Gå til innhold

Kinkig situasjon - kaste ut "hemmelig samboer" så søster kan flytte inn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster på 15 har ikke taklet det å være hjemme med mamma og stefar 24/7 så veldig bra og mamma har nå spurt meg om hun kan bo hos meg noen uker. Jeg er 20 og bor i egen leilighet en halvtime unna. Jeg vil selvfølgelig stille opp. Så har jeg vært litt dum i det siste. Har en god kompis eller friends with benefits som bor og studerer på en annen kant av landet, men det første vi gjorde etter koronatiltakene var at han kom hit og "flyttet inn" hos meg... Så nå har jeg jo en "samboer" som familien ikke vet hvem er en gang, og jeg kan liksom ikke introdusere han som kjæresten min. Kan heller ikke si at han bare er en venn, for hvis søster skal bo her er det jo åpenbart at han sover i senga med meg. Føler på den andre siden at det er for hardt å si til han at han må flytte ut. For det første var det jeg som "tryglet" han om å komme, for det andre er de andre alternativene hans både langt unna og har andre ulemper. Foreldrene bor i nord-Norge og er i risikogruppa, kollektivet er syv timer unna med tog og innebærer at han blir sittende alene på rommet sitt til dette er over. Dessuten tenker jeg jo at det ikke er så himla rart at 15-åringer som allerede er i opposisjon og kranglete blir det enda mer når alle er hjemme hele tiden. Er ikke verdens undergang, de er ikke voldelige med hverandre eller noe. Hva hadde dere gjort? 

Anonymkode: 97e41...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du svarer at du allerede har noen boende hos deg, og at det ikke plass til flere. Når de spør hvem det er, så svarer du at er en venn av deg og ikke har leilighet i byen. 

Anonymkode: e8c6c...f29

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Du svarer at du allerede har noen boende hos deg, og at det ikke plass til flere. Når de spør hvem det er, så svarer du at er en venn av deg og ikke har leilighet i byen. 

Anonymkode: e8c6c...f29

Kan ikke være så kort og avvisende til familien min.. 

Har sagt at jeg er opptatt med jobb og ringer når jeg er ferdig for dagen..

Anonymkode: 97e41...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 15-åring tåler vel å bo sammen med søsteren og ikke-kjæresten. Bare å si at det er en som bor hos deg, ikke kjæreste men heller ikke bare vanlig venn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det er en kompis og gi han sofaen og sov i senga med søstera di. Syns du bør stille opp for henne når hun ber om hjelp og støtte. Det kan påvirke hun mye værre enn du tror både det å bli boenes hjemme i krangling nå og det å bli avvist av søsteren sin... 

Anonymkode: 38c9e...497

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kollektivet er syv timer unna med tog og innebærer at han blir sittende alene på rommet sitt til dette er over.

Ser ikke problemet med det egentlig. Det er jo sånn alle andre single og eneboende lever for tiden. 

Anonymkode: 38c9e...497

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Si det er en kompis og gi han sofaen og sov i senga med søstera di. Syns du bør stille opp for henne når hun ber om hjelp og støtte. Det kan påvirke hun mye værre enn du tror både det å bli boenes hjemme i krangling nå og det å bli avvist av søsteren sin... 

Anonymkode: 38c9e...497

Blir rart å ha han boende her på sofaen, men ja, du har nok rett. Takk for tips. Kan jo hende søster ikke vil likevel når jeg informerer om at det bor en her

Anonymkode: 97e41...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Ser ikke problemet med det egentlig. Det er jo sånn alle andre single og eneboende lever for tiden. 

Anonymkode: 38c9e...497

Det synes jeg ikke er relevant. Sender ikke en jeg er glad i til en sånn tilværelse bare fordi andre eneboende lever sånn..

Anonymkode: 97e41...b3d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay? Burde ikke en 15 åring bo hos sine foreldre? Det er jo ikke kult at TS skal overta oppdragerrollen. 15 åringer trenger fortsatt å bli bygget opp av sine foreldre.

Anonymkode: 24ae0...8b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor vanskelig situasjon ber man ikke om at tenåringer flytter ut. Man tar tak i problemet, og det er mor og stefar som er de voksne. 

