Gå til innhold

noen som har pils i kveld og kjeder seg ? chat med meg!


Mowepe

Anbefalte innlegg

da var endelig tørketrommelen ferdig og håndklær er lagt sammen,.. og satt på ny vask.. så da var det bare å vente på at den skal bli ferdig  😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Jaybird skrev:

Nei, eller, det spørs jo på smaksløkene, men jeg synes den er overraskende svak i forhold til hva man skulle tro. Fløten demper helt klart noe av det, men hvis den er blandet rett (ikke for mye vodka) så er den absolutt en av favorittene her i gården i hvert fall!

Gi det et forsøk neste gang, også tar du bare i fløte hvis du synes den blir for voldsom :)

Litt usikker på om jeg blader riktig.... 1/4 del kahlua 1/4 vodka og 1/4 del kremfløte lett pisket?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mowepe skrev:

da var endelig tørketrommelen ferdig og håndklær er lagt sammen,.. og satt på ny vask.. så da var det bare å vente på at den skal bli ferdig  😄

Skål igjen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mowepe skrev:

jepp!! SKÅÅÅÅL

Godt forslag å starte en skravletråd til fredagspilsen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Dominas leketøy skrev:

Godt forslag å starte en skravletråd til fredagspilsen

Mange takk! kjenner jeg bare satt her p kjeda meg på KG med ingen å snakke med, så da tenkte jeg at jeg like godt kunne engasjere en chat selv 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Dominas leketøy said:

Litt usikker på om jeg blader riktig.... 1/4 del kahlua 1/4 vodka og 1/4 del kremfløte lett pisket?

 

Det hørtes ut som mye fløter, men jeg er så absolutt ingen ekspert! Og jeg drikker stort sett black hvis jeg blander selv. Der går det i 1/4 vodka og 3/4 kahlua, sånn ca. Kanskje bittelitt mer vodka, men røft regnet blir det noe sånt.

Når jeg tenker meg om så er det nok mange år siden jeg sist laget en white russian hjemme, jeg drikker det stort sett hvis jeg bestiller en drikke bare. Innbilder meg det kanskje blir litt mye fløte i lengden, men skal gi det et forsøk neste fredag, eller når enn det er i hus 😄 (har ikke fløte, bare H-melk)

Endret av Jaybird
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vel den nye måten å ta en pils med noen på etterhvert som corona tiltakene holder seg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jaybird skrev:

Det hørtes ut som mye fløter, men jeg er så absolutt ingen ekspert! Og jeg drikker stort sett black hvis jeg blander selv. Der går det i 1/4 vodka og 3/4 kahlua, sånn ca. Kanskje bittelitt mer vodka, men røft regnet blir det noe sånt.

Når jeg tenker meg om så er det nok mange år siden jeg sist laget en white russian hjemme, jeg drikker det stort sett hvis jeg bestiller en drikke bare. Innbilder meg det kanskje blir litt mye fløte i lengden, men skal gi det et forsøk neste fredag, eller når enn det er i hus 😄 

Jeg tar det litt på øyemål . Men syntes det lett blir mye vodkasmak...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mowepe said:

Mange takk! kjenner jeg bare satt her p kjeda meg på KG med ingen å snakke med, så da tenkte jeg at jeg like godt kunne engasjere en chat selv 😄

Ypperlig forslag! ❤️

Har du noe musikk på, mens du venter på at klærne tørker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jaybird skrev:

Ypperlig forslag! ❤️

Har du noe musikk på, mens du venter på at klærne tørker?

nei ser på en serie mens jeg venter... den heter DOPE! sykt bra 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Dominas leketøy said:

Jeg tar det litt på øyemål . Men syntes det lett blir mye vodkasmak...

Ja, er derfor jeg blander hakket mer kahlua enn vodka selv. Hva slags vodka går det i? Jeg måtte kjøre litt budsjettversjon i dag, så det ble en vodka fra polen jeg aldri har smakt før, men med det blandingsforholdet jeg kjører så gikk det helt fint!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dominas leketøy skrev:

Dette blir vel den nye måten å ta en pils med noen på etterhvert som corona tiltakene holder seg

ja tenker det blir sånn når man ikke kan være sosial på vanlig måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Jaybird skrev:

Ypperlig forslag! ❤️

Har du noe musikk på, mens du venter på at klærne tørker?

2 unger i korps som står for musikken her i huset i kveld hører jeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Mowepe said:

nei ser på en serie mens jeg venter... den heter DOPE! sykt bra 😄

Den må jeg ta en titt på, har ikke vært borti før. Jeg tok meg en pause fra netflix (som i at jeg valgte å spare litt penger 😄), men den går opp på lista over ting jeg må sjekke ut. Så her går det i spotify for kvelden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Jaybird skrev:

Ja, er derfor jeg blander hakket mer kahlua enn vodka selv. Hva slags vodka går det i? Jeg måtte kjøre litt budsjettversjon i dag, så det ble en vodka fra polen jeg aldri har smakt før, men med det blandingsforholdet jeg kjører så gikk det helt fint!

Absolut voka er en klassiker her hjemme... en hel flaske pleier å holde ca et år, så det er ikke det helt store forbruket

Endret av Dominas leketøy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Dominas leketøy skrev:

2 unger i korps som står for musikken her i huset i kveld hører jeg

aaauuuu den føler jeg .. dauer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jaybird skrev:

Den må jeg ta en titt på, har ikke vært borti før. Jeg tok meg en pause fra netflix (som i at jeg valgte å spare litt penger 😄), men den går opp på lista over ting jeg må sjekke ut. Så her går det i spotify for kvelden.

hva slags musikk hører du på da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mowepe skrev:

aaauuuu den føler jeg .. dauer

De spiller noe grigg greier , så jeg syntes det er helt ok å høre på... for i enebolig, de har øve rom i kjelleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Dominas leketøy said:

Absolut voka er en klassiker her hjemme... en helg flaske pleier å holde ca et år, så det er ikke det helt store forbruket

Aiai, den drakk jeg meg ferdig med en eller annen gang i løpet av tidlig 20-åra, etter det har jeg bare ikke turt å prøve den. Er redd for minnene 😅

Så da går det normalt i Smirnoff her (den med rød etikett). Men nå som jeg var en tur på polet i dag så ble det denne merkelige aldri-sett-før-vodkaen.

Prøv en russer med bittelitt mer kahlua enn hva du pleier, kanskje det gjør susen for vodkasmaken :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...