Helene Skrevet 17. juni 2005 #1 Del Skrevet 17. juni 2005 Datteren kom hjem med skoleinfo som vi leste tirsdag kveld. Der finner vi ut at hun skal få ny lærer IGJEN fra høsten av. Dette har vi ikke fått noe informasjon om fra skolen. Klassen fikk ny lærer i fjor, og det var kattastrofe allerede da. Nå skal hun altså begynne i 6.klasse, med kontaktlærer nr 8 i tillegg til at 3 timelærere ble byttet ut i løpet av inneværende skoleår. Jeg er så sint at jeg kunne hyle høyt!!!!!! Og siden jeg er singel har jeg INGEN å diskutere dette med. Stakkart ungen min holder på å kollapse fullstendig av usikkerhet på og i skolen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vikaren Skrevet 17. juni 2005 #2 Del Skrevet 17. juni 2005 Ikke klag, du skal nå i det minste til et varmere land i sommer!!! Over til alvor: JA, det er et problem. Vanskelig å gjøre noe med det, jeg har opplevd det fra en vikarlærers side. Nye klasser hele tiden, det er fryktelig å ha klasser i så kort tid at man ikke er helt sikre på hva elevene sine HETER engang før man må videre til neste klasse eller skole. Det virker på meg som om skolenes administrasjon av og til tuller og roter ganske mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lærer'n Skrevet 18. juni 2005 #3 Del Skrevet 18. juni 2005 Det er rett og slett sånt som skjer... Noen blir gravide, noen får andre jobber, noen klasser er bare så jævlige at man vil heller være arbeidsledig enn å jobbe der... Sånne er det bare. Og det må man bare leve med. Beklager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 18. juni 2005 #4 Del Skrevet 18. juni 2005 Kjenner til det. Har opplevd akkurat det samme med mitt yngste barn og det har ødelagt hele barneskolen hans. Og jeg er helt uenig med læreren som skrev siste innlegg her - sånn bør rett og slett ikke skje. Skal vi godta at barna våre får mangelfull læring pga stadig utskifting av lærere ? Hadde jeg visst det jeg vet idag så hadde jeg tatt barnet mitt utifra den offentlige skolen og inn på en privat. De pengene det koster å gå på privatskole har jeg allerede brukt på privatlærer til barnet mitt ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra++ Skrevet 18. juni 2005 #5 Del Skrevet 18. juni 2005 Ta dette opp med klassekontakt og avtal møte med rektor. Sikkert fler enn deg som er frustrert over situasjonen. Hvis det er sånn at "klassen" er problemet for lærere, (siden ofte bytte) MÅ ledelsen sette inn tiltak i klassen. Stå på ! Ps. go tur til varmere land. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 19. juni 2005 #6 Del Skrevet 19. juni 2005 Eg berre er litt nysgjerrig her, men korleis skal skulen kunne demme opp for denne utviklinga? Lærarar har ikkje meir enn 3 mnd oppseiingstid, dei kan få andre jobbar osv som lærer'n seier. Eg berre lurer altså, det er like stor utskiftning til tider på privatskule og, lærarane der tener ein del mindre enn i den offentlege, i alle fall på ein del privatskular. Og om miljøet i ein klasse er fælt, korleis skal leiinga ordne opp i det? Om foreldra motarbeider skulen, eller det er mange atale ungar i nett den klassen, korleis skal dei ordne opp i dette? Eg berre tykkjer det er så mangt "nokon" må ordne opp i, men er "nokon" eit supervesen? Eg gjekk i ein atal klasse i si tid, det har gjort meg tøff, sjølvstendig og villig til å kjempe for det eg trur på. Ikkje alle fekk det slik. Det var ein klasse med mange sterke og skuleflinke jenter med store leiareigenskapar, og få og svake gutar. Det var ikkje fleire parallellklassar på vår skule, møter hadde dei i fleng, det var berre rett og slett kjemi, vi bytta også lærarar, hjalp ingenting, uansett kva type folk dei satte inn, møter var det og, kva meir kunne dei gjere? Lærarane bytta heller skule enn å jobbe med oss... Og det har dei jammen meg rett til! Poenget mitt er at lærer'n faktisk ikkje er heilt på jordet her, det er berre sånn av og til. Og lite ein kan gjere med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 19. juni 2005 #7 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg skjønner godt at det er en frustrerende situasjon! Mye av problemet ligger i at lærere i dag blir ansatt fra år til år i tidsbegrensete arbeidsavtaler - man får ikke fast ansettelse lengre,og det er skikkelig frustrerende for lærerne også. Så går man kanskje inn i et svangerskapsvikariat, eller et vikariat der den læreren du vikarierer for har permisjon, ol. Så har skolen dårlig råd og får plutselig utdelt færre timeressurser - og da må som regel sist ansatte gå, osv. Det er mange faktorer som spiller inn - og til sjuende og sist går det ut over elevene - og det er bare helt... :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest synna Skrevet 19. juni 2005 #8 Del Skrevet 19. juni 2005 Det er vel en rettighet folk har? Å bytte jobb. det gjør man i alle yrker,men ikke akseptert i skoleverket av foreldre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 19. juni 2005 #9 Del Skrevet 19. juni 2005 Jeg har full forståelse for at det kan være tragisk og trist for noen å måtte bytte lærer (for andre kan det være en velsignelse..). Men ærlig talt - skal lærere forplikte seg til å: Ikke bli gravid, ikke flytte, ikke bytte jobb hvis de av ulike grunner ønsker det, holde ut i en klasse de ikke trives med, osv? Og hvorfor tror dere at det ikke er utskiftninger på privatskoler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå