Gå til innhold

Jeg ser ned på folk som er på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil ikke ha Facebook men det er tydeligvis et must med skolebarn.. Gikk glipp av mange bursdagsinvitasjoner før jeg skaffet meg det..

Anonymkode: b93be...3f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen tvil om at de som har facebook, også samsvarer med holdningene som er i dem nå. Likegyldig, "ser ikke andre", ego, selvopptatt, ekle å være sammen med, mobilavhengig, bryr seg ikke om mennesker, kun opptatt av selfie og vise seg frem for egen skyld og få likes. 

Anonymkode: ab9a3...5b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tvil om at de som har facebook, også samsvarer med holdningene som er i dem nå. Likegyldig, "ser ikke andre", ego, selvopptatt, ekle å være sammen med, mobilavhengig, bryr seg ikke om mennesker, kun opptatt av selfie og vise seg frem for egen skyld og få likes. 

Anonymkode: ab9a3...5b1

Jepp, det er trist å ha en personlighet som er opptatt av likes og andre menneskers bekreftelse.

Anonymkode: bede9...d62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke facebook, ingen andre SoMe heller. Bare kjas og mas å ha dette.

Anonymkode: 1e8be...4cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på slike som TS :)

Som ikke har peiling på hva hen prater om.

Jeg har ei venninne som er lik.

Helt imot sosiale medier :)

Resultatet er at hun er helt utenfor 😛

Blir ikke invitert på ting, følger ikke med.

Hun er nesten venneløs blitt.

(Men hun slipper gi slipp på bilder hun ikke trenger legge ut i SoMe da 😅)

Anonymkode: 307fa...66e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er man en saueflokk fordi man prøver å holde kontakten med venner og kjente? De som ikke er på Facebook blir litt outcasts føler jeg. Klart Facebook er ikke så veldig hot nå lenger men alle er der jo og det er sykt lett å komme i kontakt med masse folk du sikkert ikke har lagra på telefonen. I den bransjen jeg jobber i er det gull å ha Facebook. Mange jobbmuligheter og eventer dukker opp der, men du gjør som du vil. 

Anonymkode: 51721...432

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser på dem som sauer rett og slett. Noen som er redde for å skille seg ut og er lite opptatt av viktigheten av personvern og det å ha rettighetene til egne bilder.

Er forresten en kvinne på snart 27 og har aldri hatt Facebook.

Andre med lignende syn?

Anonymkode: bede9...d62

Hva vil du ha, applaus?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser på dem som sauer rett og slett. Noen som er redde for å skille seg ut og er lite opptatt av viktigheten av personvern og det å ha rettighetene til egne bilder.

Er forresten en kvinne på snart 27 og har aldri hatt Facebook.

Andre med lignende syn?

Anonymkode: bede9...d62

Men å være her inne og hevde deg bedre enn andre, synes du er helt i tråd med livsfilosofien din? :) Jeg har vært på facebook i mange år, men bruker det ikke så ofte. Fortell meg hvorfor jeg er sau! Og fortell meg hvorfordu tror alle deler bilder, venneliste og annen personlig info! 

Jeg er meg selv, og skiller meg ut - selv om jeg har en snapchat, instagram og facebook. 

Du bor sikkert i telt, sparker deg fram på sparkesykkel i stedet for bil, går i laken istedet for klær osv for å ikke være "sau".... 🙄 ("noen folk er rare - og dømmende") . 

Anonymkode: 8599b...36d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ned på folk som dømmer andre mennesker og kaller de som sauer ut i fra noe så ubetydelig som Facebook 🙄

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har medlidenhet med deg da. Når du reagerer så kraftig på at medmennesker har Facebook, så tror jeg livet ditt er fylt med altfor mye irritasjonsmomenter. 

Anonymkode: cd284...789

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Sirah skrev:

Jeg ser ned på folk som dømmer andre mennesker og kaller de som sauer ut i fra noe så ubetydelig som Facebook 🙄

Sier mye om noen at de er der. De har behov for å bli sett og legge ut bilder på nettet for bekreftelse, de bryr seg ikke om å beholde rettighetene til bilder eller personvernshensyn. De aller fleste lar også "vennene" sine se hvem de har på kontaktlisten, mange også fremmede som de ikke er venn med. De har også behov for å være en av alle andre som er der og vil ikke skille seg ut.

Anonymkode: bede9...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg ser ned på folk som deg.  Respekterer at folk ikke er på some, men respekterer ikke at de tror de er bedre enn alle andre fordi de ikke er det.  De er ingen av delene, og respekt går begge veier.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier mye om noen at de er der. De har behov for å bli sett og legge ut bilder på nettet for bekreftelse, de bryr seg ikke om å beholde rettighetene til bilder eller personvernshensyn. De aller fleste lar også "vennene" sine se hvem de har på kontaktlisten, mange også fremmede som de ikke er venn med. De har også behov for å være en av alle andre som er der og vil ikke skille seg ut.

