Gå til innhold

Hvor mye sover deres baby på dagen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min er 11 snart 12 uker, og den siste uken eller to har han sluttet å sove mer enn en halvtime omgangen på dagen. Føler det er blitt en ond sirkel, for når han først sovner er det da ca en halvtime til han er sulten igjen. 
 

Hvordan er det hos dere? Finnes det noe jeg kan gjøre for å bedre søvnen litt? Føler han sover veldig lite for tiden, det er kanskje bare en periode? (Utviklingstrinn) Tips? 

Anonymkode: 0f479...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Har en baby på 12 uker selv. Vi hadde mye de samme problemene, men føler endelig at vi har knukket litt koden og har flere gode dagdupper. Det handlet først og fremst om å finne gode måter å tilrettelegge for god søvn hos baby, og det tok lang tid før vi skjønte hva som funket. Det som kanskje har fungert aller best for oss er å la henne sove ute på terrassen. Hun sover mye bedre og lengre her, tror det er både pga frisk luft og at hun ikke våkner av «skarpe» lyder fra meg og sambo. En annen ting som fungerer fint her (noen kommer sikkert til å fraråde dette), hvis det passer for meg, er å legge meg i sengen med henne, amme henne liggende og la henne sovne der. 
 

I begynnelsen var det bare trilleturer som gjorde at jeg fikk til lengre dupper på dagtid. Hvis baby liker vogn og du er redd for at hen får for lite søvn kan du jo legge inn litt lengre trilleturer i dagene dine. Det har fungert fra start her.

Anonymkode: 945e6...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er nå eldre, men jeg husker at jeg i den perioden jobbet jeg litt med dagtidssoving. Før det sovnet han bare av seg selv, men etter 3 mnd var det opp til meg om han sov eller ikke. 

Vi gikk mye tur og fant ut at da kunne han sove i opptil 2 timer, mens lå han i vognen inne våknet han alltid etter maks 45 min. Fant så ut at det var luften som gjorde at han sov bedre - ikke nødvendigvis bare trillinger. La han dermed på terrassen en stund, før jeg nå må triller til han sovner og så setter han i yttergang som er ganske kald. 

Anonymkode: f6335...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har prøvd alt som kan prøves. Vogn, bil, bæresele, krybbe, i senga med meg... Han sover ikke mer en maks 40 min og det er da den første luren for dagen. Uansett om det er vogn, bæresele eller i senga. Han vil helst ikke ligge i senga etter han har stått opp men en veldig sjelden gang går det etter amming, men senga er grusom å ligge i på dagen mener han 😆 Han må bli bært eller vugges. Så å ligge for seg selv går ikke uten bevegelse. 

Anonymkode: 0f479...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde jeg være litt «strengere»? Dvs å være litt mer tålmodig når jeg legger han ned og kanskje la han styre litt..? Føler ikke til nå at det funker, har lugget med han i senga (skamtrøtt bebis) en god stund i håp om at han sovner, men nei, går ikke og når han da begynner å grine er han alt for trøtt til å fungerer, bare hyl. Setter han i sela, poff - sovner. MEN i 30 min. Jeg responderer når han griner med mine motherly feelings, så kan det hende jeg er en av de som plukker de opp «for mye» eller altså... gir opp for fort? 👶🏻 Om jeg kan si det slik. Jeg vil ikke være en av de som skal være streng og lage regler for en liten baby, men er greit å høre andres erfaringer / metoder. 
 

takk for svar uansett ❤️

Anonymkode: 0f479...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...