Gå til innhold

Hvorfor blir gifte forelsket i andre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir de som er gift forelsket i andre? Hvis man lever i et perfekt forhold, er det da normalt å forelske seg i andre da? ;) 

Anonymkode: 9603e...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir de som er gift, forelsket i andre? Vil da ikke tro at flertallet blir forelsket i andre ? 🤔 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor blir de som er gift forelsket i andre? Hvis man lever i et perfekt forhold, er det da normalt å forelske seg i andre da? ;) 

Anonymkode: 9603e...f50

Kanskje forholdet ikke er perfekt da?

Anonymkode: 29d96...729

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være gift er ikke synonymt med å leve i et perfekt forhold 🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 56ccd...e50

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

 

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir de som er gift forelsket i andre?

Jeg tror den viktigste årsaken er sosiale medier. Deretter tidsnød som følge av moderne liv med mange organiserte aktiviteter som gir liten anledning til familieliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gifte kollega som er forelska lever ikke i noe perfekt forhold, for å si der slik..

Anonymkode: 3e585...39f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir de som er gift forelsket i andre? Hvis man lever i et perfekt forhold, er det da normalt å forelske seg i andre da? ;) 

Anonymkode: 9603e...f50

Gift er slett ikke alltid det samme som perfekt.

Anonymkode: 71dac...07b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Paramount skrev:

 

Jeg tror den viktigste årsaken er sosiale medier. Deretter tidsnød som følge av moderne liv med mange organiserte aktiviteter som gir liten anledning til familieliv.

Jeg tror det er fordi de er gift med feil person i utgangspunktet.

Det er ikke feil med verken ham eller henne, men de er ingen god match. Selv har jeg vært gift med samme mann i 18 år, sosiale medier har eksistert i all denne tiden, vi har fire barn med aktiviteter som gjør at vi stresser alle kvelder og helger- og likevel har vi det veldig bra sammen.

Hans første kone hadde ett barn og lite sosiale medier. Det gikk skeis uansett.

Anonymkode: 71dac...07b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det er fordi de er gift med feil person i utgangspunktet.

Det har du helt sikkert rett i for en del tilfeller. Men jeg tror ikke det er av de viktigste årsakene. Nå snakket ts om de som lever i et perfekt forhold. Men uansett, poenget med å gifte seg er at en ønsker å leve sammen, utvikle seg sammen. Når noen bryter ut skyldes det mer feil utvikling, enn feil person, tror jeg. Jeg har tro på at de fleste er ganske fleksible og tilpasningsdyktige dersom viljen og anledningen er der, og fristelsene ikke er for mange, og lett tilgjengelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Paramount skrev:

Det har du helt sikkert rett i for en del tilfeller. Men jeg tror ikke det er av de viktigste årsakene. Nå snakket ts om de som lever i et perfekt forhold. Men uansett, poenget med å gifte seg er at en ønsker å leve sammen, utvikle seg sammen. Når noen bryter ut skyldes det mer feil utvikling, enn feil person, tror jeg. Jeg har tro på at de fleste er ganske fleksible og tilpasningsdyktige dersom viljen og anledningen er der, og fristelsene ikke er for mange, og lett tilgjengelige. 

Nja, jeg mener jo at TS begår en kardinaltfeil når h*n setter "gift" og "perfekt" i samme setning, som om det å være gift automatisk gir et perfekt forhold.

Det finnes de som er notorisk utro, som bare ikke klarer å styre seg og sine lyster, og som jakter spenning over alt. Disse kan leve i det beste forholdet i verden og likevel være utro.

Men for veldig mange andre er ikke perfekt så perfekt likevel. Det er når du ikke blir hørt, ikke sett, når forholdet skranter kraftig, at man blir mottakelig for å være utro.

Anonymkode: 71dac...07b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir de som er gift forelsket i andre? Hvis man lever i et perfekt forhold, er det da normalt å forelske seg i andre da? ;) 

Anonymkode: 9603e...f50

Ikke bare gifte. Jeg har vært samboer i 16år, uten å være gift. Ikke noe mindre som skjer på den fronten av den grunn. 

Anonymkode: 17370...ada

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesket er ikke nødvendigvis monogamt av natur, sånn at alt "slås av" når man er sammen med en person. Folk er forskjellige her, men det går fint an å elske flere enn en person, og å bli forelsket selv om man allerede elsker noen. 

Min gifte kollega som er forelsket i meg har et bra forhold, han. Ikke 100% perfekt, ingenting er vel det. Men pretty damn close. 

Det startet med overfladisk tiltrekning og sex, og så har vi bare hatt så god kjemi også utenfor senga, at det med tiden gikk fra bare begjær til forelskelse. 

En viktig faktor her er at han er utro, hvis han ikke hadde agert på at han hadde fryktelig lyst til å ligge med meg så hadde vi heller aldri blitt forelsket i hverandre.

Anonymkode: 36f36...494

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi de er dårlige mennesker

Anonymkode: c71a6...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 jeg kan ha følelser for flere samtidig. Alltid vært sånn. 
2 ingen ekteskap er perfekte

Anonymkode: fffbe...6aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir de som er gift forelsket i andre? Hvis man lever i et perfekt forhold, er det da normalt å forelske seg i andre da? ;) 

Anonymkode: 9603e...f50

Fordi de tok et naivt valg tidlig i livet og trodde forelskelsen skulle vare evig.

Anonymkode: ed212...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir de som er gift forelsket i andre? Hvis man lever i et perfekt forhold, er det da normalt å forelske seg i andre da? ;) 

Anonymkode: 9603e...f50

I mitt tilfelle så er det kun følelser jeg har for en annen. Har alltid vært i mot det med å få følelser for en annen når man er i ett forhold. Men klarte å få følelser for en annen selv om jeg er godt gift og har det greit. Men det er noe annet som er privat. Han som jeg har følelser for vet om dette siden jeg har måttet snakket med han om dette. Siden jeg har vært forelsket i han da vi jobbet i sammen. 

 

 

Anonymkode: ec956...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...