Gå til innhold

Skal dumpe han nå men trenger innspill..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal dumpe en jeg har datet en stund, men ikke så lenge at det har blitt noe veldig seriøst. Jeg har oppdaget ting med personligheten hans som jeg misliker og jeg ser mer og mer at han ikke er så ordentlig som han var i starten. Han er også en taker og ikke en giver, dvs han tar veldig mye plass og gir lite plass tilbake og han er lat og egentlig bare rar på en irriterende måte! Holder det å bare skrive en melding eller må jeg ringe han å si at vi må avslutte datingen? 

Også lurer jeg på hva jeg bør si.. Skal jeg si de grunnene jeg syns eller bare si at dette ikke funker? Må jeg skrive kleine ting som at han er en fin fyr og finner seg sikkert noen en dag og sånn, eller bare punktum etter forklaringen? 

Anonymkode: 24705...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vær direkte.. Si at du har funnet en annen. Han blir uansett såra men sår hab hardr sånn at han skjønner det

Anonymkode: 93b18...f9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ekke deg det er meg? (Erik og Chris)

Anonymkode: 0e91d...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ingen følelser for deg, jeg vil ha deg som venn 

Anonymkode: 93b18...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær direkte.. Si at du har funnet en annen. Han blir uansett såra men sår hab hardr sånn at han skjønner det

Anonymkode: 93b18...f9e

Jeg har jo ikke funnet noen andre? Jeg vil bare ikke ha han.. 

Har ikke på følelsen at han blir direkte såret, han har nemlig vist seg å være en litt arrogant type og blir sikkert mere såret i egoet sitt enn i hjertet sitt 😂 Men han har mere følelser enn meg i denne relasjonen ja.. 

Anonymkode: 24705...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ekke deg det er meg? (Erik og Chris)

Anonymkode: 0e91d...081

Det er ikke meg, det er jo han! 😛

Anonymkode: 24705...a07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei jeg har ingen følelser for deg, jeg vil ha deg som venn 

Anonymkode: 93b18...f9e

Vil ikke ha han som venn heller egentlig... Å si det kan sikkert gi han håp til å prøve seg igjen en annen gang.. 

Det letteste er å skylde på corona og si at det passer ikke for meg nå, men det er heller ikke sant.

Anonymkode: 24705...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan tar jeg intitiav til samtalen? "Hei vi må snakke sammen?" eller skal jeg bare si det midt i en vanlig prat etter vi har snakket løst og fast om corona og hvordan dagen har vært som vanlig? 

Anonymkode: 24705...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min sa til meg «det funker ikke lenger mellom oss for vi er så ulike, så jeg synes at det er best vi ikke treffes lenger» Synes det var ganske grei måte å slå opp på da det var ganske direkte og ikke slemt. 

Aldri gå rundt grøten når du slår opp med noen ved å si at dere ennå kan vær venner når du ikke mener det.

Anonymkode: 968df...dbc

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ekke deg det er meg? (Erik og Chris)

Anonymkode: 0e91d...081

omvendt - det ekke meg, det er deg

 

Anonymkode: cd96e...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig og si det rett ut, alle har "krav" på ærlige tilbakemeldinger sånn at de evt. blir bedre...

"Så lenge man er ærlig og sier sannheter, har man ingenting å frykte" heter det, iallefall sover du bedre om natten😉

Endret av Bamseklemmer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si rett ut at du ikke vil fortsette, spør han hvorfor så si at du føler dere ikke matcher sammen og om han maser så sier du grunnen. Så takker du for den tiden dere hadde, og ønsker han lykke til videre. Så sletter du og blokkerer han og så er han ute av livet ditt, med mindre han er en stalker...

Anonymkode: 05a8b...a96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tar jeg intitiav til samtalen? "Hei vi må snakke sammen?" eller skal jeg bare si det midt i en vanlig prat etter vi har snakket løst og fast om corona og hvordan dagen har vært som vanlig? 

Anonymkode: 24705...a07

Du kjører rett på. Send melding og skriv dere må prate sammen. Så ringer du og sier det ut rett som det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, WonderWomaan skrev:

Du kjører rett på. Send melding og skriv dere må prate sammen. Så ringer du og sier det ut rett som det er. 

