GÃ¥ til innhold

Hvorfor sover babyen lengre og bedre i helg? 🤔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På helg er pappaen hjemme også, og da er det idyll her. Da sover babyen flere timer i strekk. Men når arbeidsdagene kommer og jeg er alene hjemme med henne da sover hun en time her og en time der 😳

Noen som har samme erfaring? 

Anonymkode: 8a778...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde samme erfaring, og jeg har lurt på om det kunne ha sammenheng med mer lyder i huset. Evt. at det er mer jevnt med lyd, ikke stille fram til jeg plutselig begynner å rydde ut av oppvaskmaskina eller noe (for da våkner hun garantert hvis vi er hjemme alene, men ikke når det er flere her). Her sov babyen bedre i helga når storesøster var hjemme fra barnehagen. Nå er jo storesøster hjemme hele tida, og babyen sover alltid godt på formiddagen, så teorien holder fortsatt vann. 

Det samme så jeg ved besøk, før covid-19 kom til landet. Folk som var på besøk påpekte ofte at vi hadde en så rolig baby som bare lå og sov. Men babyen er virkelig ikke så rolig når hun og jeg er alene hjemme. 

 

Anonymkode: ca3df...300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du er mer avslappet når pappaen er hjemme? Babyer merker om mor er stresset eller rolig og det kan ha innvirkning på søvn.

Anonymkode: 72f58...0fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kan hende det har noe med lyd som du første sier. Når pappaen er hjemme prates det, eller tven står på. Når jeg er alene hjemme med henne ser jeg aldri på TVen feks. 

Føler ikke jeg er noe mer stresset alene med henne 🤔

Anonymkode: 8a778...075

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det omvendt🙄

Anonymkode: 218ac...a8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekkerklokke, biler som kjører, andre som går på jobb. Jeg merker at mine våkner ca 30 min før naboen skal på jobb. Hver dag, og er sikker på det er vekkerklokken som er grunnen. Naboen jobber skift så ikke samme tid hver dag 

Anonymkode: 67d67...bfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...