Gå til innhold

Kjærsten tar meg for gitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg og typen har nå vært sammen i to måneder. Og vi har hatt det veldig fint sammen, ihvertfall i starten av forholdet. Men nå føler jeg litt på at han tar meg litt for gitt og at han bruker mye mer tid på seg selv og vennene sine. Jeg vet jo selvfølgelig at han ikke kan være med meg hele tiden og at han må få litt tid for seg selv. Det er bare det at han spiller hele tiden både når han er med meg og ikke. Og hvis jeg ringer han for å snakke på kvelden, så sier han at han ikke kan snakke fordi han spiller ett "viktig" game. Jeg sier ingen ting på det fordi han må jo få lov til å spille, men han gjøre det hele tiden. Og som regel når jeg ringer han på kvelden for eksempel, så er det fordi jeg trenger å snakke med noen om personlige problemer som bare han og noen andre vet om. Så føler liksom at han ikke er der for meg når jeg trenger det. Jeg gjør alt for ham og gjør det han vil hele tiden, men han gjør ikke like mye tilbake. Jeg vet som sagt at jeg ikke kan forvente at han skal være der 100% hele tiden, men av og til trenger jeg at han faktisk er det. Jeg har snakka med han om dette før men han tar det ikke til seg. 
Og jeg må bare si at dette er mitt første seriøse forhold, så dette er veldig nytt for meg.

Anonymkode: a51f9...5ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg og typen har nå vært sammen i to måneder. Og vi har hatt det veldig fint sammen, ihvertfall i starten av forholdet. Men nå føler jeg litt på at han tar meg litt for gitt og at han bruker mye mer tid på seg selv og vennene sine. Jeg vet jo selvfølgelig at han ikke kan være med meg hele tiden og at han må få litt tid for seg selv. Det er bare det at han spiller hele tiden både når han er med meg og ikke. Og hvis jeg ringer han for å snakke på kvelden, så sier han at han ikke kan snakke fordi han spiller ett "viktig" game. Jeg sier ingen ting på det fordi han må jo få lov til å spille, men han gjøre det hele tiden. Og som regel når jeg ringer han på kvelden for eksempel, så er det fordi jeg trenger å snakke med noen om personlige problemer som bare han og noen andre vet om. Så føler liksom at han ikke er der for meg når jeg trenger det. Jeg gjør alt for ham og gjør det han vil hele tiden, men han gjør ikke like mye tilbake. Jeg vet som sagt at jeg ikke kan forvente at han skal være der 100% hele tiden, men av og til trenger jeg at han faktisk er det. Jeg har snakka med han om dette før men han tar det ikke til seg. 
Og jeg må bare si at dette er mitt første seriøse forhold, så dette er veldig nytt for meg.

Dette handler om å prioritere kjæresten sin! Noe de fleste gjør i starten av et forhold, så blir de litt mer avslappet og de negative sidene kommer frem. Når ikke dette skjer tidlig i et forhold vil dette bare forsterke seg videre utover i forholdet, veldig mange har bare ikke evnen til å endre sin væremåte som voksne. Sett grenser for hva som er greit for deg, og kan du ikke godta at du blir nedprioritert så ikke godta det! Begynne med å si klart ifra! Om det ikke hjelper så vet du hva som må skje. Da passer dere ikke sammen, eller han passer ikke sammen med noen i et forhold rettere sagt. Er man i et forhold så er det å prioritere en kjæreste helt grunnleggende, og svikter dette er det begynnelsen på slutten for et forhold. Der den ene kjemper og håper på at ting skal endre seg, den andre gir blaffen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde dratt på besøk til typen min, og han bare hadde satt og spilt, så hadde jeg dratt igjen.

Hvis du gjør dette hver gang han prioriterer deg bort når du kommer på besøk, så begynner han vel etter hvert å savne deg, og forhåpentligvis skjønner han at hvis du skal ville tilbringe tid med han, så må han være mentalt til stede.

Ellers så er det viktig å prioritere venner og hobbyer også. Men én plass går grensen.

Anonymkode: c2fbb...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere er unge.

Og starten av forholdet er nå. 

Anonymkode: 86855...0e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er 2 måneder inn i dette, det kan bare bli verre herfra og ut. Du har jo tross alt prøvd å snakke med han om dette, og han har ikke sett at du er viktig nok til å skjerpe seg. Dette er kanskje et kontroversielt råd på dette forumet, men mitt råd er; dump han. Og det baserer seg på det faktum at om dere bare er kommet 2 mnd inn i forholdet og allerede sliter med kommunikasjon og kompromiss, kan det tyde på at kjærligheten ikke er nok tilstede fra begges sider. Evt. så trenger han bare å modnes og vokse opp, men den prosessen bør du slippe å være en del av, da du åpenbart fortjener noen som er klar til å ta imot det du har å tilby.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å dropp han. Jeg sitter 7 år inn i forholdet, og tro meg når jeg sier det ikke blir bedre med tiden

Anonymkode: 9ee07...404

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som om du er ganske ung, TS. Dette er din tid. Ikke kast den bort på en giddesløs fyr som behandler deg som luft.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bohrman
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, jeg og typen har nå vært sammen i to måneder. Og vi har hatt det veldig fint sammen, ihvertfall i starten av forholdet. Men nå føler jeg litt på at han tar meg litt for gitt og at han bruker mye mer tid på seg selv og vennene sine. Jeg vet jo selvfølgelig at han ikke kan være med meg hele tiden og at han må få litt tid for seg selv. Det er bare det at han spiller hele tiden både når han er med meg og ikke. Og hvis jeg ringer han for å snakke på kvelden, så sier han at han ikke kan snakke fordi han spiller ett "viktig" game. Jeg sier ingen ting på det fordi han må jo få lov til å spille, men han gjøre det hele tiden. Og som regel når jeg ringer han på kvelden for eksempel, så er det fordi jeg trenger å snakke med noen om personlige problemer som bare han og noen andre vet om. Så føler liksom at han ikke er der for meg når jeg trenger det. Jeg gjør alt for ham og gjør det han vil hele tiden, men han gjør ikke like mye tilbake. Jeg vet som sagt at jeg ikke kan forvente at han skal være der 100% hele tiden, men av og til trenger jeg at han faktisk er det. Jeg har snakka med han om dette før men han tar det ikke til seg. 
Og jeg må bare si at dette er mitt første seriøse forhold, så dette er veldig nytt for meg.

Anonymkode: a51f9...5ab

Og allikevel fortsetter han å plukke opp telefonen? Jøss, fyren er jo en sann helgen. Ikke rart han trenger å få være mye i fred foran skjermen.

Vær forsiktig med å bruke typen din som emosjonell tampong. For det blir gammelt veldig fort - spesielt når man omtrent kan forvente det hver gang hun åpner kjeften.

Endret av Bohrman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan umulig være skikkelig forelsket i deg. Gå nå før du involverer deg for mye følelsesmessig. Dette vil jeg for øvrig ikke kalle et seriøst forhold! I et seriøst forhold med to nyforelskede er man oppå hverandre hele tiden og vil vite alt om hverandre. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss! Trodde jeg hadde skrevet dette innlegget 😂... Vært sammen med typen i 2 måneder nå og , har nesten samme problem 

Anonymkode: 88a4a...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at den fasen i starten av forholdet når alt kribler og er koselig er forbi. Dere har blitt vant med hverandre, og det betyr også at man går fra å snakke sammen hele tiden til å også prioritere ting med venner og familie. Jeg synes absolutt han burde sette av tid til å snakke med deg om du vil, dette er noe du burde ta opp med han. 

Anonymkode: 4ce14...6ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...