Gå til innhold

Det menneskesinnet ikke forstår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selv mener jeg at menneskehetens STORE utfordring, er at den ikke eksisterer. Menneskeheten er en abstraksjon og kun den enkelteeksisterer. Den enkelte er bærer av alt ansvar. Å erkjenne seg selv er den største utfordring. Hva er jeg og hvor er jeg? er da spørsmål som dukker opp. Hva er grunnlaget ? Eksisterer mer enn ett vesen? Eksisterer det andre vesener enn meg? De aller fleste vil svare ja på dette spørsmålet, og mene at det eksisterer andre vesener enn seg selv. Bare de færreste stiller dette spørsmålet.  

Tro er grunnleggende. Grunnleggende er også dette som tror, og dette er et vesen. Et vesen er i bevisstheten, og bevisstheten er derfor viktig å få innsikt i for å erkjenne seg selv. 

Noen vil da si at bevisstheten er i universet, og at dette må utforskes først. 

Materien er det blitt funnet en orden ved. De grunnleggende reglene er kartlagt. Nå er det bevisstheten sin tur.  Mulig materien og bevisstheten er med nøyaktig samme struktur ?

Lærer og elev er et grunnleggende forhold og natten og dagen er bilde på deres veksling. 

At menneskeheten ikke eksisterer, er årsaken til mange politiske utfordringer. Menneskeheten er et begrep skapt av fornuften, så fornuften er en del av problemet. 

Dette mener jeg kan løses hvis myndighetene setter av 27 milliarder kroner til å opprette et senter på Dikemark som skal studere bevisstheten i lys av menneskene sin modell av bevisstheten. Nå har nemlig menneskene en modell av bevisstheten som inntil nylig har eksistert kun i fysikken, kjemien og mulighetene. 

Dette senteret på Dikemark skulle samarbeide med verdens største partikkel-akselerator ved forskningssenteret i Cern i Sveits/Frankrike. Som følge av dette vil menneskets instinkter kunne flyttes ut i fornuften, eller fornuften kunne flyttes inn i instinktene, og skape en guddommelig innsikt i jorden, på solsystemet i universet.  

 

Meninger er det mange av. Alt er basert på tro. Klokest er det å avstå fra å mene noe sier noen av de vise. Kanskje dette er sant, men for å ikke mene noe om noe, så må en ha sterk mening. 

 

Anonymkode: d63e0...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...