Gå til innhold

Hva kan få termometeret til å vise feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har i mange år brukt Braun Øretermometer og vært kjempefornøyd med dette (det er samme de bruker på sykehuset) men i 14ish dager nå har den vist temperatur på 38-38,1 hos meg og når jeg har kontrollert rektalt har det vist 37,5 på det meste... (måleren er nøyaktig vanligvis, har kontrollert med rektalmåler tidligere og fått akkurat samme resultat).
Trodde kanskje det var noe feil så fikk mannen til å måle: 36,9-37. Jeg føler meg litt bomull i hodet og må sove en hvil på dagen og har vært litt øm i kroppen, men ikke på en sånn måte at jeg føler meg febersyk. Bortsett fra en dag jeg følte meg skikkelig dårlig, men da var temperaturen 36-36,5, noe jeg aldri har hatt før.

har ikke vondt i ørene, så det er nok ikke ørebetennelse som gjør dette... kan det være noe annet?

Anonymkode: a8d7a...8cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du tenker på årsaker til at termometeret kan måle feil, så kan det være flere.
- Batteri. Er batteriet nytt? Lenge siden det ble byttet?
- Skitten sensor. Er det ørevoks på sensoren? Kommet borti sensoren med fingeren?
- Engangs-beskyttelsen. Ble den byttet etter forrige bruk? Sitter den riktig? Er det riktig hette til termometeret?
- Oppbevaring. Blitt oppbevart feil?
- Plassering i øret. Holder du den feil?
- Øret. Har du ørevoks i øret?
- Selve termometeret. Sitter batteri-dekselet riktig? Skader på termometeret? Har det rett og slett nådd pensjonsalder?

Anonymkode: 7d8ba...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...