Gå til innhold

Noe du i ettertid oversåg når du innledet forholdet til din partner ?


Gjest Anonym Bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym Bruker

Mange samboerpar / ekteskap ender m/ samlivsbrudd, men mange holder også saman i mange år til tross for at de opplever både medgang og motgang.    

Sitter di noen ganger igjenn med ein følelse av at det var noe du overså, hos hverandre som har hatt stor betydning for samlivet, og kanskje ført til samlivsbrudd. ?

Endret av Anonym Bruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lett å være etterpåklok. 

Anonymkode: c16db...de4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, alt som irriterte meg ved han. Fordi jeg tenkte at det må jeg da klare å leve med?!

but, nooooo....

Anonymkode: 6a4d2...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan overse mye i forelskelsens rus. Forelskelse er en tilstand med mange like funksjoner i hjernen som psykose, så man blir virkelighetsfjern og det er sant som ordtaket går at Forelskelse gjør blind. 

Viktig å ikke bli for blind, og høre på venner og andres innspill når noe ikke er rett som de ser men som du kanskje ikke registrerer eller tar like alvorlig selv, selvom du burde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde like grunnverdier og jeg undersøkte ikke nok hvordan vi matchet på alle måter. Jeg tok feks for gitt at dersom man eier en bolig så holder man den vedlike og gjør det litt fint, feks male eller plante blomster. Dette synes han er unødvendig å bruke penger på. Det kan virke som noe lite og uvesentlig men etter 15 år er jeg grundig lei av å måtte lirke og lokke for at vi skal gjøre noe. Vi har fellesøkonomi og to gode inntekter så det er ikke penger som er problemet. Men han liker ikke forandring og plages ikke av løse gulvfliser, hakk og skrapemerker på vegger. Og nei- jeg legger ikke lista veldig høyt.... 

Anonymkode: d0dcc...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker rolige menn og det gjør ikke noe om han ikke er en skravler, men eksen min var helt ekstrem på det området. Måtte ofte dra ting ut av han, men i begynnelsen tenkte jeg at det var noe jeg kunne leve med.

I tillegg så ville han nesten aldri gjøre noe sammen og var mye i sin egen boble, men det la jeg ikke merke til i begynnelsen.

Han hadde også en vegring mot å gjøre endringer eller utfordre deg selv, og det synes jeg også er negativt. Det er i hvert fall noe jeg synes er viktig.

Jeg ser i ettertid at jeg ble for lenge og at jeg skulle gjort det slutt tidligere. Føler meg litt slem som skriver dette, men det var grunnene til at forholdet ikke fungerte for meg.

Anonymkode: b4b16...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bror ga meg tipset om å gange de irriterende tingene man ser i datingfasen med 10, og vurdere om man kan leve med det. For i følge han er det resultatet etter et langt forhold. 

Min mann jobbet mye, avlyste dater på grunn av jobben og identifiserte seg selv alt for mye med jobben. Jeg ignorerte det, håpet at det ville endre seg når firmaet var oppe og gikk, når vi hadde nok lenger, når vi fikk barn.

Mitt livs største tabbe. 

Dét, og det at jeg overså hans dårlige forhold til sin mor. 

Anonymkode: 0e6b8...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han var veldig firkantet, det var jeg ikke klar over for vi hadde vært sammen noen måneder. Og at han mangler ambisjoner, han er smart som bare det, men ingen initiativ eller ambisjoner.. Vi er fortsatt sammen da han er en veldig fin fyr ellers, men det plager meg litt.. 

Anonymkode: 8f25d...73e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut av 3 ganske store løgner (som hang sammen) de første månedene. Unnskyldte han med at han ikke hadde hatt noen å stole på tidligere. Samtidig tok jeg meg en tenkeperiode uten han, da dukket han opp som den romantikeren og sjarmerte meg i senk. Så jeg dro jo tilbake til han, men med krav om å få vite alt. Kunne ønske jeg forsto at oppførselen hans ikke var midlertidig pga en depresjon, men den han var. Det ble et veldig tøft forhold med en lystløgner og svindler. 

Anonymkode: e7909...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kan tenke meg er at jeg burde skjønt at han kom til å bli en tro kopi av faren sin med årene. Han var så snill og god. Omsorgsfull og stolt av å ha meg som kjæreste og kone. Så fikk vi barn og han ble en hustyrann som faren hans alltid har vært. Det endret han totalt. 

Anonymkode: 7b8af...a4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboeren min er alkoholiker. Kjærlighet gjør blind.... men nå orker jeg ikke mer snart...

Anonymkode: 02867...d4c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg kan tenke meg er at jeg burde skjønt at han kom til å bli en tro kopi av faren sin med årene. Han var så snill og god. Omsorgsfull og stolt av å ha meg som kjæreste og kone. Så fikk vi barn og han ble en hustyrann som faren hans alltid har vært. Det endret han totalt. 

