Gå til innhold

Hvilken «dårlig sosial egenskap» har du, som du ikke klarer å legge av deg?


SinfulBby

Anbefalte innlegg

Jeg er nærtagende samtidig som at jeg har vanskeligheter med å sette grenser for folks oppførsel. Jeg vet ikke når jeg skal si at noe ikke er greit, eller når jeg overreagerer. Dette resulterer i at jeg enten overtenker eller overreagerer....ikke lett.

Anonymkode: 54e69...d37

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ler nervøst når jeg ikke helt vet hva jeg skal si. Sykt irriterende🙄.... 

Ser uinteressert ut om jeg kjeder meg. Greier ikke fake det! Blir sykt ukomfortabel om to eller flere som kjenner hverandre godt prater mens jeg står der som en idiot (feks naboer, eller foreldre i klassen). Klarer meg fint 1-1 da. 

Anonymkode: 3bb17...507

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 20.53, AnonymBruker skrev:

Samme her! Folk tror jeg er overlegen og bitchy, men egentlig er jeg bare redd jeg plager alle med at jeg eksisterer😅 Slitsomt, ødelegger for meg selv 

Anonymkode: f42e1...0ed

Skriver under på slitsomt-biten ass. Kverner og går hele tiden, noen ganger mer enn andre, og de gangene er det nesten uutholdelig:\ Og det er sikkert dette som gjør at jeg føler meg så distansert fra andre hele tiden og har problemer med å oppnå kontakt. Som om jeg ser på dem gjennom en glassvegg. Om jeg kan ta for meg en og en er det lettere, men kolleger, studier osv. der det er mange på en gang; glem det. Gikk 6 år høyere utdanning helt alene:(

Anonymkode: e6b58...437

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bunuel skrev:

Min engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse er ganske dårlig sosialt

Jeg som svarte AB over, jeg har også denne diagnosen...:(

Anonymkode: e6b58...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dårlig til å vise at jeg setter pris på folk og sosial omgang selv om jeg gjør det.

Jeg hører litt dårlig og misforstår av og til ting, også sier jeg noe som blir helt feil i samtalen. 

Jeg overdriver og er selvironisk, men tror ikke folk forstår det. Jeg sier ofte ting som er helt uinteressant og irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når folk spør hvordan det går etc. Så glemmer jeg å spørre tilbake etterpå... *grøss*

Kan å finne på og avbryte folk.

Er heldigvis klar over det selv, så jeg har muligheten til å bli bedre 😁

Anonymkode: c91ef...fb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når folk spør hvordan det går etc. Så glemmer jeg å spørre tilbake etterpå... *grøss*

Kan å finne på og avbryte folk.

Er heldigvis klar over det selv, så jeg har muligheten til å bli bedre 😁

Anonymkode: c91ef...fb7

Uff, jeg gjør det samme selv. Hele tiden 😂 Så flaut i ettertid når jeg ikke spør tilbake.

Anonymkode: f42e1...0ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårlig til å holde øyekontakt, kjeder meg ofte i samtaler om de ikke er genuint interessante, hater at folk sier ting som jeg har hørt før fra noen andre 😅dømmende, dårlig selvtillit.  

Anonymkode: eadff...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig sosialt klønete og vet ikke helt hva jeg skal si. Blir bare usikker og utrygg på meg selv. Dømmer meg selv rett ned. Dårlig selvtillit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig konfliktsky, og klarer aldri stå opp for meg selv og si noe tilbake om noen kritiserer meg for noe.. Hater å omgås dominerende og direkte mennesker, da føler jeg meg automatisk som en ubrukelig dritt og blir veldig stille. Må jeg omgås slike personer over tid, gjør jeg alt for å please personen så jeg kan unngå en konflikt. Det er utrolig slitsomt og har gjort det veldig vanskelig for meg på jobb siden arbeidsmiljøet er preget av mye konflikter, mange dominerende personligheter og mye drittslenging. Jeg føler ikke jeg får vist ordentlig at jeg faktisk kan faget mitt og at jeg brenner veldig for det.

