Gå til innhold

Selverklærte dyrevenner som skyter fugl som hobby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vi er enige vi:)
tar for det meste rev selv, noe som igjen fører til et bedre fugleliv.
 

Anonymkode: 14d06...8a3

..Og holder den unna søppelbøtta til Fru Olsen ;) Og fører til at flere rådyr vokser opp. Og hindrer spredning av skabb. Og er veldig gøy å ha konkurranse med mannen om hvem som får størst ;) 

Anonymkode: 266de...79e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva synes dere om dette?Det suger ikke sant? Gjemmer seg bak at de er viktige jegre.

Anonymkode: dd4fa...0cd

Kjære trådstarter, jeg skjønner at du brenner for dette, og håper du vil svare saklig på noen av mine betraktninger.

  • Det er, dessverre, for få rovdyr i Norge til å holde en god balanse i en del byttedyrpopulasjoner, f.eks elg, rådyr og rein. Det settes en kvote hvert år for å tynne ut populasjonene. Uten slik jakt ville beitepresset blitt for stort, og mange av dyrene ville risikert å sulte ihjel i løpet av vinteren. Risikoen for sykdom vil også være større i en stor og svekket populasjon. Synes du jakt på hjortedyr er galt, og hva er et bedre alternativ for å hindre sultedød og lidelse i en for stor populasjon?

 

  • I en perfekt verden ville du sikkert helst sett at alle var veganere, men dessverre må vi forholde oss til virkeligheten og ikke en utopi. Nordmenn kommer til å fortsette og spise kjøtt i langt tid framover. Med det som bakgrunn, hva er det beste valget når det kommer til dyrevelferd: å jakte på frie dyr for kjøtt, eller å basere kjøttforbruket på innestengte oppdrettsdyr?

 

  • Det er vanskelig å leve som vegetarianer/veganer i vår del av verden, i så fall er man avhengig av importert mat for å opprettholde et sunt og variert kosthold. Jeg mener det er langt bedre for miljøet å spise en rype skutt i den lokale skogen, enn avokado og bønner som er fraktet halve verden rundt. Hva skal man legge mest vekt på, å spare livet til en rype, eller å redusere sin påvirkning på det golbale miljøet (som igjen antagelig vil spare flere dyreliv)? 
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi skal være glad for at noen synes det er greit å drepe dyr. Tenk hvor mange skadde og syke dyr som ikke kan reddes, og som slipper å lide fordi noen gjør den jobben. Du vet godt at grisen lider mye mer enn fuglen og elgen. 

Anonymkode: 3eadf...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som du slenger ut påstander om andre mennesker uten å kunne henvise til noe annet en propaganda fra noah så klarer jeg ikke å ta deg seriøst. Ei heller ønsker jeg å diskutere med sånne som deg.
Det er ganske tydelig hvorfor veganere ikke blir tatt seriøst når DETTE er klassisk diskusjonsteknikk, slenge ut falske påstander, ingen kunnskap, stoler på propaganda fra organisasjoner som får oppmerksomheten sin ved å støtte de kule dyrene (les; ulv) og Som fokuserer mindre på den utrydningstruede reinen (for den har ikke like stor status og gir ingen diskusjon). 
Ved å kalle folk både det ene og det andre fordi du ikke klarer å diskutere på en moden måte fremmer ikke en god meningsutveksling fra noen kanter. 

Anonymkode: 6eb8f...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tråder som dette som fremmedgjør dyreaktivister for den øvrige befolkningen.

Endret av Katten.2.0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da bedre med jakt og hjemmeslakt enn industrikjøtt. 

Anonymkode: 45cf5...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom man spiser kjøtt, synes jeg det er bedre å spise ville dyr og fugler, for de har hatt et godt liv i frihet før de dør. Og når det gjelder elgjakt, så er det nødvendig for at elg ikke skal sulte ihjel. Jeg kjenner folk som har gått tur i områder der det ikke har vært jaktet på elg på flere år. De så både kalver og voksne elger som var skinnmagre. Heldigvis ble det gitt tillatelse til å skyte dem.

Du har selvsagt rett til å mene det du vil. Jeg tror du hadde trengt å bli kjent med en hyggelig jeger, hvis du hadde greid å ikke angripe.

Anonymkode: bc7c2...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de er idioter og håper karma tar dem. Hvis jeg hadde bestemt hadde slike onde mennesker sittet i fengsel til de råtnet.

Endret av WhiteSwan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2020 den 15.31, AnonymBruker skrev:

Nei.

Jeg er jeger og dyreverner.

Jeg kjøper sjelden kjøtt, støtter ikke import av kjøtt.

