Gå til innhold

Jeg står i skyggen av min svigerinne.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enkelte mennesker kommer man bedre overens med enn andre. Jeg tviler på at det er pga måten hun lever sitt liv på. Det oser av misunnelse på innlegget ditt, du bør jobbe med det. 

Anonymkode: 649c0...702

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får på følelsen av at det kanskje "feiler" den svigerinna di noe, noe som hun ikke har lyst til å snakke om.

Mange personer har usynlige sykdommer, der de den ene dagen er i tilsynelatende god form, mens de den neste dagen (eller uka da) er sprudlende. Bipolar lidelse er en av dem, ME er en annen og det finnes mange flere.

Det er selvsagt ikke sikkert at hun har noe av dette, men sykdom er en privat sak, og det kan hende hun ikke føler seg nok nær deg til at hun ønsker at du skal vite om det. 

Jeg synes rett og slett at du skal "ta the high road" her, og være takknemlig for at du har såpass mye energi som det du faktisk later til å ha.

Man blir selvsagt sliten. Det blir du også, og det har du lov til å bli.

Det hadde heller ikke gjort noe om du pratet med din mann om dette, kan hende for alt du vet at hans bror har blitt favorisert av de to opp gjennom oppveksten, og at svigermoren din viderefører det til din svigerinne? Uansett burde din bedre halvdel ta opp forskjellsbehandlingen med svigerforeldrene dine, hvis du ønsker at de skal få vite det.

Det er sårt med forskjellsbehandling, spesielt når det ikke går i ens egen favør.

Men tenk over det jeg skrev øverst i innlegget mitt.

 

Anonymkode: 1e5ea...8bb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er latterlig. 
Å ikke greie å ta seg av sine unger selv er helt patetisk..

Jeg har det som deg, TS. Bare at jeg skjemmes over slike som bruker masse penger på å jåle seg. Har to bekjente på Facebook som bruker penger på negler og slikt, og det har jeg ledd godt av😆

Barna dine kommer til å bli stolte over så flink og jordnær mor som deg. Du er sterk, ansvarsfull og ambisiøs. Din svigerinne er LAT, i tillegg til å bruke folk rundt seg for å ha det bra. Og det ser virkelig ikke bra ut utad..
Jeg kan fortelle litt om meg. Jeg er også en livsnyter :) Jeg har en helt ok jobb og «liten» lønn. Jeg fikser livet mitt selv, og har kun hatt barnevakt ‘en dag i løpet av 7 år! Ingen har stilt opp for meg, og det er greit. For jeg vil være en god og ansvarsfull mor. Jeg elsker å se hva jeg får til, og vite det at jeg er veldig ressurssterk. Har riktignok en mann ved min side, men han hjelper ikke så mye til da han er sliten etter jobb.. Svigerfamilien har jeg kuttet ut, da de har mislikt meg fra første stund. Satte ut masse løgner og rykter om meg, og gledet seg ikke over min framgang i livet. Da ble de sure.

Jeg har investert penger og tid i fritidstøy/utstyr over tid, og elsker å være sammen med barna. Det er ren nytelse å se hvor sunne og friske barna er😊

Jeg ler av de pengesterke mødrene her, som fikser negler og trykker i seg cupcakes på syklubbmøtene sine.. De er ufine og har slarv som hobby. Mennene deres ser ofte i min retning, til kvinnenes irritasjon. Derfor mobber de meg, og forsøker å gjøre narr av at jeg er aktiv, kreativ, selvstendig osv.

Jeg nyter livet ved å være meg selv, være selvstendig, vie tid med barna, lage god og sunn mat(er flink å kose meg også, da), ha en jobb jeg trives med, tid til hobby osv. Og bare det å kunne nyte en god kopp kaffe etter at barna er levert på skole/barnehage er luxus💖

Hadde ikke brydd meg om svigerinnen, hadde jeg vært deg:) Fokuser heller på deg selv og din lykke i livet. Feir din selvstendighet og le av de som ikke gidder å følge opp sine egne barn. Slike skulle ikke ha hatt barn i det hele tatt..

Mulig svigerforeldrene dine er enkelt møblerte som ikke anerkjenner deg like mye som hun andre. Eller at de rett og slett anser deg som mer ressurssterk.

 

 

Anonymkode: c1824...80c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan det er mulig å være misunnelig på et så tafatt og hjelpeløst menneske. Vær glad det er tak i deg heller. 👍😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enkelte mennesker kommer man bedre overens med enn andre. Jeg tviler på at det er pga måten hun lever sitt liv på. Det oser av misunnelse på innlegget ditt, du bør jobbe med det. 

