Gå til innhold

Selverklærte dyrevenner som skyter fugl som hobby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 3/30/2020 at 4:50 PM, AnonymBruker said:

..Og holder den unna søppelbøtta til Fru Olsen ;) Og fører til at flere rådyr vokser opp. Og hindrer spredning av skabb. Og er veldig gøy å ha konkurranse med mannen om hvem som får størst ;) 

Anonymkode: 266de...79e

At flere rådyr vokser opp betyr mer påkjørsler, flått, og hjortelusfluer. Det er alt for mye rådyr som det er allerede.
Og det er her en dårlig jeger skiller seg fra gode jegere.

En god jeger jakter for at bestander skal holde seg ved like ved at det skal gavne naturen og ikke mennesker og deres personlige interesser og økonomi. Å ha konkurranse om hvem som skyter den største og som regel den mest friske reven som kan overleve og føre sterkere gener videre vitner også om holdninger som ikke har noe med bestandsregulering å gjøre, det blir litt som med "jegere" som drar med seg lerke ut i skogen og skyter den største elgen med flest takker for å skryte til sine jakt-kompiser, istedet for å ta ut en skranten elg som sliter. Skammer meg over å være jeger når jeg leser innlegg som ditt og som er med på å ødelegge naturen fremfor å bygge den opp siden vi dessverre ikke har spesielt mange naturlige rovdyr her i landet som ville gjort jobben mye mer effektivt. Jakt handler om regulering, ikke for å få flere rådyr i en allerede mettet bestand for at vi skal få større kvote, ei heller handler det om å ta ut størst mulig dyr.

Anonymkode: ed250...95d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 hours ago, AnonymBruker said:

Kom fra rett kjeft. Kan ikke forvente mer av en som synes det er fornuftig å drepe

Anonymkode: 6b8f8...654

Hvor har du den påstanden fra? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2020 den 16.10, AnonymBruker skrev:

Veganer,eier ikke husdyr,eier heller ikke sosiopatiske trekk som må stagges med gevær og hagl.

Anonymkode: dd4fa...0cd

Hva annet gjør du for dyrene? Det finnes nemlig veldig mye annet som er mer produktivt enn dette. At folk ikke vil spise animalske produkter får være opp til dere. Men istedenfor å fordømme alle som jakter eller spiser kjøtt, burde du fokusere på å faktisk gjøre noe for å forbedre dyrevelferden. Støtt opp om aktører som driver med frittgående dyr, feks Virgenes andelsgård, der har de det virkelig bra. Vilt lever fritt hele livet. Jeg har sittet i styret for en lokalavdeling i dyrebeskyttelsen og vært fosterhjem for både katter og kaniner, det er noe som det virkelig er behov for. Jeg har hund, men det er kanskje også galt? Jeg spiser kjøtt med god samvittighet så lenge jeg vet at dyrene har hatt det godt. 

Og jeg må jo spørre... hva tror du ville skjedd med alle de mangfoldige dyreartene som i dag er selskapsdyr eller såkallte nyttedyr, dersom ingen hadde lov til å spise dyreprodukter eller ha kjæledyr? De ville etterhvert forsvunnet. 

Fokuser på det som virkelig er viktig. Alle dyr skal ha det bra mens de lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...