Gå til innhold

Hvilken «dårlig sosial egenskap» har du, som du ikke klarer å legge av deg?


SinfulBby

Anbefalte innlegg

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Også har jeg blitt veldig dømmende pga mobbingen. Ikke utad, men jeg tenker for meg selv at jeg må holde meg vekk fra den og den personen fordi de er populære, og dermed kan finne på å mobbe meg. Tenker automatisk at pene mennesker kommer til å mobbe meg, og da kan jeg bli litt stressa i starten. Men så snakker jeg med de, og de er som regel veldig hyggelige. Det er bare noe jeg har med meg fra ungdomsskolen og tror det handler om at jeg der var så upopulær og lite verdt at jeg ikke kunne snakke med de populære.

 

Anonymkode: 5beec...c31

Jeg har også blitt veldig dømmende etter mobbing. Innimellom minner jeg meg litt om en mobber. Det er fælt. Og møter jeg mennesker som er for kule og hippe, så blir jeg dritstressa, og forsvarsmekanismene trer inn. Kroppen er innstilt på at de går til angrep eller forsvinner med det samme de ser sårbare sider. Utrolig slitsomt og kan være ødeleggende i sosiale relasjoner.

Anonymkode: 43c82...c7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg "glemmer" venner og bekjente med en gang de flytter et sted som ikke er i byen  jeg bor i selv. Klarer ikke å holde kontakten eller huske på dem. Det utrolig kjedelig, men det er akkurat som de bare forsvinner ut av minnet mitt.

 

Anonymkode: 34534...0e5

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Wilmus skrev:

Jeg er veldig preget av konfliktskyhet, og blir helt satt ut om folk behandler meg urettferdig. Blir bare stående å måpe, helt handlingslammet. Sliter veldig med å konfrontere eller kjefte tilbake. Det iriterer vettet av meg!

Helt lik, det er helt grusomt! Kommer liksom på i ettertid hva jeg kunne sagt tilbake, men der og da er det som jeg ikke klarer verken å prate eller å tenke fornuftig.

Anonymkode: 34534...0e5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var FÆL før, usikker, misunnelig, dømmende. Det har blitt veldig mye bedre, men noen ganger klarer jeg ikke å bryte ut med noe dumt, som da jeg sa "det er jo faen meg helt sjukt" når en bekjent i lav stilling erklærte at de ville prøve å få 800.000 i lån for å kjøpe drømmebilen. Det finnes andre måter å si det på, eller holde munn helt...

Ellers kan jeg bli irritert over folks uvitenhet, folk som bare turer på uten å vite helt hva de snakker om eller gjør. 

Anonymkode: 9879d...a34

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg "glemmer" venner og bekjente med en gang de flytter et sted som ikke er i byen  jeg bor i selv. Klarer ikke å holde kontakten eller huske på dem. Det utrolig kjedelig, men det er akkurat som de bare forsvinner ut av minnet mitt.

 

Anonymkode: 34534...0e5

Sånn er jeg også dessverre. Har ingen omgang m de jeg gikk på skole med eller fra tidligere jobber selv om jeg der var veldig sosial og godt likt. Når jeg enten flytter eller bytter jobb, er det som om jeg starter helt på nytt. Må være noe rart med meg...

Anonymkode: 35f64...d5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter når jeg blir sint. Superirriterende - jeg er sint, ikke lei meg! 

Ellers er jeg dårlig på direkte konfrontasjoner (heldigvis få av de) og small talk. Kan fort si ting jeg ikke burde, dvs bli for personlig. Som da jeg ble sjekket opp av en ny fyr og fyren spurte hva jeg ville i livet, og jeg svarte: "jeg vil ha barn". Kanskje ikke det man svarer heeelt i starten, ikke ut fra ansiktsuttrykket hans å dømme. :ler: Fyren var interessert da, og jeg måtte bare ta kontakt om jeg ville det. :fnise:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, SPOCA skrev:

Jeg gråter når jeg blir sint. Superirriterende - jeg er sint, ikke lei meg! 

Ellers er jeg dårlig på direkte konfrontasjoner (heldigvis få av de) og small talk. Kan fort si ting jeg ikke burde, dvs bli for personlig. Som da jeg ble sjekket opp av en ny fyr og fyren spurte hva jeg ville i livet, og jeg svarte: "jeg vil ha barn". Kanskje ikke det man svarer heeelt i starten, ikke ut fra ansiktsuttrykket hans å dømme. :ler: Fyren var interessert da, og jeg måtte bare ta kontakt om jeg ville det. :fnise:

Haha! Så søtt ☺️

Anonymkode: 9879d...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha! Så søtt ☺️

Anonymkode: 9879d...a34

Altså det med han fyren og alt, ikke at du gråter når du blir sint!

Anonymkode: 9879d...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad i å flørte med fremmede når jeg er ute med folk. Er nesten som en avhengighet som antennes når jeg drikker. Alle venninnene har vokst fra det - eller aldri vært der - så jeg får endel kjeft for det. Men glemmer meg alltid bort.

Anonymkode: e544c...41c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takler dominante folk veldig dårlig. Folk som får deg til å føle deg bitteliten og dum. Klarer ikke heve hodet uansett hvor klar jeg er over det. Irriterende. 

Anonymkode: 097b0...3c3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over venner/kollegaer som gjør noe bedre enn meg.

