Gå til innhold

Tror jeg er sykelig sjalu - har ikke vært det i tidligere forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mann 26.

Har vært sammen med kjæresten i 3 måneder. Har vært i 2 seriøse forhold før. Dette er det første forholdet mitt på 3 år.

Kjæresten min er den peneste dama som jeg har vært sammen med. Det er mange som prøver seg på henne på byen, og som skriver med henne på nettet. Jeg merker at jeg blir nysgjerrig når hun tar fram telefonen og skriver med andre.

Hun har sagt at det er mange som prøver seg på henne, men at hun ikke kan noe for det. Jeg hater når jeg ser en av det motsatte kjønn dukke opp å skjermen hennes, og slik har jeg ikke vært før.

Før brydde jeg meg aldri hvem kjæresten (nå ex) skrev med. Hun kunne gå ut på byen eller på fest uten at jeg skulle være redd for at hun skulle rote med andre.

Men nå merker jeg at jeg blir mer og mer sjalu, noe som jeg HATER. Jeg ønsker ikke å kvele henne pga sjalusien. Ønsker ikke å ødelegge forholdet pga. dette.

Jeg tror jeg sliter litt med at hun er så populær blant menn, og at det er mange som vil ha henne. Jeg burde jo bare være stolt av det, men jeg klarer ikke å være det. Ser bare for meg at hun etterhvert blir utro hvis den riktige mannen prøver seg.

Hvordan kan jeg slutte å være så ekstremt sjalu? Hun sier at hun elsker meg, og at jeg ikke har noe  å være redd for. At hun ikke kommer til å være utro osv. Men jeg blir fortsatt veldig usikker.

Og ja, jeg vet at det er veldig teit å være slik. Trenger ikke å høre det. :) Ønsker bare noen tips.

Anonymkode: dc979...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her. Jeg ble til og med sjalu da hun fortalte at hun la til en mannlig kollega fra den nye jobben på Facebook  

Anonymkode: dc979...878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å godta kollegaer på fb, noe annet å chatte med folk som vil ligge med henne. Da er hun jo ute etter denne oppmerksomheten og da kan jeg forstå sjalusien din. Gjør hun noe som helst for å betrygger deg?

Anonymkode: 85f69...67b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på hva slags person hun er. Er hun en løgnaktig og uredelig person så ja, da kan det være at hun er utro. Hvis hun møter en som er mer riktig enn deg så er det jo ingen grunn til å snike seg rundt bak ryggen din hvis hun er et ærlig menneske. Da vil hun heller gjøre det slutt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mann 26.

Har vært sammen med kjæresten i 3 måneder. Har vært i 2 seriøse forhold før. Dette er det første forholdet mitt på 3 år.

Kjæresten min er den peneste dama som jeg har vært sammen med. Det er mange som prøver seg på henne på byen, og som skriver med henne på nettet. Jeg merker at jeg blir nysgjerrig når hun tar fram telefonen og skriver med andre.

Hun har sagt at det er mange som prøver seg på henne, men at hun ikke kan noe for det. Jeg hater når jeg ser en av det motsatte kjønn dukke opp å skjermen hennes, og slik har jeg ikke vært før.

Før brydde jeg meg aldri hvem kjæresten (nå ex) skrev med. Hun kunne gå ut på byen eller på fest uten at jeg skulle være redd for at hun skulle rote med andre.

Men nå merker jeg at jeg blir mer og mer sjalu, noe som jeg HATER. Jeg ønsker ikke å kvele henne pga sjalusien. Ønsker ikke å ødelegge forholdet pga. dette.

Jeg tror jeg sliter litt med at hun er så populær blant menn, og at det er mange som vil ha henne. Jeg burde jo bare være stolt av det, men jeg klarer ikke å være det. Ser bare for meg at hun etterhvert blir utro hvis den riktige mannen prøver seg.

Hvordan kan jeg slutte å være så ekstremt sjalu? Hun sier at hun elsker meg, og at jeg ikke har noe  å være redd for. At hun ikke kommer til å være utro osv. Men jeg blir fortsatt veldig usikker.

Og ja, jeg vet at det er veldig teit å være slik. Trenger ikke å høre det. :) Ønsker bare noen tips.

Anonymkode: dc979...878

Det er akkurat sånn kjæresten min er. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Hva han forventer av meg.

Ja. Det er mange menn som er tiltrukket av meg. Det vet han og ser han.nMen jeg er ikke frista til å være utro. Har ikke slitt med den problematikken. Er veldig forelska i kjæresten min...

Han blir sjalu bare mannen til venninna mi vil være venn på nett. En mann som er hyggelig og kjekk, men IKKE min smak i det hele tatt. Sånn holder han på. Mens jeg blir venner med ham fordi jeg vil se hans bilder av venninne mi og hundene deres. Sjalu fordi jeg jobber med menn selv om han har kvinnelige kolleger selv. 

