Gå til innhold

Blande hyaluronic serum i hudkremen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan jeg gjøre det, eller mister hyaluronicen sin effekt da?

Anonymkode: 83ba4...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hyaluronserum drar fuktighet til huden fra omgivelsene, og kan dermed potensielt ende opp med å dra fukt fra huden dersom omgivelsene har veldig tørr luft. Derfor foretrekker mange å legge serum på lett fuktet hud, la det trekke inn og så "forsegle" med fuktighetskrem. Men det skader ikke å gjøre et forsøk, så finner du jo ut om det funker for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du blande det inn i fuktighetskremen? :) jeg er enig med Roci, du vil nok få best effekt av serumet hvis du legger det på ren og fuktet hud, før fuktighetskremen. Da gjør den jobben sin best. På den andre siden så finnes det jo flere fuktighetskremer med tilsatt hyaluronsyre? Jeg tror kanskje ikke det er så mye i forhold til f.eks andelen glyserin, ellers ville man bare fått tørr hud på sikt. (Hyaluronsyre har blitt så trendy at produsenter pakker det inn i alt de har, uansett hvor lite, bare for å selge mer).

Endret av Hjertefisk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hjertefisk skrev:

Hvorfor vil du blande det inn i fuktighetskremen? :) jeg er enig med Roci, du vil nok få best effekt av serumet hvis du legger det på ren og fuktet hud, før fuktighetskremen. Da gjør den jobben sin best. På den andre siden så finnes det jo flere fuktighetskremer med tilsatt hyaluronsyre? Jeg tror kanskje ikke det er så mye i forhold til f.eks andelen glyserin, ellers ville man bare fått tørr hud på sikt. (Hyaluronsyre har blitt så trendy at produsenter pakker det inn i alt de har, uansett hvor lite, bare for å selge mer).

Jeg føler ikke at jeg har fått noe effekt av det ved å fukte huden og legge de på. Mulig det har fuktet sånn i dybden at det ikke er noe jeg merker?

Også vet jeg jo det finnes i kremer og tenkte kanskje den tok med seg fuktighet fra kremen og ned i huden. 

Anonymkode: 83ba4...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg føler ikke at jeg har fått noe effekt av det ved å fukte huden og legge de på. Mulig det har fuktet sånn i dybden at det ikke er noe jeg merker?

Også vet jeg jo det finnes i kremer og tenkte kanskje den tok med seg fuktighet fra kremen og ned i huden. 

Anonymkode: 83ba4...980

Bruker The Ordinery sin. 

Anonymkode: 83ba4...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å lure på om denne syren bare er en hoax.  Merker aldri noe forskjell når jeg bruker produkter med h-syre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Apocalypte skrev:

Begynner å lure på om denne syren bare er en hoax.  Merker aldri noe forskjell når jeg bruker produkter med h-syre.  

Hvilket merke har du prøvd?

Tror jeg skal holde meg til retinol og c-vitamin🤔

Anonymkode: 83ba4...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket merke har du prøvd?

Tror jeg skal holde meg til retinol og c-vitamin🤔

Anonymkode: 83ba4...980

The ordinary og en og annen dagkrem med det i.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler ikke at jeg har fått noe effekt av det ved å fukte huden og legge de på. Mulig det har fuktet sånn i dybden at det ikke er noe jeg merker?

Også vet jeg jo det finnes i kremer og tenkte kanskje den tok med seg fuktighet fra kremen og ned i huden. 

Anonymkode: 83ba4...980

Har du tørr hud eller dehydrert hud? Hvilken fuktighetskrem bruker du og bruker du andre produkter i tillegg?
Hyaluronsyre er en smule oppskrytt, jeg er enig i det. Det vil heller ikke fungere like godt på alle, for ikke alle har den samme huden. Man må også være forsiktig med å bruke hyaluronsyre hvis man oppholder seg i tørt klima/har tørt innemiljø.

Bruker du andre produkter som virker uttørkende? Som f.eks skum rens, retinol, aha eller bha?
Har du kanskje en veldig tørr hudtype, som trenger en annen fuktighetskrem enn den du har nå? kanskje du kan bytte ut hyaluronserumet med en olje i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt tørr eller dehydrert hud, synes det er umulig å finne ut hvem av dem. 

Bruker cerave lotion til ansikt, tenker jeg bør prøve cerave cream isteden. 

Bruker kremrens og melkerens. 

Anonymkode: 83ba4...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt tørr eller dehydrert hud, synes det er umulig å finne ut hvem av dem. 

Bruker cerave lotion til ansikt, tenker jeg bør prøve cerave cream isteden. 

Bruker kremrens og melkerens. 

Anonymkode: 83ba4...980

Har det forøvrig ikke tørt og varmt hjemme. Og tar på etter vandamp fra dusj og har fuktet huden.

Anonymkode: 83ba4...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt tørr eller dehydrert hud, synes det er umulig å finne ut hvem av dem. 

