Gå til innhold

Sminkefjerning


K@tt

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere til å fjerne sminke? Da tenker jeg på både mascara og foundation/pudder og dekkstift. 

Jeg har brukt alt fra sminkefjernerservietter, forskjellige cleansere fra forskjellige merker og micellar cleansing water.

Er det meningen at man skal fjerne sminke med hudpleieproduktene sine? F.eks skal jeg prøve ut Ren-serien nå, kan man fjerne sminke med Clarimatte™ T-Zone Control Cleansing Gel eller skal denne tas på etter man har fjernet sminken? Det står ikke noe om det på sidene deres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker enten kokosolje eller simple sminkefjerner, eller egne våtservietter. Elsker de fra Ole Henriksen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker oljerens først for å fjerne sminke, og deretter skumrens/gelerens for å rense huden ytterligere. 

Jeg bruker micellar oil fra Decleor og den grønne gelerensen fra Exuviance. 

Anonymkode: 36ae9...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sminkefjerneren fra L'Oréal som tar vannfast sminke, så renser jeg huden to ganger med rensegelen fra cerave. 

Anonymkode: 980fa...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner det med hudpleie rensen min, men det krever to runder, en for sminkefjerning og en for rens. Så det er nok mer økonomisk å fjerne sminke med et billig micellar water enn mer dyr hudpleierens, og ta rensen etter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelrenser med en rensekrem  fra Decleor og fuktede bommulspads, toner fra samme merke. Må ofte gå over med toner også to ganger for å få bort all foundation. Bøyer meg over vasken og bløter opp maskaraen med vann før jeg fjerner den med Nivea sin to-fase sminkefjerner. Bruker også syretoner fra The Ordinary innimellom istedet for Decleor sin men nå er jeg tom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.3.2020 den 15.50, K@tt skrev:

Hva bruker dere til å fjerne sminke? Da tenker jeg på både mascara og foundation/pudder og dekkstift. 

Jeg har brukt alt fra sminkefjernerservietter, forskjellige cleansere fra forskjellige merker og micellar cleansing water.

Er det meningen at man skal fjerne sminke med hudpleieproduktene sine? F.eks skal jeg prøve ut Ren-serien nå, kan man fjerne sminke med Clarimatte™ T-Zone Control Cleansing Gel eller skal denne tas på etter man har fjernet sminken? Det står ikke noe om det på sidene deres. 

Clarimatte er IKKE en sminkefjerner, den er beregnet på å rense huden, ikke fjerne sminke. Den inneholder ingredienser som f.eks. kan irritere den tynne huden rundt øynene dine. Bruk en egen sminkefjerner - mange gode tips i tråden her - og så bruker du Clarimatte i t-sonen for å balansere huden, slik den er ment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roci skrev:

Clarimatte er IKKE en sminkefjerner, den er beregnet på å rense huden, ikke fjerne sminke. Den inneholder ingredienser som f.eks. kan irritere den tynne huden rundt øynene dine. Bruk en egen sminkefjerner - mange gode tips i tråden her - og så bruker du Clarimatte i t-sonen for å balansere huden, slik den er ment.

Takk for svar! :)

Skal jeg bare bruke Clarimatte cleansing gel i t-sonen? Gjelder det de andre produktene i serien også, altså toner og ansiktskrem? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/31/2020 at 3:50 PM, K@tt said:

Hva bruker dere til å fjerne sminke? Da tenker jeg på både mascara og foundation/pudder og dekkstift. 

Jeg har brukt alt fra sminkefjernerservietter, forskjellige cleansere fra forskjellige merker og micellar cleansing water.

Er det meningen at man skal fjerne sminke med hudpleieproduktene sine? F.eks skal jeg prøve ut Ren-serien nå, kan man fjerne sminke med Clarimatte™ T-Zone Control Cleansing Gel eller skal denne tas på etter man har fjernet sminken? Det står ikke noe om det på sidene deres. 

Det finnes to gruppe produkter. Første gruppe - produkter skapet for å fjerne selv sminke (de må være gode nok for å "smelte" f.eks.vannfast foundation, samtidig milde mot huden). Andre gruppe - produkter skapet for å RENSE selv hud (har er det viktig med riktig pH og at disse rense produktene ikke ødelegger lipidbarriere av huden din!). Bruk gjerne først god sminkefjerner (anbefaler sminkefjernesavietter kun på tur/ferie ikke hverdag) og mild rens etter på (gjerne uten SLS, SLES).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, K@tt skrev:

Takk for svar! :)

Skal jeg bare bruke Clarimatte cleansing gel i t-sonen? Gjelder det de andre produktene i serien også, altså toner og ansiktskrem? 😅

Denne serien er jo beregnet på fet/uren hud, så det kommer jo litt an på hvilken hudtype du har i resten av ansiktet. Hvis huden din ikke er veldig tørr, så kan du jo forsøke med toneren og ansiktskremen i hele ansiktet. Hvis du opplever at dette ikke gir nok fuktighet, bør du bruke andre produkter utenom t-sonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Roci skrev:

Denne serien er jo beregnet på fet/uren hud, så det kommer jo litt an på hvilken hudtype du har i resten av ansiktet. Hvis huden din ikke er veldig tørr, så kan du jo forsøke med toneren og ansiktskremen i hele ansiktet. Hvis du opplever at dette ikke gir nok fuktighet, bør du bruke andre produkter utenom t-sonen.

Jeg har blandingshud, så vidt jeg kan huske en hudpleier sa en gang. Føler ikke jeg har tørr hud, den blir heller fort blank og fet med ujevnheter og synlige porer. 😓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, K@tt skrev:

Jeg har blandingshud, så vidt jeg kan huske en hudpleier sa en gang. Føler ikke jeg har tørr hud, den blir heller fort blank og fet med ujevnheter og synlige porer. 😓

Blandingshud/kombinert hud beskriver en kombinasjon av to hudtyper, og det kan være vanskelig. Ut fra din beskrivelse høres det ut som om du har fet/normal hud, dvs. fet/blank hud i t-sonen (panne, nese og hake) og normal/problemfri hud i resten av ansiktet, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Roci skrev:

Blandingshud/kombinert hud beskriver en kombinasjon av to hudtyper, og det kan være vanskelig. Ut fra din beskrivelse høres det ut som om du har fet/normal hud, dvs. fet/blank hud i t-sonen (panne, nese og hake) og normal/problemfri hud i resten av ansiktet, stemmer det?

Ja, jeg tror det stemmer ganske bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, K@tt skrev:

Ja, jeg tror det stemmer ganske bra. 

Da foreslår jeg at du prøver det jeg nevnte, og hvis du synes at toneren og kremen gir for lite fukt til resten av ansiktet, så prøver du med produkter beregnet på normal hud der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Drunk Elephant sin Shaai Melting Butter Makeup Cleanser før jeg går en runde nr to med La Roche Posay Effaclar sin gelrens for å rense huden etter å ha fjernet sminken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Roci skrev:

Da foreslår jeg at du prøver det jeg nevnte, og hvis du synes at toneren og kremen gir for lite fukt til resten av ansiktet, så prøver du med produkter beregnet på normal hud der.

Takk for tips, da skal jeg gjøre det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...