Min eks svigermor ba tenåringen flytte ut da de hadde en konflikt, og jeg ble plutselig tenårings"mamma" bare 20 år gammel, da han da måtte flytte til meg og broren. 

Nå har jeg selv barn på den alderen, og er helt hoderystende til at min eks svigermor kvittet seg med "problemet" på den måten. Mine barn hører hjemme hos meg, og er det utfordringer er det mitt hovedansvar å løse dem. De er tenåringer, jeg er voksen, og ikke pokker om de skal oppleve at jeg "kvitter meg med dem". 

Min eks svigermor var forøvrig en drittkjerring generelt, men dette tror jeg var det verste hjk gjorde. Man sender ikke bort sine tenåringer fordi det er konflikter, man er voksen og tar ansvar for å løse konflikter. Man kaster iallefall ikke barnet ut. 

Anonymkode: 0d98e...434

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Okay? Burde ikke en 15 åring bo hos sine foreldre? Det er jo ikke kult at TS skal overta oppdragerrollen. 15 åringer trenger fortsatt å bli bygget opp av sine foreldre.

Anonymkode: 24ae0...8b3

 

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Uansett hvor vanskelig situasjon ber man ikke om at tenåringer flytter ut. Man tar tak i problemet, og det er mor og stefar som er de voksne. 

Min eks svigermor ba tenåringen flytte ut da de hadde en konflikt, og jeg ble plutselig tenårings"mamma" bare 20 år gammel, da han da måtte flytte til meg og broren. 

Nå har jeg selv barn på den alderen, og er helt hoderystende til at min eks svigermor kvittet seg med "problemet" på den måten. Mine barn hører hjemme hos meg, og er det utfordringer er det mitt hovedansvar å løse dem. De er tenåringer, jeg er voksen, og ikke pokker om de skal oppleve at jeg "kvitter meg med dem". 

Min eks svigermor var forøvrig en drittkjerring generelt, men dette tror jeg var det verste hjk gjorde. Man sender ikke bort sine tenåringer fordi det er konflikter, man er voksen og tar ansvar for å løse konflikter. Man kaster iallefall ikke barnet ut. 

Anonymkode: 0d98e...434

Det er nok bare for noen uker, men dere har kanskje et poeng uansett..

Anonymkode: 97e41...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er nok bare for noen uker, men dere har kanskje et poeng uansett..

Anonymkode: 97e41...b3d

Det er jo det første du bør tenke på når du tar over ansvaret for en 15-åring, en 15-åring som tydeligvis ikke er av de mest omgjengelige for tiden. Hva vil det kreve av deg av oppdragerinnsats, hjemmeskole-oppfølging, rutiner osv, særlig nå som hun ikke kan gå ut og treffe venner ol, men er hjemme hele tiden? Hvorvidt du presenterer han som sover på sofaen din som venn eller kjæreste er igrunnen det minst viktige her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Daria said:

Det er jo det første du bør tenke på når du tar over ansvaret for en 15-åring, en 15-åring som tydeligvis ikke er av de mest omgjengelige for tiden. Hva vil det kreve av deg av oppdragerinnsats, hjemmeskole-oppfølging, rutiner osv, særlig nå som hun ikke kan gå ut og treffe venner ol, men er hjemme hele tiden? Hvorvidt du presenterer han som sover på sofaen din som venn eller kjæreste er igrunnen det minst viktige her.

Åja, nei sånn sett er det ikke noe problem.

Anonymkode: 97e41...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det synes jeg ikke er relevant. Sender ikke en jeg er glad i til en sånn tilværelse bare fordi andre eneboende lever sånn..

Anonymkode: 97e41...b3d

Høres ikke ut som en fuck friend han der men en du faktisk liker. På tide å være ærlig med seg selv og avklare med han hva dere er for noe så du ikke får hjerte ditt knust når han reiser hjem igjen og knuller på andre? 

Anonymkode: 38c9e...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ikke ut som en fuck friend han der men en du faktisk liker. På tide å være ærlig med seg selv og avklare med han hva dere er for noe så du ikke får hjerte ditt knust når han reiser hjem igjen og knuller på andre? 

Anonymkode: 38c9e...497

Hehe, han er den av oss som er mest interessert i å bli sammen, men ja, jeg liker han og tror vi er i ferd med å bli sammen

Anonymkode: 97e41...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...