Gå til innhold

Dere som får igjen på skatten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Beklager om jeg er slem nå. 

Men det verste med denne historien er jo at du er sammen med en egoist av en mann. Som ikke er glad nok i deg til å ivareta ditt beste på noen som helst måte. 

Er det en ting jeg har vært helt sikker på gjennom hele mitt forhold er det at mannen setter min lykke foran sin egen, og aldri ville satt meg i en slik situasjon i utgangspunktet, da han virkelig er glad i meg. Alt fra at om han kommer hjem og det er pizzarester igjen fra i går så sparer han halvparten til meg, til at om han registrerte begge som eiere da vi kjøpte hytte selv om han fikset alt av papirer. 

 

Anonymkode: 78c02...201

Det går fint. Nevnte det igjen for ham i stad. Da fikk jeg bare tilbake at vi selger småbruket og kjøper hus. At Jeg kan velge hus. Og at det ikke var så farlig for ham å stå på skjøte da. For han brydde seg ikke noe om det, og ser ikke på det som så viktig. 
 

Anonymkode: a9692...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det går fint. Nevnte det igjen for ham i stad. Da fikk jeg bare tilbake at vi selger småbruket og kjøper hus. At Jeg kan velge hus. Og at det ikke var så farlig for ham å stå på skjøte da. For han brydde seg ikke noe om det, og ser ikke på det som så viktig. 
 

Anonymkode: a9692...09a


Selv om han er en god mann som ikke har noen onde hensikter og egentlig bare ikke bryr seg noe særlig om økonomi og penger, så innser han nok ikke hvilke problemer dette kan skape for deg dersom han skulle gå bort. Dere har vel kanskje ikke satt opp testamente heller? Har ikke fått med meg om dere har felles barn, men dersom ikke, arver du ingenting etter samboeren din. Du sitter altså igjen uten huset. 

Dette går begge veier, så for begges sikkerhet er det viktig å ha orden i papirene og eierforholdet.

Anonymkode: 152a9...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men TS, dette ER viktig. Dette er ikke noe som kan føyses bort med at dere kan selge småbruket. Dere ville vel ha det i utgangspunktet. Se til å KREV at navnet ditt kommer på skjøtet NÅ! Sett i gang proessen, si at kostnaden går av felleskassen og ferdig snakket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi eier ikke bolig sammen, men da samboeren min fikk smell i fjor, bidro selvsagt jeg med å betale. Vi har felles økonomi. Det går bare utover meg, han, og vår levestandard i månedsvis om han måtte betale alt alene. Men vi har en holdning om at vi hjelper hverandre, det er ikke min og din i vår husholdning, det er være regninger og våre penger :)

 

Anonymkode: 496d4...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter litt i samme situasjon.. jeg og samboer har vært sammen i 12 år, og jeg har jo betalt husleie til han og betalt ned på boliglån... 

jeg ønsker nå at vi skrive testament så worst case scenario at han dør så får jeg boligen... men han er ikke så ivrig å snakke om dette..
har ingen barn! Er ikke gift..

Er det godt nok eller burde jeg få navnet mitt på lånepapirene?

Anonymkode: a5172...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 14.54, AnonymBruker skrev:

og har samboer som er skyldig... Betaler dere ned det han/hun skyller?  Eller har dere pengene selv?

Hva ville dere evnt gjort om dere var i en slik situasjon?

Anonymkode: a9692...09a

Jeg får alltid igjen når gjeldsrenter og barnepass er fordelt, og han får alltid restskatt og er pisse sur for det i flere uker. Han betaler selv.

Anonymkode: 52885...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har felles økonomi så da hadde vi hjulpet hverandre. I år fikk jeg igjen 28.000 han 7000 men vi setter alikevel pengene på felles sparekonto selvom jeg fikk mye mer. 

Anonymkode: 89a5a...e64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sitter litt i samme situasjon.. jeg og samboer har vært sammen i 12 år, og jeg har jo betalt husleie til han og betalt ned på boliglån... 

jeg ønsker nå at vi skrive testament så worst case scenario at han dør så får jeg boligen... men han er ikke så ivrig å snakke om dette..
har ingen barn! Er ikke gift..

Er det godt nok eller burde jeg få navnet mitt på lånepapirene?

Anonymkode: a5172...aa0

Uten felles barn eller testamente blir du i utgangspunktet husløs dersom han dør. Du bør absolutt kjøpe deg inn i boligen. 
 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får alltid igjen når gjeldsrenter og barnepass er fordelt, og han får alltid restskatt og er pisse sur for det i flere uker. Han betaler selv.

Anonymkode: 52885...d84

Det er jo bare for han å justere skattekortet så får han også penger igjen på skatten.

Skatteoppgjøret er ikke et lotteri. Det er et enkelt regnestykke med pluss og minus som skatteetaten gjør for deg når du taster inn alle opplysningene dine i et skjema.

Anonymkode: 152a9...8e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle inn å sjekke skattemeldingen for å se hva jeg fikk igjen. Har allerede sjekket og sendt den inn tidligere, men nå kan jeg ikke se hva jeg får til gode. Hvor kan man finnes det? Ser kun «din foreløpige skatt».

Anonymkode: 3bf9d...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle inn å sjekke skattemeldingen for å se hva jeg fikk igjen. Har allerede sjekket og sendt den inn tidligere, men nå kan jeg ikke se hva jeg får til gode. Hvor kan man finnes det? Ser kun «din foreløpige skatt».

Anonymkode: 3bf9d...16b

Jeg kunne heller ikke finne det i den nye skattemeldingen samboeren fikk. Måtte se hvor mye som var betalt inn og regne differansen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...