I større sosiale omganger er jeg også veldig sjenert, og ender da alltid opp med å si veldig lite. Klarer ikke snakke og være meg selv med andre enn de aller nærmeste. 

 

Anonymkode: 42d38...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var en god tråd som ga meg trøst. Kjenner meg igjen i mye.

Anonymkode: aa863...39e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok en klassisk besserwisser. Kan kjenne meg litt igjen i Jon Almaas på 71nord. 

Er fullstendig klar over det, og jobber hardt for å jatte med. Men ofte MÅ jeg bare påpeke det når andre tar feil, selv om det er helt ubetydelige ting. 

Anonymkode: 53346...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2020 den 23.33, Heisenberg skrev:

Smaltalk suger ut all livskraft. Jeg er så elendig på det og ender av og til opp med å snakke om alt for private ting fordi hjernen min går helt i frø av å prøve å snakke om været. 
Jeg er dårlig på å le. Jeg har kollegaer som ler av ALT og jeg står der som et naut og prøver å tvinge frem er «ha ha ha». 
Jeg er dårlig på medfølelse og blir konfronterende når folk klager over ting de kan men ikke «vil» gjøre noe med. 
Heldigvis har jeg kvaliteter som gjør at jeg er godt likt både som kollega og venn selvom jeg kan være litt sær. 

Omg! Dette er meg 😑

Anonymkode: cac9a...2dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen forteller meg noe bra som har skjedd, forteller jeg noe om det samme som meg selv  eller som jeg har gjort bare at jeg overgår det så det virker som JEG er bedre....😜 syntes ikke selv at det er en dårlig egenskap da...

Anonymkode: dc97c...96c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når noen forteller meg noe bra som har skjedd, forteller jeg noe om det samme som meg selv  eller som jeg har gjort bare at jeg overgår det så det virker som JEG er bedre....😜 syntes ikke selv at det er en dårlig egenskap da...

Anonymkode: dc97c...96c

Da kan jeg bare fortelle deg at det er en av de verste egenskapene jeg vet om. Flere på jobb er som det og det er mange som velger å spise lunsj på kontoret fordi man aldri kan ha en historie for seg selv, den skal alltid overgås av sånne som deg. 

Jeg studerte med ei sånn. En dag hadde en god venninne av meg dødd, fikk telefon i lunsjen og sa jeg måtte gå og hvorfor. Da klarer denne dama å si at ja da bestemora hennes døde så måtte hun også gå hjem. Til og med dødsfall måtte hun overgå.

Anonymkode: d591b...63e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når noen forteller meg noe bra som har skjedd, forteller jeg noe om det samme som meg selv  eller som jeg har gjort bare at jeg overgår det så det virker som JEG er bedre....😜 syntes ikke selv at det er en dårlig egenskap da...

Anonymkode: dc97c...96c

Jeg gjør noe lignende,  og jeg synes det er såå irriterende! Blir flau og føler meg dårlig når jeg får tenkt meg om. Har jobbet med det og, har blitt bedre på å ikke gjøre det, heldigvis 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke snakke om hva de gode egenskapene er ? ;) De har jeg mange av

Kan bli overivrig og få munndiare hvis jeg ikke har sett folk på lenge , eller tatt for mange glass vin.

Kan få akutt hukommelsevikt å bare glemme hva jeg prata om.og rote meg bort i digresjoner.

 

Er ikke så flink å gi komplimenter , av og til er det fordi jeg har for mye å tenke på ..og av og til fordi jeg ikke gidder å si ting m mindre jeg mener det. For gjennomskuer falsk smiger med en gang ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg kan virke veldig tilbaketrukket og overse personer jeg selv ikke passer sammen med. Feks folk som "tar mye plass" og som snakker for direkte til meg (altså folk jeg ikke kjenner som likevel velger å være så direkte). Da blir jeg svært ukomfortabel. Kan nok oppfattes at jeg er litt frekk når jeg ignorerer disse personene. Men det er fordi jeg føler de går over min grense uten å ta hensyn til at alle er like åpne, direkte og høylytte som de. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...