Anonymkode: 649c0...702

Jeg skrev jo at jeg er misunnelig.... TS

Anonymkode: b5987...2f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres skikkelig frustrerende ut. Men prøv å tenk at du er hardtarbeidende, tar vare på egne barn, står på og jobber for egne penger for å nå dine mål. 
at hun nyter livet og får alle til å danse rundt henne er bare stusselig.. 

du lærer dine barn gode verdier og det å jobbe for det man har. Du er en god rollemodell for dine barn. 
at hennes barn vokser opp og tror at livet er sus og dus og en mor som bare nyter og drar på spa, kjøper og kjøper og faktisk ikke bidrar til barnas aktiviteter og kjøring er ikke noe jeg hadde vært misunnelig på. 
 

skjønner misunnelsen og tankene dine. Hadde sikkert følt på det samme selv. 
hadde du sett for deg henne jobbe 5-6 dager i uka, stå opp tidlig hver dag, være ei mor som smør matpakke, kjører barna på trening, følger opp, betaler regninger og må prioritere økonomien uten å klappe sammen av utmattelse etter 3 uker?? 
vær stolt av den du er ❤️ Svigermor beundrer henne og synes hun stråler av overskudd og velvære.. luksus og materialisme.. men hun ser nok at du er ei hardtarbeidende mor som både er fornuftig og ansvarsfull og at dere står stødig på egne ben. 
Om hun ikke ser det, så vet hvertfall du hva du står for, og det holder i massevis ❤️❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.4.2020 den 19.02, AnonymBruker skrev:

Våres svigerforeldre forguder henne. Jeg er misunnelig..... Dem har mye mer penger enn oss, hun jobber kun 50%, er skikkelig livsnyter, betaler ikke en regning. Står aldri opp med deres felles barn for å sende han til skolen, hun sover lenge hver da.... Eldre søsken smører matpakke og følger gutten til skole . Hun får 10000kr i barnebidrag av eksen. Trener hver dag og er på shopping daglig, ominnredning av huset ukentlig. Hun er skikkelig livsnyter. Svigers elsker henne, og jeg er misunnelig. Jeg må stå opp med unga hver morgen, lage matpakker, jobbe 5-6 dager ukentlig, og ikke råd til annet enn litt ekstra. Jeg kjører og frakter unger til og fra aktiviteter 3-4 ganger PR uke. Mens hun gjør aldri det med sine barn, det er hennes eks  og vår svigermor som ordner for den familien. Alikevel er hun så fantastisk. Jeg er liksom ikke verdt noe, kan ikke målet med den dama. Og så er hun jo så flott som hver uke tar massasje og hudpleie siden hun er så sliten, og jevnlig fyller på botox. Skulle ønske det var meg, dem ser ikke alt jeg gjør, jobber fullt og tar meg av alt i huset, i tillegg til studier. Jeg ville vel ikke noe med dette innlegget enn å lufte hodet litt:(

Anonymkode: b5987...2f3

Ordtaket man speiler sitt eget indre i andres ytre passer godt her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel mer close enn det dere er da, betyr ikke at hun er en bedre person, men kanskje èn ting hun gjør rett er å være veldig hyggelig mot svigermor. 

Anonymkode: 10d13...f7b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skryter av hvor fint de har de osv. Dette er fordi svigermor blir bett på middag av henne. Inviterer du selv på middag? 

Anonymkode: 10d13...f7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet ditt er vel ikke svigermor eller svigerinne, men en latsabb av en mann?

Hvorfor har du en hverdag som en alenemor? Mannen din kan vel stå opp med barna?

Anonymkode: 61c99...b4e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet ditt er vel ikke svigermor eller svigerinne, men en latsabb av en mann?

Hvorfor har du en hverdag som en alenemor? Mannen din kan vel stå opp med barna?

Anonymkode: 61c99...b4e

Mannen er ikke lat, men han jobber mye. Reiser hver dag kl 6 til jobb og kommer hjem tidlig kveld.

Anonymkode: b5987...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ingenting godt utav å sammenlikne seg med andre. Du kan velge hvilket fokus du vil ha. Det går an å venne seg av med å være misunnelig, men som med alle andre vaner så må man jobbe for å få det til. Du må jo ønske det selv.

Prøv også å skille mellom det du virkelig vet og det du tror. Hvordan vet du at svigermor ikke liker deg? Å skryte av en betyr ikke at man misliker en annen?

Hvis det er sånn at du får veldig lite glede ut av å være sammen med svigermor så kan du kanskje forsøke å redusere kontakten med henne?

Anonymkode: 0aa77...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen er ikke lat, men han jobber mye. Reiser hver dag kl 6 til jobb og kommer hjem tidlig kveld.

Anonymkode: b5987...2f3

Kanskje på tide at han finner seg en annen jobb da?

Vet du, jeg synes fint du kan involvere mannen din i disse tanker og følelser. Kanskje har har noe å bidra med? Og så tenker jeg at om det faktisk stemmer slik du beskriver det, bør du nok fokusere på noe annet enn svigerfamilien og la din mann ta seg av kontakten med de, både broren og foreldrene hans. Har du ingen egen familie du kan fokusere på i stedet og som du kan ta med barna til?

Men altså, det kan være noe du ikke vet om her - sykdom eller lignende, eller kanskje hun har et helvete med eksen?

Anonymkode: 0672b...be2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev jo at jeg er misunnelig.... TS

Anonymkode: b5987...2f3

Men det siste jeg skrev gjør du jo ikke. "Jobb med deg selv!" 

Anonymkode: 649c0...702

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...