Gå til innhold

Jeg står i skyggen av min svigerinne.....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Våres svigerforeldre forguder henne. Jeg er misunnelig..... Dem har mye mer penger enn oss, hun jobber kun 50%, er skikkelig livsnyter, betaler ikke en regning. Står aldri opp med deres felles barn for å sende han til skolen, hun sover lenge hver da.... Eldre søsken smører matpakke og følger gutten til skole . Hun får 10000kr i barnebidrag av eksen. Trener hver dag og er på shopping daglig, ominnredning av huset ukentlig. Hun er skikkelig livsnyter. Svigers elsker henne, og jeg er misunnelig. Jeg må stå opp med unga hver morgen, lage matpakker, jobbe 5-6 dager ukentlig, og ikke råd til annet enn litt ekstra. Jeg kjører og frakter unger til og fra aktiviteter 3-4 ganger PR uke. Mens hun gjør aldri det med sine barn, det er hennes eks  og vår svigermor som ordner for den familien. Alikevel er hun så fantastisk. Jeg er liksom ikke verdt noe, kan ikke målet med den dama. Og så er hun jo så flott som hver uke tar massasje og hudpleie siden hun er så sliten, og jevnlig fyller på botox. Skulle ønske det var meg, dem ser ikke alt jeg gjør, jobber fullt og tar meg av alt i huset, i tillegg til studier. Jeg ville vel ikke noe med dette innlegget enn å lufte hodet litt:(

Anonymkode: b5987...2f3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at de forguder henne? Eller rettere sagt, at de ikke forguder deg like mye? 

Hvis de snakker pent om henne til deg, så kan de også snakke pent om deg til henne?

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en uvane å måle seg med andre. Vi lever bedre uten.

Endret av Njord
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Hvordan vet du at de forguder henne? Eller rettere sagt, at de ikke forguder deg like mye? 

Hvis de snakker pent om henne til deg, så kan de også snakke pent om deg til henne?

 

De snakker pent om henne til alle, og til oss. Om hvor flink og fantastisk hun er. At dem har det så fint osv.... Svigermor liker ikke meg. TS

Anonymkode: b5987...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er denne svigerinna søstera til mannen din eller gift med broren til mannen din?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså din manns søster det er snakk om?

Husk at når du sier at det er svigerinnen din kan det både bety din manns søster, eller din brors kone. Viktig å spesifisere. 

Anonymkode: f6b5a...a1e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne svigerinna er gift med broren til mannen min. TS

Anonymkode: b5987...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De snakker pent om henne til alle, og til oss. Om hvor flink og fantastisk hun er. At dem har det så fint osv.... Svigermor liker ikke meg. TS

Anonymkode: b5987...2f3

Men hvordan vet du det? Har hun sagt det? 

Og om så er da. Du er den du er uavhengig av hennes syn på deg. Er du fornøyd med det du selv gjør? Det er det som betyr mest.

Jeg opplevde det samme da jeg var gift. Svigerinnen ble skrytt opp i skyene. Og veldig vakker var hun også. Og flink. Til alt 😄

jeg ble litt såret iblant, men aldri misunnelig. Og det kom jo fram etterhvert at min eks-svigermor likte meg like godt. Hun var bare dominerende og satt sånn ubevisst (?) folk opp mot hverandre.

 Blås i det uansett. Vær fornøyd med den du er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne svigerinna er gift med broren til mannen min. TS

Anonymkode: b5987...2f3

Da har du min sympati, TS, for at svigermor ikke liker deg. Det er ikke noen god situasjon.

Hvis du har vært et normalt hyggelig menneske mot svigermor kan jeg ikke se at det er noe å gjøre med dette. I min erfaring endrer folk seg ganske sjeldent. Du får bare bruke så lite energi som mulig på henne og heller konsentrere deg om de personene i omgangskretsen som vil deg vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det nok dessverre ofte.. Kjemien er nok bare bedre med henne og det er ikke din feil og dessverre ikke noe du kan gjøre noe med. Jeg har samme greia selv men har bare måttet akseptere at slik er det. Men jeg har også funnet ut at når jeg ikke er der får vi ros fordi vi er så flinke til å klare oss selv... 

