Gå til innhold

Dere som får igjen på skatten...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

og har samboer som er skyldig... Betaler dere ned det han/hun skyller?  Eller har dere pengene selv?

Hva ville dere evnt gjort om dere var i en slik situasjon?

Anonymkode: a9692...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det motsatt. Samboer får 27 000 og jeg skylder 466 kr. Betaler selv 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles økonomi = da kan du betale det den andre skylder

Delt økonomi = da er du en dust hvis du betaler det den andre skylder

Anonymkode: 05588...e79

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler selvfølgelig det man skylder selv! Med mindre dere har felles økonomi og deler alt da :) 

Anonymkode: 013c8...c92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Felles økonomi = da kan du betale det den andre skylder

Delt økonomi = da er du en dust hvis du betaler det den andre skylder

Anonymkode: 05588...e79

Tja.. Jeg er vel alt en dust.. står som medlåntaker men ikke som eier på huset🙈 

Anonymkode: a9692...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får igjen 20 og jeg får igjen 15. Uansett om den ene hadde skyldt penger så må den betale det selv. 

Anonymkode: e0f71...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja.. Jeg er vel alt en dust.. står som medlåntaker men ikke som eier på huset🙈 

Anonymkode: a9692...09a

Da er du dust og får ikke wn gang rentefradrag, så nei, da bwtaler samboer selv.

Anonymkode: ee322...c1d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er du dust og får ikke wn gang rentefradrag, så nei, da bwtaler samboer selv.

Anonymkode: ee322...c1d

Jeg vet. Jobber med saken. Greia er det at det koster 80 tusen å få skrevet navnet mitt på skjøte. Det har jeg ikke råd til. Og han har ikke råd til å ha hele lånet selv. Selv om jeg har bedt om at han skal ta det over. Bor på gård (hans slekt) så det blir liksom mest hans.

Anonymkode: a9692...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke felles økonomi, så jeg beholder pengene jeg får igjen. Om han blir skyldig betaler han det selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles økonomi og gift så selvfølgelig. Alle pengene går inn og ut av samme konto. 

Anonymkode: f6927...c1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har felles økonomi, vært gift i over 20 år, og skyldig skatt går av felles konto, og penger til gode går inn på felles konto. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felles økonomi og jeg står som hovedlånetager. Betaler ned hans først, før jeg setter resten på konto..  til de tider som er nå, kan man ikke bruke det på noe spesielt annet enn regninger :( 

Anonymkode: 75a35...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har samboer og vi har felles økonomi. Men så har vi også 3 barn sammen, så da er det vel mer naturlig å ha felles økonomi. Det har skjedd et par ganger at jeg får igjen litt på skatten og så får samboeren restskatt på omtrent like mye. Da går det opp i opp. Penger kommer inn og ut av samme pott, så det spiller ingen rolle om han eller jeg betaler.

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har felles økonomi, så her går alt i fellesen. Vi tenker ikke på hvem som betaler hva. Alt avhenger av om man har felles økonomi eller ei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det gjør jeg ikke. Han hadde heller ikke betalt mitt. 

Anonymkode: 57286...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke felles økonomi, men deler fellesutgiftene i to. Forsikring, mat, lån osv. 
Jeg fikk igjen 30 000,- og han fikk 2000 i restskatt. Jeg vippsa han 2000,- og han hadde gjort det samme om det var omvendt. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at dere som har felles lån sammen får fradrag for halve rentene hver da

Endret av globalagogo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke felles økonomi, men jeg har betalt restskatt for partner de gangene han har fått det. Pengene går i samme sluket uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ser nok at forholdet ryker i fremtiden, derfor er det lite sannsynlig de ønsker felles økonomi. Sjelden vare å gi alt i et forhold i dag. Derfor alle skilsmissene også.

Anonymkode: acad3...433

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...