Anonymkode: 7b8af...a4f

Han ble det han selv kjente til?

Anonymkode: e7909...f64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen, fra mest til minst avgjørende:

- Overså problematiske sider ved hans tradisjonelle og konservative verdisyn når det kom til kjønnsroller. I starten hadde vi morsomme diskusjoner om det, fem år senere endte det med at han klikka på meg da jeg takket ja til jobb med mye høyere lønn enn han hadde.

- Overså mindreverdighetskomplekset hans. La tidlig merke til det og skjønte at det preget han på mange måter, men sett i ettertid kan ethvert problem vi hadde (handlet mye om sinne fra hans side) kunne spores tilbake til det.

- Overså fotballinteressen hans. Da han for fjerde året på rad brukte masse penger på tur til Manchester og ikke hadde råd til annet enn hytteferie med meg, så ble det også et problem.

- Overså at ekstremt stor penis gir svært lite variert sex. Taler vel for seg selv, men gud så deilig å treffe en "normalt utstyrt" mann og kunne nyte hele spekteret av sex igjen..

Anonymkode: 2366a...af5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ble det han selv kjente til?

Anonymkode: e7909...f64

Dessverre ja. Alt det han sa om sin barndom. Om hvordan han ikke ville behandle ungene og meg, begynte han med. Sakte men sikkert snek det seg inn. 

Anonymkode: 7b8af...a4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, aggresjonsproblemen hans. Jeg overså dem vel ikke akkurat heller, men tok heller ikke tak i dem tidlig- slik jeg skulle gjort. Måtte ta det etter maaaange år, da var det mye verre. Var så forelska og glad i ham at jeg klarte å ignorere det, lenge

Anonymkode: d9489...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han er alkoholiker. At han ikke har noen ambisjoner. At han MÅ ha sex hver eneste dag, ellers blir han barnslig sur og mutt.

Han har mange gode sider også, men etter snart 10 år sammen går jeg... 

 

Anonymkode: 4d4c5...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

At han er alkoholiker. At han ikke har noen ambisjoner. At han MÅ ha sex hver eneste dag, ellers blir han barnslig sur og mutt.

Han har mange gode sider også, men etter snart 10 år sammen går jeg... 

 

Anonymkode: 4d4c5...ce8

Jises, tar dere hva som helst her inne eller? Virker nesten sånn. Jeg har ikke vært i nærheten av sånne menn. Hvor finner dere de liksom 😂 alt det du nevner der er no go for meg fra første stund. Ingen oppegående kvinne med standarder er sammen med en alkis i ti år som krever og ser på sex som en plikt og ikke kjærlighet og noe spesielt mellom dere 🙄 må være fælt å bli sett på som et objekt og ikke en kvinne man elsker.

Anonymkode: 9fd6c...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jises, tar dere hva som helst her inne eller? Virker nesten sånn. Jeg har ikke vært i nærheten av sånne menn. Hvor finner dere de liksom 😂 alt det du nevner der er no go for meg fra første stund. Ingen oppegående kvinne med standarder er sammen med en alkis i ti år som krever og ser på sex som en plikt og ikke kjærlighet og noe spesielt mellom dere 🙄 må være fælt å bli sett på som et objekt og ikke en kvinne man elsker.

Anonymkode: 9fd6c...dd6

Du har sikkert vært sammen med litt av hvert du óg 😅 

Anonymkode: c16db...de4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generell angst som varierer i styrke, tilbakevendende depresjon, spillegalskap, sexavhengighet bla.

Vanskelig å oppfatte når man ikke kjenner til slikt fra før av.

Anonymkode: 985f5...265

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke direkte oversett, men han smurte vel litt på da vi diskuterte verdigrunnlag når det kom til barneoppdragelse. Vi har barn på hver vår kant og det var viktig for meg at vi hadde samkjørte syn på barneoppdragelse. Han la fram det som om hans barn var veloppdragne og at han satte grenser og at det var regler i huset.
 

Nå- 5 år senere er det veldig klart at her i huset har det vært fri oppdragelse. Hverken far eller barnas mor har tatt så veldig mye tak i akkurat dette. Null grenser og fri flyt av det meste. I tillegg forventet han at jeg skulle ta stor del i ansvar, men ikke få lov til å sette grenser. Hans barn er nå tenåringer, men har aldri gjort husarbeidet i hele sitt liv. Smører til nød sin egen matpakke, men så lenge far er hjemme er det han som må lage frokost (da med rundstykker, spekeskinke og annet som jeg ser på som luksus) og kvelds. Han lager aldri middag, det er det jeg som gjør og da klages det hvis jeg har vært så «teit» å kjøpe FirstPrice merket.... 

Jeg har nå meldt meg ut, men får kjeft for det også. 

Anonymkode: ec845...668

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...