Gå til innhold

Jeg ser ned på folk som er på Facebook


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser på dem som sauer rett og slett. Noen som er redde for å skille seg ut og er lite opptatt av viktigheten av personvern og det å ha rettighetene til egne bilder.

Er forresten en kvinne på snart 27 og har aldri hatt Facebook.

Andre med lignende syn?

Anonymkode: bede9...d62

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Ser på dem som sauer rett og slett. Noen som er redde for å skille seg ut og er lite opptatt av viktigheten av personvern og det å ha rettighetene til egne bilder.

Er forresten en kvinne på snart 27 og har aldri hatt Facebook.

Andre med lignende syn?

Anonymkode: bede9...d62

Så lenge det finnes mennesker som deg, er det fortsatt håp for verden.

Man kan nemlig leve et fullverdig liv uten å ha konto på Facebook, Twitter, Instagram eller andre sosiale medier; man kan ha god digital oversikt uten å eie et produkt produsert av Apple, og man trenger ikke å på liv og død ha en smarttelefon da en Nokia 3330 produsert i 2001 både har mye bedre batteritid og er overlegen med tanke på sikkerhet.

Liksom man ikke trenger å bruke Windows da Linux er et fantastisk alternativ.

Og heller trenger man ikke å følge i andres fotspor med tanke på kroppspress, da man kan si det på en enklere måte: Vekten din betyr ingenting; smilet ditt betyr alt.

Kort sagt kan man være seg selv uten å legge vekt på hva "alle andre" mener.

Så er du en av dem som fortsatt klarer å være individualister i en verden der folk i stadig større grad gjør ting i flokk, fortjener du all respekt, for ja - det er stadig lov til å skille seg ut, også i år 2020.

Ønsker deg lykke til videre på alle måter. smil.gif.8359460d09b8f3fb6ef1797aff70d0da.gif

- B.

Anonymkode: eea27...9f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg svært lite. Er 22 og har ikke noen sosiale medier foruten snapchat, som jeg tenker å slette snart.

Folk syns det er rart at jeg ikke har noen sosiale medier. Om jeg f eks chatter med potensielle dater over nett så tror de at jeg er fake. Jeg kan jo forstå det.

Føler meg noen ganger litt rar og utenfor som ikke er på insta eller Facebook. Jeg har bare ikke noe interesse for folk på den måten. Adde «venner» du knapt kjenner, like det ene og det andre. Det blir bare så.. meningsløst. Men det verste er jo at alle kan se hvem du er venner med, felles kjente osv. Jeg liker ikke å bli stalket eller være et tema for noen.

Anonymkode: 37607...3cb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du ikke er på sosiale medier! Har også venner som ikke er på facebook, men forskjellen på deg og de er at de ikke ser ned på oss som er på facebook. Det at andre velger annerledes enn deg betyr ikke at du er bedre enn dem. 

Jeg er forøvrig ikke på sosiale medier fordi jeg er redd for å skille meg ut, det har ingen ting med det å gjøre. Jeg bruker messenger til å kommunisere med og bruker facebook nesten utelukkende til å oppdage nye og interessante arrangementer i byen min. 

Anonymkode: f6846...9c7

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting sjokkerer folk så mye som "nei, jeg er ikke på facebook. Twitter? Nei. Snapchat? Nei ikke det heller. Instagram? Hvertfall ikke. Jeg har muligheten til å skrive brev, epost, sms og ringe da."

Anonymkode: c002c...150

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere antar feilaktig at alle bruker Facebook på samme måte som tanta di på 65. Det er heller ikke slik at alle kan se hvem du er venn med, det bestemmer du helt selv. Det er greit å være kritisk til Facebook, men gjør det i det minste på en informert måte.

De aller fleste jeg kjenner bruker ikke Facebook til annet enn jobb og studier. De har ikke et gjenkjennelig profilbilde, de oppdaterer aldri statusen sin, legger ikke ut bilder, deler ikke lenker eller kommenterer. 

Jeg opplever det heller ikke som unormalt å ikke være på sosiale medier. Selv har jeg ikke Snapchat, og synes det virker masete og meningsløst, men jeg ser ikke på snapchatbrukere som idioter av den grunn, ser dere ikke selv hvor rart det blir? Hvis dere oppriktig mener at folk blir sjokkert av å høre at dere ikke er på SoMe, så har dere en veldig snever vennekrets. 

Det er ikke en "big deal" å velge bort Facebook. Det er ikke superspesielt å ikke ha smarttelefon, tvert i mot er det vel ingenting som er mer krampaktig storby-hipster enn å sverge til Nokia 3210. Verden er enorm, og variasjonene mellom folk enda større.

