min så fint skrev engang "Hun hadde en energi og lys over seg, hun var min billett ut og min redning fra min mørke passasjer". Men selv om han trodde jeg var veien ut fra tomheten, så klarte jeg aldri redde han slik han trodde jeg kunne.

Anonymkode: 49b69...c16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke kvinner kan forstå konseptet med å ikke ha draget, de har alltid tilgang på et eller annet. 

Anonymkode: 3c1a1...053

Hjelper det deg å ha tilgang på strikkegarn når du trenger spaghetti? Du snakker om to helt forskjellige ting.

Lykken er ikke å ha tilgang på sex med folk man ikke liker, når det man ønsker seg er en livspartner. Jeg er kvinne uten draget. Har prøvd å gi menn en sjanse og se det gode i dem, selv om magefølelsen sier det er dødfødt... 

Nå er jeg nok for gammel til at kjærligheten vil skje i mitt liv, dessverre. Jeg er en familieperson, min største glede er å ha mennesker i nær relasjon. Er heldig å ha en liten familie og noen nære venninner, men skulle gjerne hatt flere rundt meg. Å ha en partner hadde vært veldig fint, men har egentlig gitt opp den drømmen for flere år siden.

 

Anonymkode: 39de1...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, nettopp derfor jeg skrev at det er greit å vite at man har alternativer. Poenget var at jeg blir ikke mer lykkelig jo flere jeg har å velge mellom, og jeg forstår samtidig at man kan bli ulykkelig om man ikke har sjansen på noen. Jeg tror vi alle har et ønske om å bli elsket i bunnen, men får vi ikke det til så søker vi gjerne etter å bli beundret i stedet for eksempel, eller i verste fall mislikt. Det verste vi kan oppleve tror jeg er å ikke bli sett. Det her er bare mine tanker og går kanskje litt utenfor spørsmålet da. Jeg er som sagt enig i at man lett kan bli ulykkelig av å ikke ha noen muligheter på kjærlighetsmarkedet, men jeg tror ikke man automatisk blir lykkelig av å ha muligheter heller, det er andre ting som også skal være på plass. 

Anonymkode: 0c7d5...c36

Ja, er vell nettopp derfor jeg er ulykkelig. Har liten sjanse på motsatte kjønn og føler meg lite likt og sett. Selv også fra min nærmeste familie. Dette livet kan virkelig være urettferdig, for jeg tror ikke jeg er noe"dårlige" menneske en andre. Men det går vell på sjarm og utstråling antar jeg og at jeg mangler noe der. For sent å forandre seg noe særlig uansett, så får prøve så hardt jeg kan å finne lykke i andre ting(hobby feks.)

Anonymkode: 6140a...db2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.4.2020 den 10.24, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på om de som anses som veldig attraktive og har god suksess med motsatte kjønn generelt er mye mer lykkelig? De slipper jo sjeldent ensomhet og har stort sett alltid tilgang til nærhet, sex og bekreftelse. Noen tanker rundt dette? Jeg er dessverre ikke blant disse "heldige" og har til tider vært litt deppa på grunn av dette. Begynner nok dessverre å bli litt bitter, da mine beste dager er forbi og jeg tenker mye på hva jeg ikke har opplevd og hva jeg etter all sannsynlighet ikke kommer til å oppleve.

Anonymkode: 6140a...db2

Nei

Anonymkode: 9aaab...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Lykken er ikke å ha tilgang på sex med folk man ikke liker, når det man ønsker seg er en livspartner. Jeg er kvinne uten draget. Har prøvd å gi menn en sjanse og se det gode i dem, selv om magefølelsen sier det er dødfødt... 

Det å ikke ville ha de du har sjans på kan jo ikke sammenlignes med ikke å ha sjans på noen som helst. Å aldri ha noen som helst sjans ødelegger selvbildet, og gjør at man aldri får noen form for nærhet.

Det er ca. like mange menn som kvinner. Så over en viss alder så går det ikke lenger opp at mange menn er uaktuelle mens ingen kvinner er det. Du kan godt mene at de du kan få ikke er bra nok eller pene nok, men da har du et valg. Det har jo ikke menn.

Anonymkode: 3c1a1...053

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.4.2020 den 10.24, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på om de som anses som veldig attraktive og har god suksess med motsatte kjønn generelt er mye mer lykkelig?

Anonymkode: 6140a...db2

Ikke hvis man er skeiv. 

Anonymkode: fb3a6...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.4.2020 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke kvinner kan forstå konseptet med å ikke ha draget, de har alltid tilgang på et eller annet. 

Anonymkode: 3c1a1...053

Slutt å skrive slikt tull. Selv om jeg er kvinne så betyr det ikke at jeg automatisk får draget på den mannen jeg ønsker meg. Tilfeldig sex har heller aldri vært noe ønske. Hvem ønsker vel å ha sex med noen du ikke er tiltrukket av ?

Anonymkode: 0b6fc...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om en definerer suksess som å oppnå det en ønsker tror jeg nok generelt disse er lykkeligere, både fordi det å oppnå det en ønsker i seg selv kan være en kilde til lykke, og fordi suksess med det motsatte kjønn ofte henger sammen med suksess på andre områder. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...