Anonymkode: 53180...33e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sier sitt om svigerforeldrene om det er det de setter pris på. 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

mye mer penger enn oss, hun jobber kun 50%, er skikkelig livsnyter, betaler ikke en regning. Står aldri opp med deres felles barn for å sende han til skolen, hun sover lenge hver da.... Eldre søsken smører matpakke og følger gutten til skole . Hun får 10000kr i barnebidrag av eksen. Trener hver dag og er på shopping daglig, ominnredning av huset ukentlig. Hun er skikkelig livsnyte

Hva tror du ungene hennes vil si om mora si når de er voksne da? 
 

Hvorfor du i det hele tatt sammenlikner deg med det jeg ville kalt bimbo, er uforståelig 🙄

Anonymkode: 7af98...9b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kalles livet. Noen ganger er det urettferdig, noen ganger er ens egen antagelse om situasjoner feil. Lev med det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først vil jeg gi deg en klem. 

Så vil jeg be deg om å tenke langsiktig. 

Ikke tenk på henne. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det litt på samme måte, men her er situasjonen at hun tar deres forhold mer seriøst enn meg og samboeren sitt for hun er eldre enn meg, hun har gitt de barnebarn og de har kjøpt seg hus i lag. Synes det er ganske kjipt hver gang samboer sier at det hadde vært kjekt å få barn en dag og hun svarer med «Men det skal vell dere vente med???» men var helt for det når svigerinna og broren skulle få barn selv om vi har vært i lag like lenge 

Pust med magen, så går det så fint att :) 

Anonymkode: 7c03d...f11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Da har du min sympati, TS, for at svigermor ikke liker deg. Det er ikke noen god situasjon.

Hvis du har vært et normalt hyggelig menneske mot svigermor kan jeg ikke se at det er noe å gjøre med dette. I min erfaring endrer folk seg ganske sjeldent. Du får bare bruke så lite energi som mulig på henne og heller konsentrere deg om de personene i omgangskretsen som vil deg vel.

Jeg er litt uenig. Kan ikke se at TS sier noe steder at svigermor ikke liker TS, bare at svigermor er veldig glad i svigerinnen, og at TS er misunnelig. 

Gjør meg kanskje litt upopulær her, men jeg mener at det faktisk er helt naturlig at svigermoren er mer glad i egne barn enn inngifte. Hvor lenge har hun vært svigermoren din? Kan godt hende det går seg til og blir bedre etterhvert som dere blir bedre kjent og kommer nærmere hverandre, blir "mer i familie". 

Anonymkode: f6b5a...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt uenig. Kan ikke se at TS sier noe steder at svigermor ikke liker TS, bare at svigermor er veldig glad i svigerinnen, og at TS er misunnelig. 

Gjør meg kanskje litt upopulær her, men jeg mener at det faktisk er helt naturlig at svigermoren er mer glad i egne barn enn inngifte. Hvor lenge har hun vært svigermoren din? Kan godt hende det går seg til og blir bedre etterhvert som dere blir bedre kjent og kommer nærmere hverandre, blir "mer i familie". 

Anonymkode: f6b5a...a1e

Jeg og svigerinna er gift med to brødre, jeg har vært gift med mannen i 17 år, og hun har vært gift i 10 år.... TS

Anonymkode: b5987...2f3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt uenig. Kan ikke se at TS sier noe steder at svigermor ikke liker TS, bare at svigermor er veldig glad i svigerinnen, og at TS er misunnelig. 

Gjør meg kanskje litt upopulær her, men jeg mener at det faktisk er helt naturlig at svigermoren er mer glad i egne barn enn inngifte. Hvor lenge har hun vært svigermoren din? Kan godt hende det går seg til og blir bedre etterhvert som dere blir bedre kjent og kommer nærmere hverandre, blir "mer i familie". 

Anonymkode: f6b5a...a1e

TS skriver i post 4 at svigermor ikke liker henne. I post 7 skriver hun at svigerinnen ikke er svigermors datter, men gift med TS sin manns bror. Altså er TS og svigerinnen begge svigerdøtrene til svigermor.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

TS skriver i post 4 at svigermor ikke liker henne. I post 7 skriver hun at svigerinnen ikke er svigermors datter, men gift med TS sin manns bror. Altså er TS og svigerinnen begge svigerdøtrene til svigermor.

Åja. Haha. Litt knotete tråd, men nå skjønner jeg. Disregard siste innlegg da 🙃

Anonymkode: f6b5a...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svigemor gitt klart utrykk for at hun ikke liker deg eller er dette noe du tror? 

Hvis hun har sagt at hun ikke liker deg hadde jeg ikke besøkt hun heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...