Gå til innhold

Hvordan går det med alkoholforbruket deres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kvinne i 30-årene her, gift uten barn. Har jobb i matbutikk i 65% stilling, men får ingen ekstra vakter nå som vi har 80% mindre kunder. Det er jo kjempebra at folk holder seg hjemme og er kun innom for det mest nødvendige, men kjenner at det er kjedelig å jobbe så lite...

Jeg har slitt med å drikke, tok ett glass vin hver kveld for noen år siden, som økte til 2-3 hver kveld. Fylla og festing sluttet jeg med for mange år siden, men vin og øl på kvelden for å slappe av etter jobb.

Nå, de siste to årene har jeg kunne gått uker uten å ta et glass vin eller en boks øl. Men nå de siste 6 ukene har jeg ett glass hver kveld. Startet med to kvelder i uka, aldri i helgene pga jobb med tidligvakt, denne uke har jeg drukket 4 kvelder...

Jeg har INGENTING i skapet nå, mannen pusler med sitt, men jeg er så jævlig stresset over at jeg ikke har handlet nok inn, pub'er er stengt, og jeg kan ikke gå ut til venner...jeg blir stressa å høre dag inn og ut om viruset og at folk faller som fluer i Italia, og at 2 venninner som jobber på Ahus er på jobb fysisk og psykisk 24/7, og at jeg ikke takler dette! 

Vi har så strenge vaskerutiner på jobb, vi vasker og spriter konstant kontaktpunkter som kunder tar i, og jeg kjenner jeg er redd på jobb! De fleste kundene er gamle menn og damer som hoster å harker og snørret rundt (de gjør det året rundt), og tar ikke hensyn.

Hvordan skal jeg klare å takle alt dette inni hodet mitt og ikke drikke for å døyve dette? Tips til nettsider / apper jeg kan bryne meg på for å ikke bli helt mentalt utbrent? Mannen er glad for at han er permittert inntil videre, han har 100 ting han skal fikse på bilen, i garasjen, i båten, osv osv.

Anonymkode: 4e5dc...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri drukket før og kommer aldri til å drikke uansett hva. Det handler om mentaliteten, hvis du bestemmer deg for å ikke drikke så klarer du det. 

Anonymkode: a7af5...42f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke drukket en eneste dråpe den siste mnd hvertfall :) 

Anonymkode: a1bb8...775

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet med alkohol før dette, men så gikk jeg tom og lock down skjedde. Og jeg føler jeg ikke har noe god grunn til å gå til vinmonopolet nå. Jeg tørr rett og slett ikke fordi man får jo kjeft bare noen ser deg ute. Så det går overraskende bra! Nå hadde jeg ikke kjempe problem, men jeg er disponert for å utvikle det til et problem. Den sterke lysten er der, men jeg kommer meg ikke ditt med en god grunn for tiden uansett :P

Anonymkode: 4ac5e...2b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøm huset for alkohol.

Liker heldigvis ikke alkohol. Har over 10 flakser vin stående akkurat nå (alt er gaver). Må sikkert kaste dem snart da det ikke akkurat er årgangsvin.

Anonymkode: 1515b...566

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri drukket før og kommer aldri til å drikke uansett hva. Det handler om mentaliteten, hvis du bestemmer deg for å ikke drikke så klarer du det. 

Anonymkode: a7af5...42f

Jeg skal klare det, men abstinens kommer til å bli et helvete i noen dager .

Anonymkode: 4e5dc...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke drukket en eneste dråpe den siste mnd hvertfall :) 

Anonymkode: a1bb8...775

Så bra ✌️

Anonymkode: 4e5dc...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg slet med alkohol før dette, men så gikk jeg tom og lock down skjedde. Og jeg føler jeg ikke har noe god grunn til å gå til vinmonopolet nå. Jeg tørr rett og slett ikke fordi man får jo kjeft bare noen ser deg ute. Så det går overraskende bra! Nå hadde jeg ikke kjempe problem, men jeg er disponert for å utvikle det til et problem. Den sterke lysten er der, men jeg kommer meg ikke ditt med en god grunn for tiden uansett :P

Anonymkode: 4ac5e...2b3

✌️👍

Anonymkode: 4e5dc...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent som før. Litt mindre kanskje. Har tatt et par glass vin til maten de to siste helgene. Men gleder meg enormt til en real fest med venner og kollegaer når dette helvetet er over.  Da skal det skåles med store mengder bobler! 

Anonymkode: 5222a...ec9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Omtrent som før. Litt mindre kanskje. Har tatt et par glass vin til maten de to siste helgene. Men gleder meg enormt til en real fest med venner og kollegaer når dette helvetet er over.  Da skal det skåles med store mengder bobler! 

Anonymkode: 5222a...ec9

Jeg tror alkoholsalget går opp noe vanvittig når det blir frislipp 😶

Anonymkode: 4e5dc...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en sosial drikker, så det har vært helt tørt de siste ukene når bor alene. Tok meg en øl i kveld da vi skulle ha digital jentevors. Var ikke helt det samme....

Anonymkode: 04444...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rørt noe siden januar, og det blir nok ikke mer heretter. MMen så har jeg aldri hatt det suget heller.

Har du ikke en kjeller med en punching pute eller noe du kan bruke? Har hørt at det hjelper å få det ut med fysisk agressjon som boksing.

Anonymkode: 2becb...73a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker fredag og lørdag, 1-2 enheter. Men er streng på at det ikke skal skli ut. Min erfaring er at alkohol skaper stress og uro, derfor øker lysten til å drikke. Men når man kutter ned er ikke uroen der lenger.

Anonymkode: 86c7a...28e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øl og vin er ikke avslapping etter jobb. Alkohol er en stimulans, helt det motsatte av det du sier du bruker det til. Kutt ut, der virker som du ikke har helt kontroll.

Det finnes så mange metoder for å redusere stress. I verste fall ta deg en god og lang gåtur, fysisk aktivitet, der hjelper å stresse ned.

Jeg har forresten uendret drikkemønster. Mer eller mindre avholds, skåler med champagner til nyttår og begivenheter.

Anonymkode: 9f328...294

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tilbake til spørsmålet, som ingen har svart på: finnes det nettsider eller apper som kan hjelpe meg? Omså bare til å distrahere meg?

Anonymkode: 4e5dc...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Drikker mye mindre nå får jeg er en sosialdrikker

Anonymkode: 60cba...667

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så tilbake til spørsmålet, som ingen har svart på: finnes det nettsider eller apper som kan hjelpe meg? Omså bare til å distrahere meg?

Anonymkode: 4e5dc...f35

YouTube kanskje? Mange undervisnings ideer der. Lær å strikke, lær å spille gitar, lær å binde fluer...

Anonymkode: 27b0b...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drukket to ganger på to år, men kjøpte en sixpack øl forrige uke for jeg begynner å bli gal av å være hjemme og ikke ha noe å finne på. Etter den sixpacken ble det to flasker vin med en venninne noen dager senere og på fredag kjøpte jeg en flaske vodka og kartong vin så får se hvordan neste uke blir 😅 I helga kom jeg til kjedsomhetens bunnpunkt hvor jeg drakk vodka for å blacke ut og nå tenker jeg egentlig at det er bedre å være full og kose meg enn edru og dø av kjedsomhet og deprimerende tanker. Sikkert ikke så bra men 😛

Anonymkode: bea6c...a93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysisk aktivitet, bli utmattet i kroppen :)

YouTube: hvis du liker å lage mat eller bake er det masse kule ting du kan prøve der. Masse fine yogakanaler på yt også.

Anonymkode: cf502...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...