Gå til innhold

Hvis nå barnehager og skoler åpner etter påske, hva da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis barnehager og skoler åpner etter påske, og smittetallene + innleggelser igjen øker, skal myndigheten igjen da stenge ned alt? 

Det blir jo helt tullete hvis man skal gå fram og tilbake på den måten? Jeg gjetter på at det er mange barn som vil finne (av de minste) det vanskelig å skulle begynne i barnehagen etter 1 mnd hjemme med foreldrene, det blir mye gråt og savn slik det alltid blir etter ferier eller lengre perioder med foreldrene. Så hvis man da skal gå frem og tilbake med stenging alt ettersom det øker med innleggelser - for det vil det jo gjøre når man sørger for frislipp blandt barna som henger på hverandre som klegg og hvor hygiene er et fremmedord - så blir det jo helt kaos!?

Anonymkode: 35a80...b98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åpner barnehager og skoler har vel ekspertene anslått at det er noe helsesystemet vårt klarer å håndtere. Viktigste er å holde barna unna de i risikogruppen. Så får foreldre som selv er i risikogruppen vurdere å holde barna sine hjemme. 

Anonymkode: 63a29...c51

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva mener du da? At alt skal være stengt til evig tid? Selvfølgelig må vi begynne å åpne igjen, sykehusene er milevis unna kollaps for å si det mildt.

Om vi må stenge ned igjen så går det helt, helt fint. Akkurat som barn takler juleferie og sommerferie etc. Du leter etter argumenter her for ditt syn, dette er overhodet ikke et argument for noe som helst.

Anonymkode: 4a0ad...9c4

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barnehager og skoler åpner etter påske, og smittetallene + innleggelser igjen øker, skal myndigheten igjen da stenge ned alt? 

Det blir jo helt tullete hvis man skal gå fram og tilbake på den måten? Jeg gjetter på at det er mange barn som vil finne (av de minste) det vanskelig å skulle begynne i barnehagen etter 1 mnd hjemme med foreldrene, det blir mye gråt og savn slik det alltid blir etter ferier eller lengre perioder med foreldrene. Så hvis man da skal gå frem og tilbake med stenging alt ettersom det øker med innleggelser - for det vil det jo gjøre når man sørger for frislipp blandt barna som henger på hverandre som klegg og hvor hygiene er et fremmedord - så blir det jo helt kaos!?

Anonymkode: 35a80...b98

Barna klarer det fint hvert eneste år. Alle barn i barnehager må ha tre uker sammenhengende fri. Argumenterer du da for at vi skal kutte sommerferien og alle barn (og foreldre) ikke skal ha noen form for ferie gjennom året? Om du mener det er traumatisk for barna så må du gå for å kutte all ferie og si at det er helseskadelig for barna å være borte fra barnehagen så vi må gjøre barnehagen OBLIGATORISK for alle barn.

Anonymkode: 9670c...f6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig dette må komme og gå i perioder, ja. Viruset vil ikke bare forsvinne. Man må faktisk åpne ting litt gradvis for å se hvor mye vi/helsevesenet kan tåle.

Anonymkode: 7f16d...c83

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer, og vi forbereder oss på at det ikke åpner. 

Anonymkode: 6cc33...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lærer, og vi forbereder oss på at det ikke åpner. 

Anonymkode: 6cc33...7e8

På barneskolen? For det er vel det det er snakk om. Ikke vgs og ungdomsskolen.

Anonymkode: 35a80...b98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På barneskolen? For det er vel det det er snakk om. Ikke vgs og ungdomsskolen.

Anonymkode: 35a80...b98

Om noen trinn, alle eller ingen åpner, vet man faktisk ikke noe om pr dags dato. 

Anonymkode: 6cc33...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja hva mener du da? At alt skal være stengt til evig tid? Selvfølgelig må vi begynne å åpne igjen, sykehusene er milevis unna kollaps for å si det mildt.

Om vi må stenge ned igjen så går det helt, helt fint. Akkurat som barn takler juleferie og sommerferie etc. Du leter etter argumenter her for ditt syn, dette er overhodet ikke et argument for noe som helst.

Anonymkode: 4a0ad...9c4

Dette er jo ikke helt sant. Her i bergen har de ikke flere ledige pustemaskiner igjen for øyeblikket. De som blir skikkelig sjuk av dette viruset vil dø uten pustemaskin ...

Anonymkode: 2d7de...be6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis barnehager og skoler åpner etter påske, og smittetallene + innleggelser igjen øker, skal myndigheten igjen da stenge ned alt? 