Anonymkode: 097b0...3c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater smalltalk og når folk forteller helt fullstendig uinteressante historier om f.eks ungene sine.  Da merker jeg at jeg flakker med blikket og må anstrenge meg hardt for å se ut som jeg eier snev av interesse.  Kan også ha en uvane med å avbryte, fordi jeg er redd for å glemme hva jeg skal si etter mennesket har pratet.  Kan også sikkert virke litt brå og smiler ikke alltid når jeg tuller.  Jeg skulle vært filmet en kveld jeg var sosial med halvfremmede uten at jeg visste det, det kunne vært spennende å sett.  Kunne sikkert plukket av seg noen uvaner på det å se seg selv utenfra. 

Anonymkode: e0028...62d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i så mye her! Er ibtillegg super introvert. Burde bare innse at jeg kan kalles sosialt tilbakestående, og burde bo i en hule langt unna folk.

Men sånn helt ærlig, jeg blir lett fornærmet, er av og til redd for å bli spurt om private spørsmål så da går jeg inn i forhånds forsvar og framstår sur så ingen vil snakke med meg...:kari: er ellers litt kobfliktsky. Suger med smalltalk og sier da teite ting som hjemsøker meg senere og får meg til å føle meg så dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater når noen jeg sammenligner meg med gjør det bra. Feks en bekjent som har fått alt i livet og plutselig sitter hun der og sier at hun har kjøpt seg en enebolig med akkurat de samme kriteriene jeg ønsket. Jeg prøver å si gratulerer og virke glad men innerst inne dør jeg av misunnelse og prøver å holde avstand til misunnelsen er over.hun merker ikke at jeg holder avstand men jeg gjør det ved å virke opptatt. Vi er ikke venner men gode bekjente så det går bra. 

Anonymkode: 0dd9b...26d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.3.2020 den 21.35, SnoopyBoy skrev:

Jeg blir lett missunelig på folk fordi jeg sammenligner meg for mye med andre. Prøver så langt som mulig å skjule dette, da. En annen ting er vel at jeg har vanskeligheter medå glemme ting, og tilgi folk. Da "ghoster" jeg som regel ut folk isteden...Ville veldig gjerne endret meg selv , men det er nok bare sånn jeg er. 

Min erfaring er at folk som ghoster eller blir stille, som regel har store problemer med seg selv og mangler evnen til å samhandle og respektere andre mennesker som de fleste andre klarer. Og det er aldri motparten som blir ghostet sin skyld, for som oftest er det bare teite bagateller. Folk gjør feil, store feil, men alle går videre og glemmer det, livet går videre og de har fortsatt folk som er glade i de. Det er bedre å bruke energi på å tilgi og elske noen, enn å være sur og ergelig i det evige, skal man hate folk foralltid, så sitter man igjen alene og ulykkelig tilslutt.

Anonymkode: 0999d...0ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig med å være meg selv rundt folk jeg ikke kjenner så godt. Dette med at jeg overtenker "hva skal jeg si?" --> hvordan reagerer de viss jeg sier dette? -->er de i det hele tatt interesert i å snakke med meg?. Ender som oftest opp med å si veldig lite når jeg er rundt folk jeg ikke kjenner så godt..

Og en annen dårlig sosial egenskap, navn.... sliter voldsomt med å huske navn på folk. Er på sisteåret av en bachelor og jeg husker bare navnene til ca halvparten av klassen (30 totalt), enda jeg har jobbet og pratet med alle. Skulle ønske jeg var bedre på å huske navn :rodme:

Anonymkode: 0f96a...1e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Extremt flink til å spontanlyve, eller bare tippe rett svar på noe jeg egentlig ikke hørte helt etter, når noen forteller noe. Slipper unna 95%av tiden. 

Anonymkode: a44b8...2fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker for kjapt, og blir fort irritert når andre bruker lengere til å komme til poenget. Vet jeg burde gi folk mere tid, men jeg klarer ikke, når jeg allerde har forstått poenget. 

Jeg tyr ofte til å avbryte, for derretter og dra fram poenget. Uten medfølelse for at "historien" blir ødelagt...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gråter når jeg blir sur, og klarer aldri formulere meg riktig når jeg blir sint. 

Er litt manipulerende, men det er det ingen som merker :P Er til og med så flink at folk har sagt at jeg er den minst manipulerende personen de har møtt. 

Lyver altfor mye, om ting som ikke er vits i å lyve engang. 

Yeah, jeg er en dårlig person. 

Anonymkode: d63a3...a44

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sliter veldig med å være meg selv rundt folk jeg ikke kjenner så godt. Dette med at jeg overtenker "hva skal jeg si?" --> hvordan reagerer de viss jeg sier dette? -->er de i det hele tatt interesert i å snakke med meg?. Ender som oftest opp med å si veldig lite når jeg er rundt folk jeg ikke kjenner så godt..

Og en annen dårlig sosial egenskap, navn.... sliter voldsomt med å huske navn på folk. Er på sisteåret av en bachelor og jeg husker bare navnene til ca halvparten av klassen (30 totalt), enda jeg har jobbet og pratet med alle. Skulle ønske jeg var bedre på å huske navn :rodme:

Anonymkode: 0f96a...

Det at du ikke husker navn kan ha sammenheng med at du er så selvkritisk at du tenker mer på hvordan du framstår/sier navnet ditt/gir håndtrykket, enn faktisk å ha fokus på den andre. Har slitt med det selv, men det har hjulpet å bite seg merke i noe ved den andre personen. Feks: brune øyne, høyt hårfeste. Krøller og tykk overleppe. Disse tingene får deg til å fokusere på noe utenom deg selv, som hjelper deg til å bli mindre selvkritisk i situasjonen. 

Du ba ikke om råd, men jeg vet hvor frustrerende det kan være å analysere seg selv i en hver situasjon..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...