Bruker cerave lotion til ansikt, tenker jeg bør prøve cerave cream isteden. 

Bruker kremrens og melkerens. 

Anonymkode: 83ba4...980

Det høres ut som om du har noenlunde samme hudtype som meg. Som er umulig å forstå seg på til tider! Du kan jo prøve aha. F.eks en krem du kan ha over natten med 10% +/- glykolsyre. Fjerner døde hudceller, renser porene og gjør slik at serumer trenger bedre inn. Aha gir også fukt hvis du bruker det riktig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hjertefisk skrev:

Det høres ut som om du har noenlunde samme hudtype som meg. Som er umulig å forstå seg på til tider! Du kan jo prøve aha. F.eks en krem du kan ha over natten med 10% +/- glykolsyre. Fjerner døde hudceller, renser porene og gjør slik at serumer trenger bedre inn. Aha gir også fukt hvis du bruker det riktig. :)

Takk for tips, bruker faktisk dette allerede og det hjelp veldig! Men fortsatt ikke helt bra. Tenkte å prøver med noen litt mer aktivt ingredienser fremover. ☺

Anonymkode: 83ba4...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips, bruker faktisk dette allerede og det hjelp veldig! Men fortsatt ikke helt bra. Tenkte å prøver med noen litt mer aktivt ingredienser fremover. ☺

Anonymkode: 83ba4...980

Ja, man må bare eksprimentere seg fram. Hud er så individuelt. Bare ha bakerst i hodet at "less is more". For mange aktive ingredienser kan irritere og gjøre huden dehydrert. Særlig syrer, c-vitamin og retinol bør man være forsiktige med å kombinere eller bruke for mye av. :)

Anonymkode: f09ec...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har litt tørr eller dehydrert hud, synes det er umulig å finne ut hvem av dem. 

Bruker cerave lotion til ansikt, tenker jeg bør prøve cerave cream isteden. 

Bruker kremrens og melkerens. 

Anonymkode: 83ba4...980

Tørr hud mangler fett/lipider, mens dehydrert hud først og fremst mangler vann/fuktighet. Tørr hud er en hudtype, mens dehydrert hud er en hudtilstand, dvs. at du f.eks. kan ha fet/uren og samtidig dehydrert hud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roci skrev:

Tørr hud mangler fett/lipider, mens dehydrert hud først og fremst mangler vann/fuktighet. Tørr hud er en hudtype, mens dehydrert hud er en hudtilstand, dvs. at du f.eks. kan ha fet/uren og samtidig dehydrert hud. 

Ja, men jeg vet fortsatt ikke hvem av dem jeg har😕

Anonymkode: 83ba4...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men jeg vet fortsatt ikke hvem av dem jeg har😕

Anonymkode: 83ba4...980

Skjønner, det kan jo hende du har begge deler. Du kan prøve en fetere krem eller en ansiktsolje som siste steg i hudpleien om natten. Oljer er i seg selv ikke fuktighetsgivende, men de bidrar til å mykgjøre og bevare fuktigheten i huden. Er huden din litt ru å ta på, flasser og/eller er rød/irritert? Eller kjenner du deg "stram i maska" og har litt matt/glansløs hud med fine linjer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Roci skrev:

Skjønner, det kan jo hende du har begge deler. Du kan prøve en fetere krem eller en ansiktsolje som siste steg i hudpleien om natten. Oljer er i seg selv ikke fuktighetsgivende, men de bidrar til å mykgjøre og bevare fuktigheten i huden. Er huden din litt ru å ta på, flasser og/eller er rød/irritert? Eller kjenner du deg "stram i maska" og har litt matt/glansløs hud med fine linjer? 

Egentlig alt dette, det synes ikke av andre, men jeg merker det. Men har ikke sensitiv hud, har også litt urenheter.

Anonymkode: 83ba4...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Egentlig alt dette, det synes ikke av andre, men jeg merker det. Men har ikke sensitiv hud, har også litt urenheter.

Anonymkode: 83ba4...980

Og kviser som dukker opp nå og da, men aldri blank hud.

Anonymkode: 83ba4...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig alt dette, det synes ikke av andre, men jeg merker det. Men har ikke sensitiv hud, har også litt urenheter.

Anonymkode: 83ba4...980

 

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og kviser som dukker opp nå og da, men aldri blank hud.

Anonymkode: 83ba4...980

Da synes jeg at det høres ut som om du har normal til tørr hud, som er dehydrert. Også normal hud kan ha litt urenheter i blant, og når huden er dehydrert, kan den av og til reagere med å produsere ekstra talg/fett, som kan gi urenheter. Men dette blir jo bare antakelser basert på dine opplysninger. For en skikkelig hudanalyse bør du nok gå til en hudpleier, evt. ta en hudanalyse på nett. SkinCity.no har en ganske grundig en :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...