Gå til innhold

Passert 40, ekstra kiloer, hvordan klarer dere å bli kvitt dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann!

Etter at jeg passerte 40 for noen år siden så har kiloene kommet på. Er aktiv og prøver å spise fornuftig, men klarer ikke gå ned. Hva er deres beste tips? Har lyst til å leve også 😚

Anonymkode: d1e81...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Telle kalorier. Slavisk for å gå ned. Da får man noen ahaopplevelser i forhold til hva enkelte ting inneholder...

Anonymkode: ccf6e...ace

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om du er dame eller mann. Hvis du er mann, er det bare å trene tunge vekter 3 ganger i uken og lett kondisjon 2 dager i uken (kan holde å gå 1 time).

Anonymkode: 1574d...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange venninner sier det samme, men de tror jo også at de kan spise like mye som da vi var unge. Jeg er heldig, for jeg har helt automatisk lagt meg til mindre mat. Jeg har lært å lytte til kroppen. Prøv å skriv ned hva du spiser og tell kalorier som en over sa? Jeg føler meg velsignet som ikke trenger det, og det gjør kanskje ikke du heller, bare du kommer inn i det. Jeg kan trene tre ganger i uka, men jeg rører jo ikke på meg like mye som da jeg var ung uansett. Da gikk vi jo overalt og stod på rulleskøyter uten å tenke på trening o.l.

Anonymkode: d4be3...351

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned Lifesum appen! Jeg fikk meg en overraskelse når jeg fant ut hvor utrolig mange kcal for mye jeg spiser. Ble og overrasket over hvor lite kcal det var i middagen. Det er fint å prøve en ukes tid bare for å bli klar over 
Og exerto.no skal jeg prøve nå som sentrene er stengt

Anonymkode: 3aea0...0f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kuttet ned på karbohydrater, særlig sukker. Spiser heller ikke vanlig brødmat.

Anonymkode: 7d45f...d11

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen over fra de vedlikeholdsfrie kroppers tilværelse.  Bytt ut 28 cm middagstallerkenen din med en på 21 cm.  Gi bæng i å henge i kjøleskapdøra på jakt etter noe å stappe innpå.  Tell kalorier, bytt ut pasta og poteter med grønnsaker, eller bare reduser inntaket av mat.  Anbefaler det første da det er kjipt å ha sultfølelse kontinuerlig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella

Jeg prøvde på mange måter men klarte det ikke.. Bestillte et kostholdsopplegg fra en som var utdannet innen ernæring, da fikk jeg bedre styring og et mer realistisk forhold til matinntak og valg. For meg hjelper det mye å spise mindre karbohydrater da kroppen samler mye vann, føler meg tynnere når vannvekten er redusert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg til 8:16 dietten (ikke egentlig en diett men et spisemønster)-det passer min hverdag veldig fint. Skal man noe spesielt en dag så dropper man det bare denne dagen, det utgjør ingen forskjell. 
I tillegg til det går jeg mye tur, minst 12 000 skritt daglig. En times rask (5-7 ganger ukentlig) gange med puls 100-130 gjør underverker for fettforbrenningen👌🏻 Har hatt mye bedre effekt av dette en joggeturer 2-3 ganger ukentlig faktisk ( når det kommer til reduksjon i fettprosent, ikke kondisjon).

Anonymkode: 6e74e...8ea

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest effektive jeg har sett hos andre er at de har skaffet seg pt

Anonymkode: abec1...99f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde best kontroll på de ekstra kiloene og fordøyelsen da jeg spiste etter 6:18. Jeg hadde spisevindu fra kl 11-17 og spiste normal og hva jeg ville. Deretter fastet jeg men drakk vann, kaffe og te i timene utenfor spisevinduet. Gikk helt fint men er litt vanskelig å kombinere i sosiale sammenhenger da mat ofte er med. 

Anonymkode: 86ebc...ccf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig dere som ikke har slitt med kiloene helt siden begynnelsen av tenårene...

Anonymkode: 91157...056

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med fastlegen din og be om å få søke på et livsstilendringskurs (på sykehuset) 

Anonymkode: a4fa9...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener feks som dette kurset Fedmebehandling - Livsstilendring

 

Anonymkode: a4fa9...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler å telle kaloriene en stund. Men, hvis «å leve» betyr å spise hvor mye du vil, så kan du nok ikke bli veldig slank. Må redusere mengdene eller øke aktivitetsnivået betydelig. 

Anonymkode: bf1c1...0e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunn mat og kcaloriunderskudd, men jeg tror også styrketrening er ganske viktog for damer for å få fart på fettforbrenningen og stramme opp. 
jeg tror ikke bare det å gå tur er nok, en må tåle å ta seg ut litt. 

Anonymkode: af884...1de

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kutte karbohydrater. Det er det eneste som gir mening når man skjønner mer av hvordan kroppen henger sammen. Spiser man mye karbohydrater setter man kroppen i fettlagringsmodus. Spiser man lite karbohydrater setter man kroppen i fettforbrenningsmodus. Man kan spise masse god mat, og de aller fleste kan spise seg mette og likevel gå ned i vekt og bli friskere. Her er en kjapp oversikt over hva man kan spise og ikke spise: https://www.lchf.no/lavkarbo-pa-3-minutter/

Anonymkode: 14ea6...309

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer an på om du er dame eller mann. Hvis du er mann, er det bare å trene tunge vekter 3 ganger i uken og lett kondisjon 2 dager i uken (kan holde å gå 1 time).

Anonymkode: 1574d...15c

Dette funker for kvinner også

Anonymkode: a1565...7ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned Lifesum, jeg trodde jeg spiste 3000 kcal om dagen, så beggynte jeg å logge... hadde bommet med 900-1000 kcal i gjennomsnitt per dag😅. La inn aktivitets nivå og fikk vite hvor mye jeg skal spise, jævlig befriende!. Så spiser jeg nesten det jeg vill så lenge jeg holder meg innenfor kcal målet for dagen.  

Anonymkode: d1b1d...4b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kutte karbohydrater. Det er det eneste som gir mening når man skjønner mer av hvordan kroppen henger sammen. Spiser man mye karbohydrater setter man kroppen i fettlagringsmodus. Spiser man lite karbohydrater setter man kroppen i fettforbrenningsmodus. Man kan spise masse god mat, og de aller fleste kan spise seg mette og likevel gå ned i vekt og bli friskere. Her er en kjapp oversikt over hva man kan spise og ikke spise: https://www.lchf.no/lavkarbo-pa-3-minutter/

Anonymkode: 14ea6...309

Bare nei... 

Anonymkode: d1b1d...4b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...