Føler meg ikke helt komfortabel med å si det som det er. "Jeg syns du har vist deg å være arrogant, usexy, dødsskjedelig, uoppmerksom, tar for mye plass og har begynt å irritere meg" 😛 Er vel bedre om jeg bare sier at vi ikke passer sammen? Det værste er at han prøver å være skikkelig snill men han har alle disse andre trekkene som har blitt mer synlig de siste gangene som ødelegger alt. 

Anonymkode: 24705...a07

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne fyren høres koko ut! Har du noen eksempler på denne rare oppførselen? 

Anonymkode: d1976...e38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler meg ikke helt komfortabel med å si det som det er. "Jeg syns du har vist deg å være arrogant, usexy, dødsskjedelig, uoppmerksom, tar for mye plass og har begynt å irritere meg" 😛 Er vel bedre om jeg bare sier at vi ikke passer sammen? Det værste er at han prøver å være skikkelig snill men han har alle disse andre trekkene som har blitt mer synlig de siste gangene som ødelegger alt. 

Anonymkode: 24705...a07

Haha, huff...jeg er hun som sier ting rett ut...men skjønner godt ikke alle vil det. Men bare si til han at du synes ikke dere passer sammen. Og ivertfall ikke si dere kan være venner for da blir du aldri kvitt han. 

Anonymkode: 05a8b...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skal dumpe en jeg har datet en stund, men ikke så lenge at det har blitt noe veldig seriøst. Jeg har oppdaget ting med personligheten hans som jeg misliker og jeg ser mer og mer at han ikke er så ordentlig som han var i starten. Han er også en taker og ikke en giver, dvs han tar veldig mye plass og gir lite plass tilbake og han er lat og egentlig bare rar på en irriterende måte! Holder det å bare skrive en melding eller må jeg ringe han å si at vi må avslutte datingen? 

Også lurer jeg på hva jeg bør si.. Skal jeg si de grunnene jeg syns eller bare si at dette ikke funker? Må jeg skrive kleine ting som at han er en fin fyr og finner seg sikkert noen en dag og sånn, eller bare punktum etter forklaringen? 

Anonymkode: 24705...a07

Kan du ikke prøve å snakke med han om det som plager deg ved han? Si det som det er rett ut, men på en ordentlig måte. Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Og enda man dater, så kan man fortsatt prøve litt, det er feil å behandle folk dårlig bare fordi man dater.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jo ikke funnet noen andre? Jeg vil bare ikke ha han.. 

Har ikke på følelsen at han blir direkte såret, han har nemlig vist seg å være en litt arrogant type og blir sikkert mere såret i egoet sitt enn i hjertet sitt 😂 Men han har mere følelser enn meg i denne relasjonen ja.. 

Anonymkode: 24705...a07

Nei da så, hvis du virkelig ikke vil ha han, så får du si at du ikke vil ha han eller har de rette følelsene. Hvorfor er det så vanskelig å si det? Det er vondere å bli holdt for løgn. 
 

denne må du forklare nærmere. Han vil ikke bli såret, men har følelser for deg? Men egoet hans vil bli såret? Du høres ikke ut som en veldig bra og oppegående person selv vel og merke. Man vinner mer på ting her i livet ved å ha gode holdninger mot andre, enn å oppføre seg dårlig og tenke devaluerende om andre. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke ha han som venn heller egentlig... Å si det kan sikkert gi han håp til å prøve seg igjen en annen gang.. 

Det letteste er å skylde på corona og si at det passer ikke for meg nå, men det er heller ikke sant.

Anonymkode: 24705...a07

Nei og nei. Ikke skyld på corona. Si bare at du ikke har de rette følelsene, ikke føler dere har noe felles eller passer sammen. Det blir aldri dere og du ønsker ikke mere kontakt. Er han en grei type, så tar han det bra. Er han en drittsekk, så vil du høre at du er fæl, frekk og luremus. Men det skal du ikke bry deg noe om. 

Anonymkode: 16b79...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke meg, det er jo han! 😛

Anonymkode: 24705...a07

Nja. Man er to i en relasjon. Kan også være at det er du som får frem de dårlige sidene hans også. Kanskje han irriterer seg over deg også? Og dater en annen dame på si og venter på at hun skal velge han? Du har sikkert ikke gått ubemerket gjennom folks liv du heller uten å bli mislikt eller irritere andre. Hadde selv en eks som snakket mye stygt om andre og spesielt eksene sine. Han behandlet meg forøvrig svært dårlig også, og mente alt var min skyld og at det er meg det er feil på. Men det var faktisk han som var problemet, evnet ikke empati, sosiale ferdigheter eller samhandling med andre mennesker. Et stakkars menneske med primitive mekanismer og mange usjarmerende sider som kom fram ved etablering av forholdet. Er en grunn til at han har dårlig rykte, folk sier nei til å bli venn med han, at eksene hans hater han, at han får folk på døra, at hans egen mor ikke vil ha han og at han fortsatt er singel. Da menn kan få seg dame med en gang de vil etablere seg stortsett i slutten av tyveårene. Men ikke omvendt.

Anonymkode: 16b79...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne fyren høres koko ut! Har du noen eksempler på denne rare oppførselen? 

Anonymkode: d1976...e38

Han er ikke koko altså! Ikke så langt fra normal men med nykker som blir helt feil for meg. Han prøver å være snill, men så kommer arrogante holdninger og oppførsel til syne iblandt, ufin mot andre snakket stygt til en mann som gikk forbi oss på fortauet fordi han kom nærmere enn 1 meter (ok å si fra men vær høflig og ikke angrip folk som om de går nærme med vilje for å være dust), og han kan snakke kjempelenge om ubetydelige ting som ikke er interessant lenger enn et minutt, et eksempel er når vi var ute å kjørte i går og jeg kommenterte bensinprisen og forventet bare et mhm tilbake.. Så skal han legge ut i ti minutter om hvordan corona påvirker bensinprisen og hvilken oljeplattform som heter hva og når jeg prøver å spore samtalen over på noe annet så blir han klysete og bare "Nei vent'a, nå må du ikke avbryte for dette kan jeeeg,  jeg har ikke kommet til poenget med fatene fra XY382 som omformes av generator X via åtte sylindere og sendes til Sudan også hit igjen" (eller hva han bablet om 😂), sånn er han med alle mulig ting hvertfall to ganger i timen og dét gidder jeg bare ikke i lengden. Han har en usexy oppførsel som jeg tenkte ville bedre seg etterhvert når vi ble seksuelt trygge på hverandre men jeg syns han bare blir mer og mer uattraktiv og utennende.. Jeg kan sammenligne irritasjonsnivået med den nerden på ungdomsskolen som alltid skal minne læreren på å sjekke leksene i klassen så man bare *åh gidd*.. Snill og grei, men med disse nykkene sammenlagt ikke noe for meg! 

Begynner å forstå hvorfor han ikke har hatt ordentlig dame før, trodde det var pga han prioriterte studier og karriere men han er for rar, eller hvertfall helt anderledes enn andre menn jeg har datet. 

Anonymkode: 24705...a07

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke prøve å snakke med han om det som plager deg ved han? Si det som det er rett ut, men på en ordentlig måte. Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Og enda man dater, så kan man fortsatt prøve litt, det er feil å behandle folk dårlig bare fordi man dater.

denne må du forklare nærmere. Han vil ikke bli såret, men har følelser for deg? Men egoet hans vil bli såret? Du høres ikke ut som en veldig bra og oppegående person selv vel og merke. Man vinner mer på ting her i livet ved å ha gode holdninger mot andre, enn å oppføre seg dårlig og tenke devaluerende om andre. 

 

Anonymkode: 16b79...df8

Syns ikke jeg kan si det som plager meg når det gjelder hele han.. Hadde det vært en ting så hadde jeg sagt fra og jeg har også sagt fra noen ganger men han tar det ikke. Jeg behandler han ikke dårlig, er veldig snill, åpen, tolmodig og prøver å være kjærlig med han men nå vil jeg ikke være kjærlig mere fordi jeg skjønner at jeg ikke kan holde han ut når han er som han er.. Han sier han har falt for meg og at jeg er en kjempegod jente, og jeg har bare fått gode ord fra ekser også så tror ikke problemet er at noe er galt med meg som fører til at han er sånn. Litt rart at du kan konkludere med at jeg ikke er oppegående og er et dårlig menneske fordi jeg spør om råd til hvordan jeg kan gå frem for å dumpe og avslutte datingen? Jeg var veldig positiv og la mye godvilje til selvom jeg merket de negative nykkene hans fra starten, tenkte at det ikke betydde så mye og at det ville bli bedre men jeg ser det mer tydelig for jo lenger vi har datet. Det jeg mente med at egoet hans blir mere såret enn hjertet er fordi ut fra arrogansen hans og holdningene han har vist at han har til andre mennesker så har han et stort ego.

Anonymkode: 24705...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...