Anonymkode: bede9...d62

Skriv en doktorgrad i psykologi nå, come on.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen tvil om at de som har facebook, også samsvarer med holdningene som er i dem nå. Likegyldig, "ser ikke andre", ego, selvopptatt, ekle å være sammen med, mobilavhengig, bryr seg ikke om mennesker, kun opptatt av selfie og vise seg frem for egen skyld og få likes. 

Anonymkode: ab9a3...5b1

Har ikke lagt ut selfie på to år. Har kun en venn som gjør det.

Selv om dette handlet om deg og dine venner, så fins vi andre også vet du. Eller nå vet du det... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sier mye om noen at de er der. De har behov for å bli sett og legge ut bilder på nettet for bekreftelse, de bryr seg ikke om å beholde rettighetene til bilder eller personvernshensyn. De aller fleste lar også "vennene" sine se hvem de har på kontaktlisten, mange også fremmede som de ikke er venn med. De har også behov for å være en av alle andre som er der og vil ikke skille seg ut.

Anonymkode: bede9...d62

Jeg er først og fremst på FB pga en hobby jeg har, jeg holder kontakt med folk over hele verden. Jeg får også mye informasjon om konserter, utstillinger osv der. Har hatt samme profilbilde i langt over et år, så er ikke akkurat dronninga av selfies... Om noen ser hvem jeg har på vennelista så plager ikke det meg, selv om man selv bestemmer hva andre skal se. Er rimelig privat på FB, står for eksempel ikke at jeg er i et forhold. Hvordan andre bruker FB, det interesserer meg rett og slett ikke. Legger noen ut for mye dumt kan jeg velge å slette dem som venn, eller å ikke følge dem. Problem løst... 

Anonymkode: 9af1f...835

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. hvor skal en begynne? Blir for mye å forklare for deg. Men fikk lys til å si noe som mulig kunne redde deg fra generaliseringshjernen din... Jeg har ett par håndfull nære venner. og de er veldig forskjellige. Noen av dem har bare meg til felles nesten. Ja og at det er endel er einstøinger. Alle untatt en har en fb konto. Jeg også.

Selv har jeg mest interesseorganisajoner, foreninger, band, politiske partier, stiftelser, museer,. ja kort sagt offentlige greier i min nyhetsflom. maaaange. er der ikke daglig og får aldri med meg alt. En runde fra bånd til ende ville nok ta flere dager i strekk. I denne blandingen kommer det en sjelden gang noe fra mine venner. (så har de da  det til felles å i grunn. ) En bekjent legger ut irriterende mengder hobby greier... hm..Noen ganger kommer det ting fra folk jeg kjente for ti år siden. Og jeg liker å se på livet de disse jeg ikke lenger kjenner, på avstand. ( ja det er ingen som legger ut så mye egentlig av de rundt 100 "vennene" jeg har der.) Det gir perspektiv når deres liv er helt annerledes mitt. Noen ganger griper det også langt inn i sjela  mi.  Og i fjor tok en tennåring jeg hadde der livet sitt. Det ble rart og tett og rystende når en foreldre fortsatte kontoen og skrev om veien videre og nå om å spre info om faresignal o.l.

Selv deler jeg aldri noe personlig. En gang annenhver mnde deler jeg link til en miljøsak eller en politisk sak eller nå ang koronane har jeg lagt ut en humorvideo. Kan bli flere. jeg har ikke bilde av meg selv noe sted og ikke noe er skrevet der som er personlig annet enn navnet mitt. Har aldri lagt ut personlige ting. Jo forresten, noen bilder jeg tok av noen malerier en gang. gikk på en utfordring. ja ja. Og jeg har vært på fb siden det var nytt.

Det er mulig du ser meg som en sau ennå. Og for meg går det bra. Men båssetting... det er heller ikke så intelligent, Takk for oppmerksom heten og bæææææ til deg. ( betyr lykke til med deg selv, på sausk.)

Anonymkode: 8277d...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

skal avsluttningsvis etter bææææet ,sies jeg er fullt klar av at hvert eneste tastetrykk jeg gjør på fb og på noen andre sider også registreres hos fb. Så jeg er ikke en som ikke ser at fb-konsensenet har stor makt og tilgang til skremmende mye data om folk.Og at jeg egentlig. Sånn helt egentlig skulle ønske driten forsvant. ( ;) ) Det komme ikke til å skje. 

Anonymkode: 8277d...e32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook er et sosialt verktøy som alle andre. Går vi litt tilbake i tid finner vi sikkert folk som ser ned på telefonbrukere, og litt til noen som ser ned på brevskrivere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Okapi skrev:

Facebook er et sosialt verktøy som alle andre. Går vi litt tilbake i tid finner vi sikkert folk som ser ned på telefonbrukere, og litt til noen som ser ned på brevskrivere.

Litt forskjell på en telefon som kan redde deg i nøden og noe som tilrettelegger for selfies for å få likes av andre.

Anonymkode: bede9...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Litt forskjell på en telefon som kan redde deg i nøden og noe som tilrettelegger for selfies for å få likes av andre.

Anonymkode: bede9...d62

Dere kommer til å dø av sjokk når dere oppdager Instagram.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...