Gå til innhold

Dere som får igjen på skatten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har felles økonomi og ville betalt om en fikk igjen og en annen restskatt

Anonymkode: d296d...643

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir jo som om han har brukt kredittkort gjennom fjoråret. Og når regningen kommer i mars så er det jeg som betaler den.

Nei, den som har brukt opp pengene, får betale tilbake. 

Virker jo som om enkelte tror skatteoppgjøret er et lotteri 🤪

Anonymkode: 78c02...201

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja.. Jeg er vel alt en dust.. står som medlåntaker men ikke som eier på huset🙈 

Anonymkode: a9692...09a

Det må du fikse med en gang. Hvorfor gikk du inn på en sånn avtale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet. Jobber med saken. Greia er det at det koster 80 tusen å få skrevet navnet mitt på skjøte. Det har jeg ikke råd til. Og han har ikke råd til å ha hele lånet selv. Selv om jeg har bedt om at han skal ta det over. Bor på gård (hans slekt) så det blir liksom mest hans.

Anonymkode: a9692...09a

Men begynn med å la være å betale restskatten hans. Deretter sparer du alt du kan for å få råd til DIN ANDEL av de 80.000. Den andelen skal tilsvare din eierandel. Og nei, du skal selvsagt ikke betale de 80.000 alene. Kan du ikke forklare hvorfor du gikk inn på denne dustedealen i utgangspunktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste ser nok at forholdet ryker i fremtiden, derfor er det lite sannsynlig de ønsker felles økonomi. Sjelden vare å gi alt i et forhold i dag. Derfor alle skilsmissene også.

Anonymkode: acad3...433

Oj for en innsikt i andres forhold da gitt. 

Anonymkode: 5bc65...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles økonomi og 2 barn. Hadde betalt den andre dersom en av oss ble skyldig ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, BettyCooper skrev:

Vi har ikke felles økonomi, men jeg har betalt restskatt for partner de gangene han har fått det. Pengene går i samme sluket uansett

Da kan jo partneren bare legge inn et lavt skattekort, og tjene på det da 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 6209c...9f2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt sett så betaler vi det vi får i baksmell selv, og beholder det vi får igjen. (Selv om vi er gift) I år har alt av rentefradrag kommet på meg, så jeg får igjen 22 000,- og mannen får en baksmell på 17 000,-.

Så jeg tror ikke vi gidder å styre med å flytte det over, men at jeg bare betaler baksmellen hans når den kommer.

Anonymkode: 075a0...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke felles økonomi, så eg betaler ikke baksmellen hans, trenger pengene selv 

Anonymkode: 1b4f3...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jo partneren bare legge inn et lavt skattekort, og tjene på det da 🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: 6209c...9f2

Oi, stoler du så lite på partneren din? Det han "vinner" på det, i form av penger utbetalt i lønn, går uansett til felles hus, bil og faste utgifter. 

Endret av BettyCooper
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, BettyCooper skrev:

Oi, stoler du så lite på partneren din? Det han "vinner" på det, i form av penger utbetalt i lønn, går uansett til felles hus, bil og faste utgifter. 

Ja men da var det kanskje litt misvisende det du sa i sta? Du sa jo dere ikke har noe felles økonomi? Da stiller det seg annerledes.

«Vi har ikke felles økonomi, men jeg har betalt restskatt for partner de gangene han har fått det. Pengene går i samme sluket uansett«

Anonymkode: 6209c...9f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid fått igjen begge to. 
Gift og vært sammen i 20 år og har felles barn. 
vi betaler for hverandre om den ene får smell. 
regninger er et samarbeid i hjemmet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg ser at det er mange her som forutsetter at alle har samme syn på økonomi. Det har ikke trådstarter - hun har blitt lurt til å være medlånetaker på en eiendom som ikke er hennes. 