Jeg tror han er veldig forvirra av at han reagerer sånn. Og redd for at jeg skal slå opp pga det, eller bare velge en annen mann. 

Mens det jeg faktisk er opptatt av, er om han har lyst til å flytte sammen med meg og kanskje få barn med meg... 

Anonymkode: ed35f...746

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jeg ble til og med sjalu da hun fortalte at hun la til en mannlig kollega fra den nye jobben på Facebook  

Anonymkode: dc979...878

Det er akkurat sånn han er. 

Jeg er venner med kolleger fordi vi hjelper hverandres veldig mye på jobb. Er nesten vanskelig å gjøre jobben godt om man ikke er sosial der. 

Anonymkode: ed35f...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg slutte å være så ekstremt sjalu? Hun sier at hun elsker meg, og at jeg ikke har noe  å være redd for. At hun ikke kommer til å være utro osv. Men jeg blir fortsatt veldig usikker.

Anonymkode: dc979...878

Hva skulle du ønske at hun gjorde? 

Anonymkode: ed35f...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan ikke bli stygg for din skyld. Og menn vil ønske å ligge med henne. 

Så hva er drømmescenariet? At dama også er sjalu? At hun slutter å gjøre visse ting? Kler på seg mer? 

Anonymkode: ed35f...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har grunn for å bli usikker og sjalu når hun driver å chatter med masse menn. Si at hun får respektere forholdet og følelsene dine og slutte med det om hun vil at dere skal ha et godt og tillitsfullt forhold! 

Anonymkode: aba7b...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mann 26.

Har vært sammen med kjæresten i 3 måneder. Har vært i 2 seriøse forhold før. Dette er det første forholdet mitt på 3 år.

Kjæresten min er den peneste dama som jeg har vært sammen med. Det er mange som prøver seg på henne på byen, og som skriver med henne på nettet. Jeg merker at jeg blir nysgjerrig når hun tar fram telefonen og skriver med andre.

Hun har sagt at det er mange som prøver seg på henne, men at hun ikke kan noe for det. Jeg hater når jeg ser en av det motsatte kjønn dukke opp å skjermen hennes, og slik har jeg ikke vært før.

Før brydde jeg meg aldri hvem kjæresten (nå ex) skrev med. Hun kunne gå ut på byen eller på fest uten at jeg skulle være redd for at hun skulle rote med andre.

Men nå merker jeg at jeg blir mer og mer sjalu, noe som jeg HATER. Jeg ønsker ikke å kvele henne pga sjalusien. Ønsker ikke å ødelegge forholdet pga. dette.

Jeg tror jeg sliter litt med at hun er så populær blant menn, og at det er mange som vil ha henne. Jeg burde jo bare være stolt av det, men jeg klarer ikke å være det. Ser bare for meg at hun etterhvert blir utro hvis den riktige mannen prøver seg.

Hvordan kan jeg slutte å være så ekstremt sjalu? Hun sier at hun elsker meg, og at jeg ikke har noe  å være redd for. At hun ikke kommer til å være utro osv. Men jeg blir fortsatt veldig usikker.

Og ja, jeg vet at det er veldig teit å være slik. Trenger ikke å høre det. :) Ønsker bare noen tips.

Anonymkode: dc979...878

Skriver hun med mange forskjellige menn på nett? Hvem er disse mennene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har grunn for å bli usikker og sjalu når hun driver å chatter med masse menn. Si at hun får respektere forholdet og følelsene dine og slutte med det om hun vil at dere skal ha et godt og tillitsfullt forhold! 

Anonymkode: aba7b...5ad

Du mener familie, venner og kolleger hun har kontakt med? Ts har ikke sagt at hun flørter med folk over nettet. 

Anonymkode: ed35f...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du mener familie, venner og kolleger hun har kontakt med? Ts har ikke sagt at hun flørter med folk over nettet. 

Anonymkode: ed35f...746

Det står at det er mange menn som flørter med henne. Om hun svarer disse er hun jo med på leken. 

Anonymkode: aba7b...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står at det er mange menn som flørter med henne. Om hun svarer disse er hun jo med på leken. 

Anonymkode: aba7b...5ad

Det står at hun er attraktiv og at mange ønsker å ha sex med henne. At hun får tilbud. Det står ikke at hun er glad for tilbudene eller flørter tilbake. 

Anonymkode: ed35f...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står at hun er attraktiv og at mange ønsker å ha sex med henne. At hun får tilbud. Det står ikke at hun er glad for tilbudene eller flørter tilbake. 