Syns folk skal tenke over hvordan maten deres levde og hvordan de døde.

Det er så mye grusomt dyrehold i verden, at jeg kunne skrevet her til imorgen.

Velger å holde det kort.

Leve i det fri, pang, bli skutt

Eller

 Bli oppdrettet til ett liv i trange båser, fraktet i timesvis på trailer for så å bli skremt og skadd og drept på ett slakteri.

Er du veganer som ikke har kjæledyr som katt og hund, ikke kjører bil (tusenvis av dyr blir drept og hardt skadet hvert år), og ikke får barn, ja da skal du få si og kritisere alt, da er du bedre enn de fleste.

Anonymkode: 54bce...e5d

«Jeg er jeger og dyreverner» blir som å si «jeg dreper mennesker og beskytter de jeg dreper» 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 6b8f8...654

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2020 den 15.38, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs?

Jeg elsker dyr. Har masse hjemme og de er jo barna mine nesten. Men fuglejakten er et høydepunkt på året. Samme med middagen etterpå når vi spiser årets fangst. Skyter aldri et dyr/en fugl vi ikke spiser og ikke jakter vi over kvote heller. Så ser ikke hva det ene har med det andre å gjøre i det hele tatt. 

Anonymkode: 266de...79e

Så du kunne drept barna dine hvis du var kannibal da? Sinnsykt 

Anonymkode: 6b8f8...654

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du kunne drept barna dine hvis du var kannibal da? Sinnsykt 

Anonymkode: 6b8f8...654

:daane:

Anonymkode: 6eb8f...84c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2020 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Jeg skyter rådyr, elg og villsvin, sjelden fugl.

Noah er for ekstreme.

Det er generelt ett problem med dyreverns grupper.

 

Anonymkode: 54bce...e5d

Nei, mord er ekstremt. Å drepe andre som du skriver at du gjør, DET ER EKSTREMT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎30‎.‎03‎.‎2020 den 18.38, Myrmica skrev:

 

  • Det er, dessverre, for få rovdyr i Norge til å holde en god balanse i en del byttedyrpopulasjoner, f.eks elg, rådyr og rein. Det settes en kvote hvert år for å tynne ut populasjonene. Uten slik jakt ville beitepresset blitt for stort, og mange av dyrene ville risikert å sulte ihjel i løpet av vinteren. Risikoen for sykdom vil også være større i en stor og svekket populasjon. Synes du jakt på hjortedyr er galt, og hva er et bedre alternativ for å hindre sultedød og lidelse i en for stor populasjon?

 

  • I en perfekt verden ville du sikkert helst sett at alle var veganere, men dessverre må vi forholde oss til virkeligheten og ikke en utopi. Nordmenn kommer til å fortsette og spise kjøtt i langt tid framover. Med det som bakgrunn, hva er det beste valget når det kommer til dyrevelferd: å jakte på frie dyr for kjøtt, eller å basere kjøttforbruket på innestengte oppdrettsdyr?

 

  • Det er vanskelig å leve som vegetarianer/veganer i vår del av verden, i så fall er man avhengig av importert mat for å opprettholde et sunt og variert kosthold. Jeg mener det er langt bedre for miljøet å spise en rype skutt i den lokale skogen, enn avokado og bønner som er fraktet halve verden rundt. Hva skal man legge mest vekt på, å spare livet til en rype, eller å redusere sin påvirkning på det golbale miljøet (som igjen antagelig vil spare flere dyreliv)? 

 

19 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Nei, mord er ekstremt. Å drepe andre som du skriver at du gjør, DET ER EKSTREMT. 

 

Heldigvis skiller vi mellom mord og jakt. Eller tenker du at alle rovdyr er mordere? Vi er en del av naturen vi og, og det er naturlig for oss å spise kjøtt. Jeg har lagt ved noen av mine betrakninger over her. Har du noen saklige synspunkter på dem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Myrmica skrev:

 

 

Heldigvis skiller vi mellom mord og jakt. Eller tenker du at alle rovdyr er mordere? Vi er en del av naturen vi og, og det er naturlig for oss å spise kjøtt. Jeg har lagt ved noen av mine betrakninger over her. Har du noen saklige synspunkter på dem? 

Ja mordere sier som regel noe sånt og annet idiotisk for å rettferdiggjøre å drepe. Rovdyr er laget sånn, tror du at du er et rovdyr? Du er et menneske og trenger ikke å spise eller å drepe andre for å overleve. Hvis du synes det er greit må du synes kannibalisme er greit også, for som du selv skriver så er jo det naturlig for dem å spise kjøtt. Jeg har mange, men psykopater kan ikke gjøres til bedre mennesker (dessverre) Det har allerede blitt prøvd. Vi ser at noen mennesker er onde, mange av de er representert i denne tråden. Det er forresten ikke vanskelig å være veganer i dag og hvertfall ikke vegetarianer så det blir for dumt å ljuge om, hvorfor gjør du det? Jeg er veganer og det er ikke vanskelig å finne vegansk mat.