For alle der ute med skjev økonomi eller når man ikke har fellesøkonomi: ikke betal den andres restskatt. Ikke del dine skattepenger. Det er ingen grunn til dette!

Selv prøver jeg å unngå både restskatt og penger igjen på skatten. Jeg foretrekker en liten pluss fremfor restskatt, selvsagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/3/2020 at 2:58 PM, AnonymBruker said:

Tja.. Jeg er vel alt en dust.. står som medlåntaker men ikke som eier på huset🙈 

Anonymkode: a9692...09a

Dette må du ta tak i med en gang. Dette er virkelig den verste økonomiske feilen du kan gjøre. I tillegg til at du er dum, så er samboeren din virkelig en drittsekk som har klart å få deg med på en sånn avtale. 

Anonymkode: f711a...379

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke felles økonomi, så det hadde vi gjort opp hver for oss, så fremt renter og alle fradrag er rettferdig fordelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du ta tak i med en gang. Dette er virkelig den verste økonomiske feilen du kan gjøre. I tillegg til at du er dum, så er samboeren din virkelig en drittsekk som har klart å få deg med på en sånn avtale. 

Anonymkode: f711a...379

Uff ja, jeg vet. Var ung da vi tok over småbruket, og jeg hadde ikke kunnskap om hva jeg skulle se etter. Ikke hatt foreldre som har rådet meg heller. Men det var dumt av meg. Har jobbet noen år med det nå, men samboeren min tar liksom ikke initiativ til noe. Jeg har fortalt mange ganger at jeg synes det er vondt, og føler at jeg ikke har noen ting. Voksen dame og føler jeg ikke eier noen ting.. vondt. Men jeg har fast jobb, godt betalt, så skal spare og spare. Men har så lyst til at han skal ta over hele gjelden selv, for nå er jeg lei,,,

Anonymkode: a9692...09a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Uff ja, jeg vet. Var ung da vi tok over småbruket, og jeg hadde ikke kunnskap om hva jeg skulle se etter. Ikke hatt foreldre som har rådet meg heller. Men det var dumt av meg. Har jobbet noen år med det nå, men samboeren min tar liksom ikke initiativ til noe. Jeg har fortalt mange ganger at jeg synes det er vondt, og føler at jeg ikke har noen ting. Voksen dame og føler jeg ikke eier noen ting.. vondt. Men jeg har fast jobb, godt betalt, så skal spare og spare. Men har så lyst til at han skal ta over hele gjelden selv, for nå er jeg lei,,,

Anonymkode: a9692...09a

Så klart han ikke tar initiativ til å fikse dette, han sitter jo med gullavtalen. Han har alle fordelene. Mens du har risiko og null fordeler med den avtalen. Hvis han en dag ikke får betalt på gjelden, så blir du tvunget til å betale for noe som er hans alene. Derfor mener jeg at han er en drittsekk som utnytter deg på denne måten og ikke bryr seg om at det gjøre vondt for deg. 

Nei uff, dette er en vanskelig situasjon. Det dere kan gjøre er jo enten å betale de 80 000 kr for å få navnet ditt på skjøtet. Denne summen burde jo dere dele likt, men jeg er tvilsom til at han vil betale noe for dette når han allerede har vist lite initiativ og han ikke tjener noe på det. I så fall må du betale hele summen selv. 

Dere kan også gifte dere, da blir det billig å føre navnet ditt på. 

Du kan overbevise han om å ta over hele lånet, men selv om du klarer å få han med på dette så vil nok ikke banken gå med på dette dersom han ikke klarer å håndtere lånet alene. 

Uansett, så hadde jeg personlig rett og slett gått fra han etter å ha fått gjort noe med dette. Man behandler ikke mennesker man er glad i på denne måten, ved å lure dem til avtaler som kan få enorme økonomiske konsekvenser for deg. 