Men for all del, sitt på Kvinneguiden og le av at folk kaster bort tid på Facebook :ler: 

 

Anonymkode: dba31...b7f

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes facebook er nyttig, og oppfatter ikke meg selv som en sau. Jeg liker å holde meg oppdatert, og facebook gjør det enkelt. Venner som ikke har facebook går glipp av mye informasjon. Når kommunen informerte om endringer i søppelhåndteringen så fikk de det ikke med seg. Nå som treningssenteret deres stengte pga corona så fikk de ikke informasjonen siden de ikke er på facebook. Når de skal leie feriebolig så må de låne min facebookprofil siden mange utleiere bruker facebook til å kommunisere. Osv.

Anonymkode: 8b17c...62f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser på dem som sauer rett og slett. Noen som er redde for å skille seg ut og er lite opptatt av viktigheten av personvern og det å ha rettighetene til egne bilder.

Er forresten en kvinne på snart 27 og har aldri hatt Facebook.

Andre med lignende syn?

Anonymkode: bede9...d62

Hvordan veit du da hva folk gjør på facebook om du aldri har hatt det selv? Tenker det er ting du gjør som jeg tenker er latterlig 🤪

Anonymkode: 61a0f...e88

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser forøvrig IKKE ned på folk som er på Facebook osv selv om jeg ikke er det. Folk må få gjøre det de vil, hallo.

Anonymkode: c002c...150

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg da. Prøv å være forelder til skolebarn i 2020 uten FB. Klassene har grupper der, FAU har gruppe der, mange fritidsaktiviteter bruker det (skjønt der er vel Spond mer vanlig). Det er forskjell på å ha FB og å være aktiv på FB. 

Jeg er ingen storbruker av Snap, Insta ol., men har kontoer. FB liker jeg fordi jeg har flyttet masse rundt, mye før mobil/mail ble vanlig, og det var en fin mulighet til å finne igjen gamle kjente f.eks.

Jeg elsker konserter/show og jeg får varsler om arrangementer jeg kan være interessert i. Nå som det er begrensede muligheter til å gå ut streames mange konserter via FB og andre SoMe som er fine å få med seg og jeg kan vippse litt i støtte om jeg føler for det.

Selvfølgelig kan man klare alt dette uten FB, men det er praktisk. Tro meg, alle foreldrekontakter hater den ene forelderen som ikke har FB slik at man også må huske å sende mail/SMS/brevdue når beskjeder skal ut. Internett har kommet for å bli, jeg velger å se mulighetene og fordelene heller enn å sutre over «saueflokken». Hadde all SoMe forsvunnet i morgen hadde det ikke vært noen krise for min del, men ser tross alt fordelene med noe av det.

Anonymkode: ffea2...700

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser på dem som sauer rett og slett. Noen som er redde for å skille seg ut og er lite opptatt av viktigheten av personvern og det å ha rettighetene til egne bilder.

Er forresten en kvinne på snart 27 og har aldri hatt Facebook.

Andre med lignende syn?

Anonymkode: bede9...d62

Du er nok på FB denne tråden er unødvendig

Anonymkode: 5bb0a...3b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så synd for deg. Regner med du er mest opptatt av å sende selfies av deg selv på insta og snap.

Selv bruker jeg mest Facebook for å holde meg oppdatert på det som skjer rundt barnet mitt. Info fra skole, SFO, fotballlaget, klasseside. 

Ellers får jeg omtrent alt av invitasjoner på Face. Skolearrangement,fotballcuper,dugnader og julebord.

Anonymkode: 58b91...32c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser på dem som sauer rett og slett. Noen som er redde for å skille seg ut og er lite opptatt av viktigheten av personvern og det å ha rettighetene til egne bilder.

Er forresten en kvinne på snart 27 og har aldri hatt Facebook.

Andre med lignende syn?

Anonymkode: bede9...d62

Og hvilke saueholdninger har du...? 

Litt irriterende at du skal dømme andre uten å ha særlig kunnskap om temaet. Du fremstår som lite opplyst. Det er flott at du har tatt et valg for deg selv med å leve uten sosiale medier, men å kalle alle som har fb sau er for drøyt. Til info så har barnas idrettsforeninger grupper med info der, og skoleklassene like så. Det blir mye vi ikke får vite uten dette. Det er flere grupper med nyttig info og invitasjoner kommer ofte den veien. Enkelt å gi og enkelt å få.  

Anonymkode: b453b...c39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvordan er snap noe bedre???

Anonymkode: b453b...c39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er glad jeg er på fb nå gitt. Første stedet jeg besøker når jeg våkner og kommer til meg selv. Har mange morsomme og interessante venner der, og det er opptur å se kjente i disse tider. Og så er det gruppene jeg er medlem av, som også legger ut mye fint.

Aner ikke hvorfor du tror at du er så viktig at noen skulle ta seg nær av at du ser ned på meg/oss? :vetikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Du ser ned på omlag 30% av jordas befolkning på bakgrunn av en sosial plattform. Jeg er perpleks.

Endret av Njord
Skrivefeil
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...