Endret av WhiteSwan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WhiteSwan skrev:

Ja mordere sier som regel noe sånt og annet idiotisk for å rettferdiggjøre å drepe. Rovdyr er laget sånn, tror du at du er et rovdyr? Du er et menneske og trenger ikke å spise eller å drepe andre for å overleve. Hvis du synes det er greit må du synes kannibalisme er greit også, for som du selv skriver så er jo det naturlig for dem å spise kjøtt. Jeg har mange, men psykopater kan ikke gjøres til bedre mennesker (dessverre) Det har allerede blitt prøvd. Vi ser at noen mennesker er onde, mange av de er representert i denne tråden. 

Du må klare å roe deg ned litt om noen skal ta deg seriøst. 

Anonymkode: 6eb8f...84c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må klare å roe deg ned litt om noen skal ta deg seriøst. 

Anonymkode: 6eb8f...84c

Det er vanskelig når det er skrevet om å drepe noen. Jeg kommer med fakta så om noen ikke tar det seriøst sier det mest om dem. Jeg kommer ikke til å synke ned på et nivå du er komfortabel med når det er snakk om at urett blir begått.

Endret av WhiteSwan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skyte en elg er ikke mord...

Du betaler endel for at andre skal drepe dyr selv om du påstår du er veganer.

Nekter å tro du aldri sitter i en bil eller tog f eks.

Ikke bor du ett sted som egentlig var hjemmet til mange dyr heller.

Anonymkode: 54bce...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Ja mordere sier som regel noe sånt og annet idiotisk for å rettferdiggjøre å drepe. Rovdyr er laget sånn, tror du at du er et rovdyr? Du er et menneske og trenger ikke å spise eller å drepe andre for å overleve. Hvis du synes det er greit må du synes kannibalisme er greit også, for som du selv skriver så er jo det naturlig for dem å spise kjøtt. Jeg har mange, men psykopater kan ikke gjøres til bedre mennesker (dessverre) Det har allerede blitt prøvd. Vi ser at noen mennesker er onde, mange av de er representert i denne tråden. Det er forresten ikke vanskelig å være veganer i dag og hvertfall ikke vegetarianer så det blir for dumt å ljuge om, hvorfor gjør du det? Jeg er veganer og det er ikke vanskelig å finne vegansk mat.

Du svarte jo ikke på noen av betrakningene mine da, det var synd. 

Det er for mange planteetere i forhold til rovdyr i Norge. Om det ikke jaktes på en del av dem vil en andel av populasjonen dø av sult i løpet av vinteren, da balansen i populasjonen ikke kan opprettholdes naturlig. Er en pinefull sultetdød bedre enn jakt?

Mange spiser kjøtt, slik er det bare. Kjefting fra ivrige dyrevernere vil ikke endre på det. Da hevder jeg at det er bedre å jakte og spise vilt, enn å spise oppdrettskjøtt. Enig?

Det er ikke vanskelig å være vegetarianer/veganer om man spiser importert mat. Jeg tror det er bedre for miljøet som helhet å spise lokalt skutt kjøtt enn bønner og avokado som er importert fra andre siden av verden. Et bedre miljø redder flere dyr på lang sikt. Enig/uenig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skyte en elg er ikke mord...

Du betaler endel for at andre skal drepe dyr selv om du påstår du er veganer.

Nekter å tro du aldri sitter i en bil eller tog f eks.

Ikke bor du ett sted som egentlig var hjemmet til mange dyr heller.

Anonymkode: 54bce...e5d

Skyte et menneske er heller ikke mord da. Ifølge din tankegang. Jeg betaler ikke for det nei, det var teit av deg å skrive. Du vet tydeligvis ikke hva veganisme er 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WhiteSwan skrev:

Skyte et menneske er heller ikke mord da. Ifølge din tankegang. Jeg betaler ikke for det nei, det var teit av deg å skrive. Du vet tydeligvis ikke hva veganisme er 😛 

Hjelpes... ikke rart dere veganere begynner å få dårlig rykte vett 🙄 jeg kjenner ei som diskuterer med mennesker på den måten du gjør, å gjett hva, INGEN gidder å høre på henne. Folk bare går. 

Anonymkode: 6eb8f...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...