Anonymkode: f711a...379

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Uff ja, jeg vet. Var ung da vi tok over småbruket, og jeg hadde ikke kunnskap om hva jeg skulle se etter. Ikke hatt foreldre som har rådet meg heller. Men det var dumt av meg. Har jobbet noen år med det nå, men samboeren min tar liksom ikke initiativ til noe. Jeg har fortalt mange ganger at jeg synes det er vondt, og føler at jeg ikke har noen ting. Voksen dame og føler jeg ikke eier noen ting.. vondt. Men jeg har fast jobb, godt betalt, så skal spare og spare. Men har så lyst til at han skal ta over hele gjelden selv, for nå er jeg lei,,,

Anonymkode: a9692...09a

 

Beklager om jeg er slem nå. 

Men det verste med denne historien er jo at du er sammen med en egoist av en mann. Som ikke er glad nok i deg til å ivareta ditt beste på noen som helst måte. 

Er det en ting jeg har vært helt sikker på gjennom hele mitt forhold er det at mannen setter min lykke foran sin egen, og aldri ville satt meg i en slik situasjon i utgangspunktet, da han virkelig er glad i meg. Alt fra at om han kommer hjem og det er pizzarester igjen fra i går så sparer han halvparten til meg, til at om han registrerte begge som eiere da vi kjøpte hytte selv om han fikset alt av papirer. 

 

Anonymkode: 78c02...201

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Beklager om jeg er slem nå. 

Men det verste med denne historien er jo at du er sammen med en egoist av en mann. Som ikke er glad nok i deg til å ivareta ditt beste på noen som helst måte. 

Er det en ting jeg har vært helt sikker på gjennom hele mitt forhold er det at mannen setter min lykke foran sin egen, og aldri ville satt meg i en slik situasjon i utgangspunktet, da han virkelig er glad i meg. Alt fra at om han kommer hjem og det er pizzarester igjen fra i går så sparer han halvparten til meg, til at om han registrerte begge som eiere da vi kjøpte hytte selv om han fikset alt av papirer. 

 

Anonymkode: 78c02...201

Jeg er helt enig, men problemet nå er jo at hun faktisk er bundet til han. Om hun går fra han nå så er hun likevel en medlåntaker uten noe eierskap eller verdi. Aldri i livet om hun kommer til å klare å komme seg ut av låneavtalen eller få navnet sitt på skjøtet dersom hun går fra han. I tillegg kommer hun aldri til å få et lån til å kjøpe egen bolig siden hun er bundet til samboerens lån. Hvis hun skulle ha gått fra han, burde hun skjule det og prøve å fikse problemet først. 

Jeg føler med deg TS, håper du klarer å finne ut av det. Hadde prøvd å ta kontakt med banken uten han for å høre om det er noen form for andre muligheter her. 

Anonymkode: f711a...379

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig, men problemet nå er jo at hun faktisk er bundet til han. Om hun går fra han nå så er hun likevel en medlåntaker uten noe eierskap eller verdi. Aldri i livet om hun kommer til å klare å komme seg ut av låneavtalen eller få navnet sitt på skjøtet dersom hun går fra han. I tillegg kommer hun aldri til å få et lån til å kjøpe egen bolig siden hun er bundet til samboerens lån. Hvis hun skulle ha gått fra han, burde hun skjule det og prøve å fikse problemet først. 

Jeg føler med deg TS, håper du klarer å finne ut av det. Hadde prøvd å ta kontakt med banken uten han for å høre om det er noen form for andre muligheter her. 

Anonymkode: f711a...379

 

Jeg er enig, jeg ville snudd enhver sten for å finne en løsning der jeg fikk med meg verdiene. 

Men - jeg hadde ikke orket å leve med en slik mann i måneder og år fremover kun for penger. Da ville jeg heller tatt tapet, og kommet meg videre. 

Det er jo en helt forferdelig situasjon. Jeg håper det finnes noen som har tips om hvordan man i det minste kan komme seg ut av lånet. 

Anonymkode: 78c02...201

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...