Gå til innhold

Blir ikke gravid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år. Prøvd å bli gravid i 2 år, men det er ikke sånn kjempe stress. Men synes det er rart jeg ikke er gravid enda. Har sex ca 2 ganger per uke. 
 

hvor lang tid brukte dere på å bli gravid? 

Anonymkode: 93b69...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok oss 7-8 år å bli gravid etter at jeg tok ut p-staven. I vårt tilfelle var det pcos med mangel på eggløsning som gav problemer. Fikk metformin av gyn og innen 10 mnd var vi gravide og venter en liten i sommer🙂

Anonymkode: 98227...630

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 år her. Hadde å pcos. Selvom det ikke er hast, så kan du jo be om en undersøkelse. Greit å finne ut av ting tidlig. 

Anonymkode: 5dec9...418

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannet år med aktiv prøving (el test osv). Ble sjekket etter 1 år og måtte på hormoner da det var pcos på meg og dårlige svømmere på mannen 

Anonymkode: 2d93a...464

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til legen å få en utredning, selv om slike undersøkelser dessverre ned prioriteres i disse tider, men du kan jo prøve deg. Viss du har råd kan du gjøre det privat.

 

Jeg er like gammel som deg og jeg og mannen brukte 5 måneder. 
 

Jeg tenker det er noe som ikke stemmer når en kvinne på 25 ikke blir gravid innen et år.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 25 år, og vi brukte 3 år og 1 måned før det klaffet. Er uke 23 nå. Har dere vært på utredning? Vi var på utredning etter 2 år (laaang ventetid), og fikk sjekket om alt sto bra til med oss begge. 

Anonymkode: be76b...4e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år, og vi brukte 3 år og 1 måned før det klaffet. Er uke 23 nå. Har dere vært på utredning? Vi var på utredning etter 2 år (laaang ventetid), og fikk sjekket om alt sto bra til med oss begge. 

Anonymkode: be76b...4e0

Har ikke det nei. Vurderer det når corona er over. Var det noe galt med dere?

Anonymkode: 93b69...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vite, etter to år med prøving, at jeg har hjerteformet livmor. Vil anbefale seg en vannscanning, for å sjekke at livmoren din har normal fasong og at egglederne er åpne. Jeg måtte operer den hjerteformede livmoren. 

Vannscanning må du sikkert vente på i et år offentlig.. siden det ikke prioriteres nå i coronatidene. Men privat koster det ca 1500kr. Sjekk ut Medicus,Hausken, Fertilitetssenterer osv

Anonymkode: e7686...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to års prøving er det helt garantert noe feil ett eller annet sted. I de fleste tilfeller er det noe legene hjelpe dere med. Så er bare å ta kontakt med fastlege og få satt i gang utredning så snart dette er over. 

Anonymkode: c04dc...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 25. Prøvd ca 2 år. Har vært sjekket begge to. Jeg har arrvev i buk og lavt stoffskifte. Finner ikke andre feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2020 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år. Prøvd å bli gravid i 2 år, men det er ikke sånn kjempe stress. Men synes det er rart jeg ikke er gravid enda. Har sex ca 2 ganger per uke. 
 

hvor lang tid brukte dere på å bli gravid? 

Anonymkode: 93b69...fd3

Med eksen prøvde vi i 2 år, så valgte vi gå fra hverandre. Med nye mannen i 7 mnd. 
Ts, du må først finne ut ca. 100%, når du har eggløsning. 
Min var 16.dag fra førstedag etter mens.  

Anonymkode: 03d3b...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Med eksen prøvde vi i 2 år, så valgte vi gå fra hverandre. Med nye mannen i 7 mnd. 
Ts, du må først finne ut ca. 100%, når du har eggløsning. 
Min var 16.dag fra førstedag etter mens.  

Anonymkode: 03d3b...055

Har ikke noe å si når de har sex ca to ganger i uka, da treffer man hver syklus uansett. 

Anonymkode: c04dc...ffb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/1/2020 at 10:35 PM, AnonymBruker said:

Har ikke det nei. Vurderer det når corona er over. Var det noe galt med dere?

Anonymkode: 93b69...fd3

Det er veldig greit å bare få det sjekket så får man vite om det er noe galt slik at man evt kan få hjelp, eller så får man betrygget at alt ser greit ut. De fant ikke noe galt med oss, så vi har rett og slett bare hatt uflaks i så mange år 😒 

Anonymkode: be76b...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter to års prøving er det helt garantert noe feil ett eller annet sted. I de fleste tilfeller er det noe legene hjelpe dere med. Så er bare å ta kontakt med fastlege og få satt i gang utredning så snart dette er over. 

Anonymkode: c04dc...ffb

Veldig dumt av deg å være såpass bastant, da dette ikke medfører riktighet. Om det ligger i genene eller kun er tilfeldig er ikke godt å si, men både meg selv samt alle kvinner i den ene grenen av min familie brukte flere år for å bli gravide. Alle nøye utredet (bortsett fra hun eldste, da det ikke var sånne prøver å få i hennes tid) ingen «feil» å finne hos noen av oss, eller mennene. Gravide ble vi, men det var ikke gjort etter første hoppet i høyet for å si det mildt. 

Anonymkode: 94d9d...449

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig dumt av deg å være såpass bastant, da dette ikke medfører riktighet. Om det ligger i genene eller kun er tilfeldig er ikke godt å si, men både meg selv samt alle kvinner i den ene grenen av min familie brukte flere år for å bli gravide. Alle nøye utredet (bortsett fra hun eldste, da det ikke var sånne prøver å få i hennes tid) ingen «feil» å finne hos noen av oss, eller mennene. Gravide ble vi, men det var ikke gjort etter første hoppet i høyet for å si det mildt. 

Anonymkode: 94d9d...449

Er dette jeg ble fortalt gjennom 4 år med fertilitetsbehandling - der det ikke ble funnet feil med noen av oss. 

Noe er likevel feil om det går 1+ år. Er alt tipp-topp blir man raskt gravid. Tar det tid er det noe feil et eller annet sted.

Er såpass åpen og direkte da det blir feil å villede en som har prøvd i 2+ år til at det går etterhvert. Når det hun trenger er profesjonell utredning. 

Anonymkode: c04dc...ffb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.3.2020 den 23.54, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år. Prøvd å bli gravid i 2 år, men det er ikke sånn kjempe stress. Men synes det er rart jeg ikke er gravid enda. Har sex ca 2 ganger per uke. 
 

hvor lang tid brukte dere på å bli gravid? 

Anonymkode: 93b69...fd3

Ville kontaktet legen dersom det tok lenger enn ett år 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...