Det blir jo helt tullete hvis man skal gå fram og tilbake på den måten? Jeg gjetter på at det er mange barn som vil finne (av de minste) det vanskelig å skulle begynne i barnehagen etter 1 mnd hjemme med foreldrene, det blir mye gråt og savn slik det alltid blir etter ferier eller lengre perioder med foreldrene. Så hvis man da skal gå frem og tilbake med stenging alt ettersom det øker med innleggelser - for det vil det jo gjøre når man sørger for frislipp blandt barna som henger på hverandre som klegg og hvor hygiene er et fremmedord - så blir det jo helt kaos!?

Anonymkode: 35a80...b98

Hypotetisk spørsmål. De åpner ikke. Tviler på at det blir noen åpning før tidligst mai.

Ta en titt på nyhetene og se hva som skjer i New York.. Det er konsekvensen av å åpne samfunnet igjen. Der dør det nå over 14 personer i timen. Med samme dødsrate i Norge, ville vi hatt 9 dødsfall i timen....

Anonymkode: 0ff60...cd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja hva mener du da? At alt skal være stengt til evig tid? Selvfølgelig må vi begynne å åpne igjen, sykehusene er milevis unna kollaps for å si det mildt.

Om vi må stenge ned igjen så går det helt, helt fint. Akkurat som barn takler juleferie og sommerferie etc. Du leter etter argumenter her for ditt syn, dette er overhodet ikke et argument for noe som helst.

Anonymkode: 4a0ad...9c4

Milevis unna kollaps? På A-hus er alle respiratorer nå i bruk, så de har måttet be om hjelp fra andre sykehus allerede...

Anonymkode: e8afa...3e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan tenke meg at hvis de åpner skolene vil smittetallene garantert øke. Små barn er uforutsigbare og ikke særlig hygieniske av seg. Så uansett hvor mye en kontrollerer dem vil de smitte hverandre. Har et par av dem selv så jeg har god erfaring.

Og dessuten kommer jo drøssevis med voksne da til å menge seg med hverandre igjen på tbaner, køer osv. I tillegg vil jo også titusener av lærere dra på jobben. 

Men bare kjør på. Verden er jo ganske overbefolket. Nå er det ikke mange andre land som gjør det samme, men Norge kan jo gå foran med et godt eksempel.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hypotetisk spørsmål. De åpner ikke. Tviler på at det blir noen åpning før tidligst mai.

Ta en titt på nyhetene og se hva som skjer i New York.. Det er konsekvensen av å åpne samfunnet igjen. Der dør det nå over 14 personer i timen. Med samme dødsrate i Norge, ville vi hatt 9 dødsfall i timen....

Anonymkode: 0ff60...cd7

Her vil det ikke åpnes noe på et år eller tre tror jeg, så man trenger nepper bekymre  seg for hva som skjer etter påske. Da vil samfunnet være hermetisk lukket. 

Anonymkode: 7f633...bc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her vil det ikke åpnes noe på et år eller tre tror jeg, så man trenger nepper bekymre  seg for hva som skjer etter påske. Da vil samfunnet være hermetisk lukket. 

Anonymkode: 7f633...bc6

Nja.... tviler sterkt på at de holder skolene stengt et helt år. Til det blir det for store konsekvenser., økonomisk, sosialt ++.
Men jeg tror heller ikke alt åpner etter påske, ser for meg at de holder det sånn helt til høsten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke helt sant. Her i bergen har de ikke flere ledige pustemaskiner igjen for øyeblikket. De som blir skikkelig sjuk av dette viruset vil dø uten pustemaskin ...

Anonymkode: 2d7de...be6

Herregud, da sendes de bare til et annet sykehus i Norge med ledig respirator.

Anonymkode: f442f...5eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Helgeline skrev:

Nja.... tviler sterkt på at de holder skolene stengt et helt år. Til det blir det for store konsekvenser., økonomisk, sosialt ++.
Men jeg tror heller ikke alt åpner etter påske, ser for meg at de holder det sånn helt til høsten. 

Det har jeg ingen tro på. Det åpner etter påske, men gradvis.

Anonymkode: f442f...5eb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg er en skikkelig dårlig mor, men hvis barnehagen åpnet for godt eller bare for noen uker så hadde treåringen min vært lykkelig. 
hun savner rutinene og vennene sine, og de voksne som jobber I barnehagen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem skal ta seg av disse barna når foreldrene dør? Vi stenger ikke for moro skyld.

Anonymkode: dc974...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, da sendes de bare til et annet sykehus i Norge med ledig respirator.

Anonymkode: f442f...5eb

Nå har helsemyndighetene selv sagt at de ikke kommer til å flytte folk mellom helseregionene. De kan ikke bruke flyambulanse på koronapassienter siden det er vanskelig å desinfisere flyene.

Anonymkode: 9f310...798

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...