Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg ny PC, men på de PCene jeg har sett på har ikke øæå tastatur??  Hvorfor er det sånn? 

AnonymBruker
Skrevet

Nylig kjøpt meg pc. Alle hadde æøå. Sett på norske butikker?

Anonymkode: 2558b...c7d

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nylig kjøpt meg pc. Alle hadde æøå. Sett på norske butikker?

Anonymkode: 2558b...c7d

Jeg ser på Elkjøp, power og komplett

har du link til pcen du kjøpte?

Skrevet

Er det vel. Akkurat kjøpt meg ny pc  og ser at på Æ står Æ med grønt og Ä står med grått (som resten av tastene) og på Ø står Ø med grønt og Ö med grått. Vil tro det kan være for at de kan selge samme pc både i Norge og Sverige.

Skrevet (endret)

De har det. Handler nok mer om at de (elkjøp, power osv) ikke bruker egne illustrasjonsbilder, men får dem fra produsentene.

Endret av gobbledigook
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ny, og har æøå. Kjøpt på Power.

Anonymkode: 9ecb3...94d

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, gobbledigook said:

De har det. Handler nok mer om at de (elkjøp, power osv) ikke bruker egne illustrasjonsbilder, men får dem fra produsentene.

Dette her er nok grunnen ja. Det pleier å stå at PCen er tilpasset nordisk marked eller noe slikt som en forsikring om at du får med øæå. 

Anonymkode: 60161...479

AnonymBruker
Skrevet

Æ, ø og å har fått coronavirus.

Anonymkode: 078df...f94

Skrevet

Det pleier å stå i vareteksten (burde i alle fall) spesifisert om pc-en har "nordisk tastatur" eller ei. Det burde vært uthevet spesielt om en pc til salgs IKKE hadde æ,ø og å. Ellers er det nesten lureri. Vi lever tross alt i Norge, og norsk alfabet er å forvente på en pc som selges her, med mindre noe annet er ettertrykkelig skrevet i vareteksten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...