Gå til innhold

Hva betalte du for brudekjolen din? Og hvorfor valgte du akk den summen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

33.000 totalt med slør, øredobber, underkjole og skredder. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å bruke så mye, men kjolen var helt perfekt og ingenting av det jeg hadde prøvd kunne måle seg. 

Anonymkode: 22850...6e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Giftet meg ikke i kirken, så jeg hadde en enkel hvit kjole til under 500 kr.

Anonymkode: cbcbe...4a6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 inkl frakt fra ebay. Lavbudsjett og den var fin nok. Sydd etter mine mål 

Anonymkode: 61cdd...1da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg ikke i kirken. Jeg brukte en blå blondekjole jeg hadde fra før som kostet 6000. Har brukt den flere ganger etterpå også. 
brukte litt penger på sko og tilbehør som var nytt da jeg giftet meg. Dette er ting jeg kan bruke igjen. Kjøper alltid ting som jeg ser for meg at jeg kan bruke flere ganger. 

Anonymkode: a052a...63b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte ca 10.000 inkl skredder. Kjøpte en ikke typisk brudekjole som nå er sydd om til en lekker sommerkjole. Var viktig for oss at pengene ikke bare "forsvant" på denne ene dagen. 

Anonymkode: 6ef69...cae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolen kostet 14000 og slør 2000kr + tilpassing hos skredder kommer i tillegg når det nermer seg. 

Anonymkode: f60c3...3a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leide min kjole i 2007 før 7500,- inkludert underskjørt og tilpasning. Kjøpte sko utenom, men fra samme salong .

Anonymkode: b007c...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. Og plutselig hadde jeg falt for og kjøpt en ny kjole 🙈 så der gikk budsjettet opp gitt 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kjole til 18.000 + slør og underskjørt. Hadde gjort det igjen. Stor forskjell på kvalitetskjoler og kinakjoler.

Anonymkode: 40257...021

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg giftet meg kostet kjolen 1000 kr. Nå har jeg bedre råd og har et budsjett på 10 000 kr. Har funnet kjole som koster mellom 6-7000 kr + toll/mva. Blir den prisen fordi det er det jeg er villig til å gi. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudekjolen min kostet 7000. Med slør og sko ble det 10 000. 

Anonymkode: acf45...16b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. 400kr fordi det var det jeg hadde råd til. 

Anonymkode: 5469f...d17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 2000 kr totalt med toll og moms. Kjøpte på ebay, for 18 år siden. Er en original kjole, likte den veldig godt, og til den prisen tenkte jeg at jeg fint kunne bestille, og se om den var fin. Og den satt som støpt på meg, var en utrolig fin kjole jeg fikk mye skryt for.

Anonymkode: 45cc3...c11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3000,- kjøpte brukt på Finn 😋

Anonymkode: abaa4...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min brudekjole kostet meg 25 000. I 2007. Designet og shippet rett fra Ian Stuart i London (han som har et sånn TV-program som jeg aldri har sett). Men brydde meg døyten om hvem som sto bak kjolen, eller hva den kostet. Falt pladask for akkurat den, og da ble det den. Fikk den shippet til en brudekjole butikk hvor jeg kjente eieren, og den satt helt perfekt. Trengte ikke tilpasning i det hele tatt. Så jeg var happy 😊

Anonymkode: 9deb4...afc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostet 499. Hadde råd til å betale mye mer. Men det ønsket jeg ikke. Denne kjolen kan jeg i tillegg bruk til fest også. Følte meg smashing på dagen. Satte opp håret selv og la sminken selv også 😀

 Men uansett så bør man gå etter egen lommebok og ikke hva venninna eller søstra gjorde før deg. Føler alle skal overgå hverandre. 

Anonymkode: 8b0bf...6cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

På 19.4.2020 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Kostet 499. Hadde råd til å betale mye mer. Men det ønsket jeg ikke. Denne kjolen kan jeg i tillegg bruk til fest også. Følte meg smashing på dagen. Satte opp håret selv og la sminken selv også 😀

 Men uansett så bør man gå etter egen lommebok og ikke hva venninna eller søstra gjorde før deg. Føler alle skal overgå hverandre. 

Anonymkode: 8b0bf...6cd

Enig

Anonymkode: d0be8...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt for en som kostet 24.000, men jeg var ikke villig til å bruke så mye på en kjole som skulle brukes en dag.

Endte med å bruke 7.000 på en fin kjole. For meg er det også mye penger, men innafor når jeg skulle gifte meg. 

Følte meg som en prinsesse, dagen ble fantastisk og kjolen fikk kjørt seg i løpet av kvelden 😅 Renset og solgt brukt for 3.000👍

Anonymkode: 95fac...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte ingenting. Fikk den av en dame, kjolen var en vintage skatt av en 50-tallskjole. Hun ville gi den til noen som kom til å bruke den. Det var en cocktail-kjole, sånn at den begrenser seg ikke bare til en bryllupsdag. Hadde et budsjett på rundt 3000 kr, for ønsket vintage. Så heller ingen grunn til å gifte meg i hvit kjole.

Så verken da eller nå en god grunn til å sløse bort tusenvis av kroner  på en kjole man bruker 1 (!) Dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

600 kr. En kjempefin hvit 50talls kjole som passet perfekt til vår lille seremoni. 

Anonymkode: 13b01...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...