Anonymkode: ed35f...746

Nei nei, du får legge hva du vil i at "det er mange som prøver seg på henne på byen, og som skriver med henne på nettet". MED henne, ikke til henne, og hvem søren gir ut navn og kontaktinfo til folk som prøver seg på byen når man har en kjæreste hjemme? Det er respektløst og all grunn til å bli usikker og sjalu for. 

Anonymkode: aba7b...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei nei, du får legge hva du vil i at "det er mange som prøver seg på henne på byen, og som skriver med henne på nettet". MED henne, ikke til henne, og hvem søren gir ut navn og kontaktinfo til folk som prøver seg på byen når man har en kjæreste hjemme? Det er respektløst og all grunn til å bli usikker og sjalu for. 

Anonymkode: aba7b...5ad

Jeg tolka setninga heller som, "Det er mange som prøver seg på henne på byen, og det er generelt mange som skriver med henne på nettet". Eksempelet han kommer med er jo sjalusi fordi hun er i kontakt med kollega fra jobben. Og han sier at hun ikke opptrer på en ufin måte. 

Anonymkode: ed35f...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tolka setninga heller som, "Det er mange som prøver seg på henne på byen, og det er generelt mange som skriver med henne på nettet". Eksempelet han kommer med er jo sjalusi fordi hun er i kontakt med kollega fra jobben. Og han sier at hun ikke opptrer på en ufin måte. 

Anonymkode: ed35f...746

Jeg orker ikke forklare mere, men eksempelet med kollegaen er ikke hovedgreia her i mine øyne, bare en bivirkning av hvor langt sjalusien er trigget ut fra alt det andre som skjer. Det er veldig naivt å svare menn som innerst inne vil knulle deg, når man har kjæreste, selvom ikke hun skriver noe direkte galt er hun jo med på å pleie kontakten med disse beilerne som sjekker hun opp på byen og skriver med henne. I mitt forhold hadde det vært helt uhørt om mannen delte ut kontaktinfo til damer han møtte på byen og skrev med disse i etterkant, eller chattet med masse "venninner" hver dag. Da brytes tilliten og respekten og det gror frem en usikkerhet som fører til at man til og med blir usikker på harmløse ting som kollegaen. 

Anonymkode: aba7b...5ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker ikke forklare mere, men eksempelet med kollegaen er ikke hovedgreia her i mine øyne, bare en bivirkning av hvor langt sjalusien er trigget ut fra alt det andre som skjer. Det er veldig naivt å svare menn som innerst inne vil knulle deg, når man har kjæreste, selvom ikke hun skriver noe direkte galt er hun jo med på å pleie kontakten med disse beilerne som sjekker hun opp på byen og skriver med henne. I mitt forhold hadde det vært helt uhørt om mannen delte ut kontaktinfo til damer han møtte på byen og skrev med disse i etterkant, eller chattet med masse "venninner" hver dag. Da brytes tilliten og respekten og det gror frem en usikkerhet som fører til at man til og med blir usikker på harmløse ting som kollegaen. 

Anonymkode: aba7b...5ad

Som sagt så tolker jeg ikke setninga som at hun blir venner med kåte menn fra byen. Men at ts blir sjalu fordi hun har så mange tilbud og muligheter, selv om hun avviser.

Anonymkode: ed35f...746

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg ts:

Det som er fordelen med en pen dame er at skulle hun være utro med deg er det pga følelser. Kvinner er utro når dem får følelser for en annen og da er det lett for deg å gjøre det slutt å finne en bedre dame, kanskje på ditt nivå?

Menn er veldig enkel, tøm og røm, er en mann utro er det fordi han tenkte med pikken og hadde litt sex uten følelser.

Anonymkode: 959a4...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til deg ts:

Det som er fordelen med en pen dame er at skulle hun være utro med deg er det pga følelser. Kvinner er utro når dem får følelser for en annen og da er det lett for deg å gjøre det slutt å finne en bedre dame, kanskje på ditt nivå?

Menn er veldig enkel, tøm og røm, er en mann utro er det fordi han tenkte med pikken og hadde litt sex uten følelser.

Anonymkode: 959a4...8c5

Hæh? Er mange andre grunner til at kvinner er utro, spontanitet og uten følelser, spenning, bekreftelser man ikke får hjemme, følelser, krydder etc etc. 

Anonymkode: aba7b...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må snu det.

Hun er vant til oppmerksomhet, og blir ikke spesielt oppmerksom på menn som prøver seg.

Verre med jenter som får lite.

Da er det lettere at de syns det er spennende med en som blir ivrig.

Samme er det menn.

Det er de upopulære mennene og damene som ikke tåler oppmerksomhet like bra.

Anonymkode: 690ca...a64

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...